סוג ההסמכה

מומחה בהוראה מתקנת

היקף שעות לימוד

120 שעות אקדמיות

מיקום הלימודים

המרכז ללימודי חוץ והמשך

מערכת החינוך כיום משלבת בתוכה, כבר מגיל הגן, ילדים בעלי יכולות לימודיות שונות וביניהם ילדים בעלי לקויות למידה וקשיי קשב.
הגישה החינוכית מכירה בשונות בין התלמידים ומאמינה שבית הספר יוכל להיענות לצורכיהם של כל התלמידים.
תפקיד המורה למצוא דרך ללמד את תלמידיו תוך אפשרות לכל תלמיד למצות את יכולותיו מחד ומאידך יש לצמצם את הפערים בתוך הכיתה.
הוראה מתקנת מכוונת לצורכי התלמיד שאינו מצליח לתפקד בהתאם למצופה ממנו בכיתתו וזאת על פי רמתו השכלית והרגשית או התקשורתית ואיננו עומד בנורמת ההישגים הנדרשים בכיתתו, עקב קשיו הנוכחיים.
מטרת תכנית הוראה מתקנת היא להעמיק את הידע בתחום לקויות למידה, קריאה כתיבה וחשבון, לתת כלים ואסטרטגיות בידי המורים והגננות המותאמים לשונות התלמידים ולהוראה דיפרנציאלית.
אחד הכלים המרכזיים בתוכנית הוראה מתקנת הוא המשחק הדידקטי שהינו כלי העונה על צרכים חינוכיים תוך המחשה דידקטית חוויתית. המשחק מסייע למורה מצד אחד ולתלמיד מצד שני בשלבי הלמידה השונים בהקנייה, התרגול והביסוס.
המשחק תורם למוטיבציה בלמידה, תורם לבניית ביטחון עצמי יעיל משום שהוא מזמן למידה טבעית, מטרות הלמידה מושגות בצורה עקיפה ומאפשרות לתלמיד המתקשה לצבור חוויות של הצלחה

  • מורות ומורים בחינוך הרגיל בכיתות בית הספר היסודי והעל יסודי שמעוניינים לקבל כלים לעבודה עם תלמידים מתקשים בבית הספר ובעבודה פרטני
  • הקורס מיועד למורים ועובדי הוראה מוסמכים וגננות אשר עובדים או מתכננים לעבוד עם לומדים בעלי ליקויי למידה ובעלי אוריינטציה לעבודה עם ילדים/נוער
  • מתעניינים אשר לא עומדים בדרישות ההקבלה יוכלו להתקבל לתכנית על בסיס ראיון אישי 

מסלול בוקר

יום לימודים: א'
תאריך פתיחה: 17/10/21
תאריך סיום:  20/02/22
שעות לימוד:  08:30 - 14:45
מודל הקורס: קורס חצי שנתי היברידי – 17 מפגשים בימי ראשון

מסלול ערב

יום לימודים: א'
תאריך פתיחה: 17/10/21
תאריך סיום: 12/06/22
שעות לימוד:  16:30 - 19:45
מודל הקורס: קורס שנתי היברידי – 30 מפגשים בימי ראשון

היקף תכנית הלימודים

התכנית כוללת 120 שעות אקדמיות, בהן הלומדים עוברים הכשרה בשלושה קורסים בתחומים מרכזיים על פי הפירוט להלן:

  • קורס מאפיינים של הוראה מתקנת בקריאה 40 שעות 
  • קורס מאפיינים של הוראה מתקנת בכתיבה 40 שעות 
  • קורס מאפיינים של הוראה מתקנת בחשבון 40 שעות 

דגשים פדגוגיים וחובות לכל הקורסים

  • נוכחות פעילה של 85% (במפגשי ה-ZOOM תידרש נוכחות של מצלמה ומיקרופון). 
  • הגשת מטלות / פרויקטים בהתאם לקורס הנלמד וקבלת ציון עובר

נושאי הקורס

  • הפרעת למידה ספציפית במעגלי החיים
  • מאפיינים של סוגי הלקויות ודרכי איתורן
  • מודל נוירו - התפתחותי של לקות הלמידה
  • הפרעות קשב וריכוז ודרכים להתמודדות
  • התהליך התפיסתי בפענוח מילה כתובה על פי מודלים תיאורטיים
  • ההיבט התחבירי וההיבט הסמנטי של השפה
  • מורכבות תהליך הקריאה וההבדל בין קוראים ביכולת עיבוד המידע
  • הגישות שונות להקניית קריאה
  • שלבים בהתפתחות הכתיבה
  • טיפול בלקויות כתיבה
  • מרכיבי הכתיבה
  • כתיבה ידנית לעומת הקלדה
  • תפיסת הכמות השלמה 
  • דיסקלקוליה וערוצי למידה
  • קשיי זיכרון ודרכי התמודדות
  • עקרונות בהוראה דיפרנציאלית בחשבון 
  • כריסי ניווט ובעיות מילוליות
קרן סער

קרן סער

  • רכזת פדגוגית
מירי בר-חי

מירי בר-חי

  • מורה
אסנת כהן

אסנת כהן

  • מורה
תמר צוקרמן סרי

תמר צוקרמן סרי

  • מורה

 מרכז מידע, ייעוץ והרשמה

077-9802802 שלוחה 3

  מזכירות כללית

077-9802353

  רכזת הקורס

גב' ספיר אפרים
sapire@sapir.ac.il

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

infost@sapir.ac.il

לתיאום ייעוץ אישי

השאירו פרטים ויועצי הלימודים שלנו יחזרו אליכם