תואר שני בתקשורת עם התמחות בניהול קהילות דיגיטליות

סוג ההסמכה

.M.A בתקשורת עם התמחות בניהול קהילות דיגיטליות (ללא תזה)

משך המסלול

15 חודשים

לו"ז שבועי

1 יום בשבוע

נקודות זכות

36 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

ד"ר יובל גוז'נסקי

ד"ר יובל גוז'נסקי
ראש המחלקה

ד"ר תמי רזי

ד"ר תמי רזי
ראשת התכנית לתואר שני 

תכנית הלימודים לתואר שני בתקשורת עם התמחות בניהול קהילות דיגיטליות (ללא תזה) נמשכת שנה ושלושה חודשים עם המרצים והמרצות הטובים בתחום ותוך שילוב בין הכשרה עיונית ומעשית.

תחום ניהול הקהילות הדיגיטליות צומח במהירות כמעט בכל סביבה חברתית: עסקית, ציבורית ובמגזר השלישי; מניהול קהילות עובדים או צרכנים, דרך קהילות זהות, קהילות הורים, קהילות יזמות, ועד קהילות תושבים ואוהדי ספורט.

מטרת תכנית הלימודים היא לאפשר לסטודנטים/ות ללמוד את תחום ניהול הקהילות הדיגיטליות ולהתמקצע בו תוך הפעלת שיקול דעת מושכל, מנומק ומבוסס מחקר מתקדם ותיאוריה – ולא רק על בסיס אינטואיציה. במהלך לימודיהםן, הסטודנטים/ות ייחשפו לתיאוריות הרלבנטיות, יתנסו בכלים לחקר קהילות דיגיטליות, ויתמקצעו ביצירת סטוריטלינג קהילתי, שיתופי ומולטימודלי (כתוב, חזותי וקולי).

עבודת הגמר של תלמידי/ות התוכנית תתבצע עם ועבור קהילה ספציפית, שאותה הסטודנטים/ות ילוו מחקרית לאורך הלימודים, תוך יישום הידע העיוני והמעשי שנלמד בתואר, עם דגש על יצירת שילוב מושכל בין פעילות במרחבים דיגיטליים ופיזיים (מרחבי "אונלייף"). התוכנית מאפשרת לסטודנטים/ות לקדם מטרות ארגוניות או עסקיות דרך למידה מעמיקה של קהילה רלבנטית וקידום מטרותיה.  

הלימודים מתקיימים יום אחד בשבוע למשך ארבעה סמסטרים רצופים (ב' > קיץ > א' > ב'): שלושה סמסטרים נלמדים פיזית במכללה ואחד (סמסטר קיץ) באופן מקוון.

האזינו לד"ר עומר קינן, מרצה בתוכנית לתואר שני, מסביר איך יוצרים מערכות יחסים בקהילות דיגיטליות (מתוך פודקסט של "היברידיות")

שנה א'

סמסטר ב'

  • תיאוריות מתקדמות בתקשורת א'
  • שיטות מחקר איכותניות במרחבים דיגיטליים ופיזיים
  • קהילות בעידן הדיגיטלי
  • סדנה: סטוריטלינג והעברת מסרים בעידן הדיגיטלי

סמסטר קיץ

  • תיאוריות מתקדמות בתקשורת ב'
  • מתודולוגיות בחקר קהילות
  • סדנה: עיצוב דיגיטלי
  • סדנה: קהילה בהתהוות
  • תיאוריות של תרבות חזותית

שנה ב'

סמסטר א'

  • סמינר חלק א' (שנתי)
  • פרויקט גמר קהילות דיגיטליות חלק א' (שנתי)
  • אתנוגרפיה חזותית בקהילה
  • סדנה: וידיאו לקהילות דיגיטליות

סמסטר ב'

  • סמינר חלק ב' (שנתי)
  • פרויקט גמר קהילות דיגיטליות חלק ב' (שנתי)
  • סדנה מלווה לפרויקט הגמר: עבודת עיצוב בקהילה/ עבודת סאונד בקהילה

קורס בינלאומי: פולריזציה תקשורתית בישראל וגרמניה - ד"ר מוטי גיגי

הסמינר הבינלאומי, בשיתוף עם פרופ’ לארס רינסדורף מאוניברסיטת TH Köln בגרמניה, מתמקד בניתוח תהליכי פולריזציה תקשורתית בישראל ובגרמניה מאז ה-7 באוקטובר, ומשלב למידה עיונית עם התנסות מחקרית מעשית בשיטות מתקדמות של מחקר מדיה. הסטודנטים עורכים מחקרים בשיתוף פעולה עם סטודנטים גרמנים, ומלווים על ידי צוות אקדמי בינלאומי משני המוסדות. הקורס כולל סדנה אינטנסיבית בת שבוע בעיר קלן שבגרמניה. 

תיאוריות מתקדמות בתקשורת (א + ב) – ד"ר רבקה נריה בן-שחר

הקורס על שני חלקיו יתמקד בתיאוריות מתקדמות בתקשורת, הרלוונטיות בפרט לקהילות דיגיטליות, כגון תיאוריות השייכות למפנה המרחבי, תיאוריות שהתפתחו עם המפנה הרגשי ועם המפנה החזותי. שאלות מהותיות על תקשורת בעידן הרשתות החברתיות, יידונו בהקשר תיאורטי ובהתבסס על שדה נרחב של לימודי תקשורת ותחומים משיקים כגון סוציולוגיה, לימודי מגדר ולימודי תרבות.

שיטות מחקר איכותניות במרחבים דיגיטליים ופיזיים - פרופ' עינת לחובר וד"ר האמה אבו קשק

הקורס שואף לבסס את ארגז הכלים של הסטודנטיםות לכתיבת עבודות אקדמיות בתואר שני , וכולל הקנייה של כלים לכתיבת טקסט אקדמי והקנייה של כלים לעריכת מחקר איכותני במדעי החברה ובתקשורת בפרט. במסגרת לימוד שיטות מחקר איכותניות יתקיים דיון תאורטי בפילוסופיה ובפרקטיקה של שיטות מחקר איכותניות, יחד עם דיון והדרכה מעשית במתודות רלוונטיות במחקר התקשורת העכשווי, בדגש על מחקר על מדיה חדשים. בקורס יוצגו עקרונות תאורטיים של שיטות איסוף וניתוח נתונים במחקר איכותני. הקורס יבחן שיטות מחקר ייחודיות לפלטפורמות של מדיה חדשים ושימוש במדיה חדשים לאיסוף נתונים במחקר איכותני.

קהילות בעידן הדיגיטלי – ד"ר עומר קינן

חלק ניכר מהאינטראקציות האנושיות בתחומי החברה האזרחית, המגזר הפרטי והמרחב הציבורי העירוני מתקיימים כיום ברשת או בתמיכה של פלטפורמות דיגיטליות בהן קיים פוטנציאל ליצירה של קהילות. במקביל, הקהילות משנות ומעצבות יחסים אנושיים בתחומי התקשורת, העבודה והתרבות. הקורס יציג דרכים לחשיבה וניתוח קהילות בסביבות דיגיטליות שונות, בכדי להעניק לסטודנטים/ות תשתית תיאורטית לניהול של קהילות בסביבות דיגיטליות בהמשך התואר.

סדנת סטוריטלינג והעברת מסרים בעידן הדיגיטלי - ד"ר בטי בנבנישטי וגב' לירון אזולאי

סיפורים הם חלק בלתי נפרד מהתקשורת האנושית, הם מעוררים בנו רגשות, מאפשרים דימיון משותף, מגבשים קהילות, מכתירים גיבורי תרבות, מעבירים מסרים ומנסחים ערכים ונורמות חברתיות. אנחנו זוכרים טוב יותר מסרים שהועברו לנו באמצעות סיפור ובמקביל אנחנו גם אוהבים לספר סיפורים - מחקרים מראים שיש קשר חיובי מובהק בין הכישרון לספר סיפורים לבין תחושת המשמעות בחיים שיש למספרי הסיפורים. עם עלייתן של הפלטפורמות הדיגיטליות התווספו לארגז הכלים של מספרי הסיפורים ממדים נוספים, ויזואליים, קוליים ואסתטיים. "סיפור סיפורים" מותג מחדש כ"סטוריטלינג" והתגלה ככלי רב עוצמה להעברת מסרים, לבניית תדמית, לייצר מעגלי תמיכה, לשיווק, לניהול ולהנעת עובדים.

מתודולוגיות בחקר קהילות - ד"ר עומר קינן [קורס מקוון]

רשתות חברתיות, אפליקציות סלולריות ומסדי נתונים דיגיטליים מכתיבים במידה רבה את האינטראקציות האנושיות ואת האופן שבו העולם נחווה במאה ה-21. בשל כך, הולך וגובר העניין בתפקידן של קהילות דיגיטליות בעיצוב החוויה האנושית בתחומי חברה, כלכלה, פוליטיקה ועוד. בעולם של עודף מידע, ההתנהלות באותן קהילות מהווה כר פורה לניטור, איסוף וניתוח של תכנים דיגיטליים ותרגומם לכדי פיתוח של תוכניות, דרכי התערבות, אפיון והסקת מסקנות. הקורס יכשיר לשימוש ב: (1) כלים אפיסטמיים - למידה מהותית ומושכלת על קהילות קיימות או לקראת הקמת קהילות דיגיטליות חדשות; (2) כלים טכנולוגיים - לניטור וניתוח של שיח ופעילות בקהילות דיגיטליות. הקורס יעסוק גם באתגרים אתיים הקשורים בעבודה עם נתונים דיגיטליים ברשת. הקורס יהווה נדבך נוסף לקראת העבודה על פרויקט הגמר בתואר.

תיאוריות של תרבות חזותית בעידן הדיגיטלי - פרופ' ענבל בן-אשר גיטלר [קורס מקוון]

קורס זה דן בתיאוריות של תרבות חזותית ויישומן בעידן הדיגיטלי. נלמד תאוריות יסוד של תרבות חזותית, כדוגמת אלו של ניקולס מירזוף וג׳יליאן רוז, כמו גם תיאוריות המשליכות על תחום התרבות החזותית, דוגמת אלו של שרי טרקל. נדון במשמעויות וב-״גבולות הגיזרה״ של יישומן בעידן הדיגיטלי. בנוסף, נלמד תיאוריות שפותחו תוך התייחסות והלימה לעידן הדיגיטלי, כגון אלו של לב מאנוביץ׳, קוי וין, ועוד. בחלקו היישומי של הקורס נרכוש כלים מבוססי תיאוריה לניתוח צילומים, סרטונים, תקשורת שיווקית-חזותית דיגיטלית, משחקי מחשב ואמנות דיגיטלית.

סדנת עיצוב דיגיטלי - גב' שגית מילשטיין [קורס מקוון]

הסדנה מציעה כלים מתקדמים לעיצוב ברשתות חברתיות עם דגש על פרקטיקה. מטרת הסדנה היא לפתח מיומנויות להנעת קהל לפעולה באמצעות עיצוב. הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו והן גם תופסות נתח גדול יותר ויותר מהאופן בו אנו משווקים מוצרים ושירותים. רשתות חברתיות מגיעות בשלל סוגים, אשר מכוונים לקהלים ולקבוצות שונות באוכלוסייה. בחלקו הראשון של הקורס נבחן מה מניע אנשים לפעולה, וכיצד מייצרים חוויית משתמש רצויה. בחלקו השני של הקורס נכיר את המאפיינים העיצוביים והשיווקיים של הרשתות החברתית המובילות. נחקור, ננתח, נדון ובעיקר נרכוש ניסיון ביצירה מושכלת של עיצובים מותאמים לפלטפורמות. כלים אלו יסייעו בפיתוח ההיבט המעשי של פרויקט הגמר.

אנחנו זה לא הם: מן הקהילה השבטית אל החברה המקוונת, בראי תולדות הטכנולוגיה - פרופ' נמרוד בר-עם [קורס בחירה]

בקורס נכיר לעומק את הבחנת היסוד בסוציולוגיה (בין קהילה וחברה), וכן את מבקריה. נתמקד בתפקידה המכריע של הטכנולוגיה בדחיפת האנושות מן הקיום השבטי אל צורות שונות של קיום חברתי, את הכמיהה לקהילת פנים-אל-פנים שתנועה זו הותירה בנו, ואת השפעתה על החברה המקוונת בימינו. נסקור בפרט את יחסי הכוחות ההיסטוריים האינטימיים שבין אמצעי ייצור, הסדרי כוח וכפייה, ותפיסות עולם יסודיות (ממיתוסים ונראטיבים מכונני תרבות ועד תמונות עולם דתיות ואידאולוגיות). מטרתנו תהיה לבחון בכל תקופה ותקופה כיצד עיצבו אלה את אלה, וכיצד שלושת כוחות היסוד האלה השפיעו על מרקם החיים החברתיים והתקוות האנושיות.

קהילה וקהילתיות - ד"ר תמי רזי [קורס בחירה]

טיבן של קהילות הוא נושא המעסיק את המחקר ההיסטורי, הסוציולוגי והאנתרופולוגי, בפרט החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20. בקורס זה נתמקד בהיסטוריה ובהיסטוריוגרפיה של קהילות בהקשרים היסטוריים, גיאוגרפיים וחברתיים משתנים, תוך דגש מיוחד על היבטים מגדריים בחקר קהילות בעבר. נבחן, בין היתר, את תפקידן הייחודי של נשים בחברות עבר בשימור הקהילה אך גם באיום על שלמותה, נתבונן על קהילות בעיתות של משבר ושינוי, וכן נבחן במבט השוואתי קהילות במרחבים תרבותיים מגוונים.

סמינר דת, קהילה ותקשורת - ד"ר הגר להב

לאחר שנים רבות של דחיקה פוסט-מודרנית, חשיבותה של התובנה בת יותר ממאה השנים של אמיל דורקהיים, לפיה תפקידה החברתי של הדת הוא להיות הדבק שמחבר יחדיו את חלקי החברה ומעמיד את יחסיהם במסגרת של מערכת ערכית-מוסרית מוסכמת, חוזרת למרכז הבימה המחקרית. החברה הדיגיטלית, המתקיימת בה בעת אוף ליין ואון ליין, איננה שונה במובן זה מהחברות שאותן חקר דורקהיים. כמוהן, גם היא מבנה מורכב של קהילות ויחידים, המקיימים מערך של רשתות חברתיות. בה בעת, היכולות הטכנולוגיות, המאפשרות התגברות על זמן ומרחב והופכות מערכות הקשרים למהירות, מורכבות ומפושטות יותר, דוחפות להתקדמות והשתנות מתמדת והופכות החברה לגמישה ונזילה בהרבה מהעבר. על רקע זה, ומול מיתוס האינדיווידואליזם השולט בחברות מערביות, הקורס/סמינר יעסוק בממשק שבין דת, מדיה וקהילות וישאל שאלות כגון: איזה סוג של דתות יצר העידן הדיגיטאלי ומהן הקהילות הנושאות את הדתות הללו? כיצד השתנו דתות בעקבות ההתפתחות העצומה של טכנולוגיות תקשורת במאה ה-20 וה-21 ואיזה השלכות היו לכך על הקהילות שהחזיקו בהן? ומה ניתן ללימוד מקהילות דתיות על קהילותיות באופן כללי ועל קהילות תקשורתיות בפרט?

סמינר זהויות מגדריות במרחבי מדיה פופולריים - פרופ׳ עינת לחובר

הסמינר ידון באופן ביקורתי באופנים בהם זהויות מצטלבות מובְנות על ידי מדיה פופולריים ומתממשות בהם. במונח הצטלבותיות (Intersectionality) נדגיש במיוחד זהויות שקשורות בממדים של מגדר, אתניות, גזע, ומעמד. המרחבים הפופולריים יכללו התייחסות למרחבי מדיה מסורתיים (פרסומות, סדרות טלוויזיה, מגזינים לסגנון חיים וכדומה), ומרחבי מדיה חדשים (רשתות חברתיות, אפליקציות דייטינג וכדומה). בסמינר נדון בשאלות כמו: כיצד ההבניה של זהויות מצטלבות משתנה במעבר ממדיה מסורתיים למדיה חדשים? כיצד היא משתנה במעבר מייצוג על ידי המדיה לייצוג עצמי במדיה? האם התרבות הדיגיטלית מאפשרת ייצוג שוויוני יותר של זהויות? לבסוף, ננסה להשיב מהם המאפיינים של כל אלה בהקשר הישראלי  – בין הגלובלי ללוקאלי? הקורס מחולק ליחידות תמטיות, כאשר כל יחידה כוללת דיון במושגים תיאורטיים והיכרות עם מקרי מבחן אמפיריים. תהליך כתיבת הסמינר כולל הנחייה אישית ומשוב עמיתים בכיתה. עבודות הסמינר יציגו מחקר עצמאי ומקורי, שיבטא שימוש מושכל בתיאוריות לבחינת זהויות מצטלבות במרחבי מדיה של (ועל) קהילה מסוימת.

אתנוגרפיה חזותית בקהילה - ד"ר תמר ערב

הקורס מציע היכרות מעמיקה עם אתנוגרפיה חזותית, ככלי מחקרי ויישומי להבנת קהילות, בדגש על קהילות דיגיטליות. בהתבסס על מתודולוגיות אנתרופולוגיות, נבקש להבין כיצד עולמנו התרבותי, חיי היומיום שלנו וזהויות קהילתיות מעוצבים ונוצרים מחדש דרך הממד החזותי. הקורס ישלב בין אתנוגרפיה ויזואלית לבין מתודולוגיית מיפוי קהילתי (Community Mapping) ככלי להפקת ידע ויצירת דיאלוג עם חברי קהילות דיגיטליות, תוך שימת דגש על חשיבה ביקורתית, אתיקה ורגישות תרבותית.

סדנת  וידיאו לקהילות דיגיטליות - גב' אילת בכר וגב' מיה זיו סילבר

איך מצלמים תוכן שבונה ומחזק קהילות ברשת? בסדנה נכיר סוגים שונים של סרטוני וידיאו לרשת ונתאים אותם לקהילות ולצרכים שונים. הקורס יכלול תרגול בשיעור ובשטח  ופריסה של ארגז הכלים הדיגיטלי שיגביר את האימפקט של הסרטונים, יגבש ויגדיר את הקהילה ויניע את החברות והחברים בה ליצור בעצמם.    

עבודה חזותית בקהילה - גב' שרית חיימיאן וד"ר עומר קינן

אנתרופולוגיה חזותית מאפשרת לחקור ולהבין תרבויות, כולל קהילות פיזיות ודיגיטליות, באמצעות מה שניתן לראות, להראות ולהסתיר. גישה זו הופכת לחיונית במיוחד בעידן הדיגיטלי, שכן היא כוללת מגוון שיטות מחקר ודרכי ייצור והפצת ידע חזותי על היבטים שונים של העולם החברתי: תרבות ומסורת, טקסים ומיתוסים, דת וכלכלה, גוף וגזע, מגדר, קהילה ויחסי-שארות, מדע ואמנות, זמן ומרחב, סביבה ואקולוגיה, אהבה ואלימות, סדר וכאוס, יציבות ושינוי — סוגיות המעסיקות מנהלי/ות קהילות. במהלך הקורס, נבחן גישות שונות למחקר חזותי-חברתי, נעמוד על תרומת האנתרופולוגיה החזותית לחקר תרבויות, נדון בדילמות הייחודיות לתחום, ונחקור את הקשר בין הראייה לחושים אחרים. השיעור והסדנה יכללו תצפית-משתתפת, שתלמידי הקורס יבצעו במהלך הסמסטר, במטרה להפיק סרט אתנוגרפי וטקסט נלווה. בעוד שהסדנה תלווה את הפקת הסרט, השיעור ילווה את פיתוח פרויקט המחקר, את גיבוש המתודולוגיה החזותית, את ההתמודדות עם המגבלות האתיות, את בחירת הז'אנר הקולנועי ואת כתיבת המחקר וניסוח הקשרים המורכבים בין טקסט כתוב לטקסט חזותי.

פרויקט גמר קהילות דיגיטליות - ד"ר עומר קינן וד"ר בטי בנבנישתי

פרויקט הגמר יציג את העבודה המעשית והקונספטואלית המתמשכת של הסטודנט/ית בתואר השני, והוא יכלול התייחסות לשלבי ההקמה, הפיתוח וההובלה השוטפת של קהילה דיגיטלית. פיתוח הפרויקט יכלול ניסוח חזון, מטרה ויעדים לקהילה, והעבודה תתבסס על הוצאה לפועל של תכנית מסודרת משלב התכנון, המחקר והניתוח, דרך הפקת התוצרים הנובעים מהם ועד לרפלקציה וחשיבה על המשך פיתוח הקהילה. תוצרי העבודה ישלבו עבודה שיתופית עם קהילות לכדי יצירת תכנים מולטימודליים בפלטפורמות דיגיטליות מגוונות.

סדנה מלווה מלווה לפרויקט הגמר - עבודת סאונד בקהילה ועבודת עיצוב בקהילה - מר עידו אריאל וגב' שגית מילשטיין

סדנה זו מעניקה את התשתית המעשית והיצירתית לפרויקט הגמר ותאפשר לסטודנטים/ות להפיק סרט, להקים אתר, לייצר פודקאסט ובאופן כללי לפעול ביצירתיות בזירות של מדיה חברתית באמצעות יציאת זירות קהילתיות במרחבים וירטואליים מולטימודליים, בין היתר גם באמצעות כלים של בינה מלאכותית.

ימי שני, בין השעות 08:30 ל-18:00
למידה פרונטלית בסמסטרים א' וב'
למידה מקוונת במהלך סמסטר הקיץ

ד"ר תמי רזי

ראש התכנית לתואר שני

עידו אריאל

עידו אריאל

מרצה

פרופ' ענבל בן אשר גיטלר

פרופסור חברה

ד"ר בטי בנבנישתי

ד"ר בטי בנבנישתי

מרצה

ד"ר תמר ערב

ד"ר תמר ערב

סגל עמית

ד"ר עומר קינן

מרצה

התוכנית פתוחה בפני בוגרי/ות תואר ראשון בתקשורת במכללת ספיר או במוסד אקדמי אחר וכן בוגרי/ות מחלקות אחרות בפקולטות למדעי הרוח והחברה, המעוניינים/ות לנהל קהילות דיגיטליות עבור המגזר העסקי, הציבורי והמגזר השלישי, או כתחום עניין כללי. בוגרי/ות פקולטות אחרות יכוליםות להשתלב בלימודים בכפוף להצלחה בקורס השלמה.

תנאי הקבלה תקפים למועד הפרסום.
המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה.
מומלץ להתעדכן בפרסומים אודות תנאי הקבלה בסמוך למועד ההרשמה.

  • ממוצע 80 בתואר ראשון המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (או ממוצע 70 בתואר מתחומי ההנדסה או מדעי החיים).
  • ראיון עם וועדת קבלה
  • פטור אקדמי באנגלית
  • יש לכלול בערכת ההרשמה:
    קו"ח
    המלצה אקדמית או המלצה מעשית - קישור להורדת טפסי המלצה

קבלה על תנאי:
מועמדיםות בעלי נסיון מקצועי רלוונטי, שאינם עומדים בדרישות המפורטות לעיל, יזומנו לראיון קבלה ע"פ החלטת ועדת הקבלה. אם יעברו את ראיון הקבלה בהצלחה יוכלו להתקבל במעמד "על תנאי" ויידרשו להשיג ממוצע 80 ומעלה עד תום הסמסטר השני ללימודיהם.

* על פי הנחיות מל"ג, בכל שנה מספר המתקבלים החריגים לא יעלה על 10% מכלל המתקבלים ועוד 8% משרתי מילואים.

תאריך עדכון: 5.5.25

בוגרי/ות מחלקות אקדמיות שאינן תקשורת יהיו חייביםות בקורס השלמה בתיאוריות בחברה ותקשורת, ככל שלא למדו תוכן דומה בלימודי התואר הראשון. 

  • הקורס פתוח לתלמידי/ות תואר שני בלבד.
  • הקורס ניתן בצורה מקוונת במהלך הסמסטר הראשון ללימודים (ב').
  • הקורס נשען על הרצאות מוקלטות ועל מספר פגישות סינכרוניות (זום) שיתקיימו בימי חמישי אחה"צ.
  • יש לסיים את הקורס בממוצע 80 ומעלה.

ראשת התכנית לתואר שני

ד"ר תמי רזי -  tamarr@sapir.ac.il

רכזת המחלקה

גב' לימור אבוחצירה - 077-9802578 | comm@sapir.ac.il

רכזת לענייני סטודנטים

גב' חיה נזרי - 077-9802707 | comm@sapir.ac.il

פקס: 077-9802578

   שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א', ה' בין השעות 10:00 - 13:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א'-ה' בין השעות 09:00 - 11:00
ובין השעות: 14:00 - 15:00

     בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

comm@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ
מרכז מידע ורישום - 6606* | 077-9802802
info@sapir.ac.il