סוג ההסמכה
דיפלומה הנדסאי עיצוב מדיה
משך המסלול
שנתיים
לו"ז שבועי
4 ימי לימוד
שכר לימוד
עד 80% מימון בשכר לימוד בסיסי לשנתיים
אילוסטרציה: מסכים שונים עם תמונות - לחצו לפתיחת הסרטון בחלונית
על המגמה
הסטודנטים המשתתפים בסרטון - לחצו לפתיחת הסרטון בחלונית
אני רק שאלה
דן פרייפלד
דן פרייפלד,
ראש המגמה לעיצוב מדיה

 עולם ההיטק והצלחה עסקית של שירותים ומוצרים דיגיטיליים נשענת באופן משמעותי על מעצבי מוצר דיגיטלי. מוצרים דיגיטליים נמצאים בשימוש אישי שלכם ביום יום, כגון אפליקציות שונות בסמארטפון או אתרי אינטרנט המספקים מידע או שירות. כמו כן, קיים עולם מוצרים ושירותים דיגיטליים למגזר העסקי, שהוא פחות חשוף לבן אדם הפרטי, כגון מערכות דיגיטליות לבנקים, חברות הייטק, מפעלים ועוד. מגזר זה, תופס נפח רחב היקיף בתעשייה הישראלית ובעולם כאשר ברובם זקוקים למעצבי מוצר דיגיטלי.

  • במסגרת לימודי עיצוב מדיה אנחנו מכשירים את הסטודנטים לתת פתרון מלא בעיצוב המוצר הן למגזר הפרטי והן במגזר העסקי. הפתרון כולל מחקר יסודי, תכנון ואפיון המוצר, עיצוב המוצר, הדמיה אינטראקטיבית ובדיקות שמישות כדי שהמוצר יצא תפור כמו חליפה לחזון ומטרות של המוצר.
  • הניסיון שצוברים הסטודנטים במהלך השנתיים הינו משתווה לניסיון תעסוקתי בחברה. הם מתמודדים עם אתגרים מקצועיים, בין אישיים, היכולת לעבוד בקבוצה, לפתור בעיות בזמן קצוב, לתעדף משימות וניהול פרויקטים. ניסיון זה תמיד ממקם את הבוגרים שלנו במקומות הראשונים בראיונות עבודה והיכולת שלהם להחזיק משרה ולהתקדם לתפקידים נוספים.
  • "מגמת הנדסאי עיצוב מדיה במכללת ספיר, מכשירה בוגרים המשתלבים בתעשיית ההייטק כמעצבי מוצר דיגיטלי - עיצוב חווית משתמש (UX - User Experience) וממשק משתמש (UI - User Interface) לאפליקציות ואתרי אינטרנט."

 


המגמה היחידה בארץ עם התמחות למעצבי מוצר דיגיטלי - UX UI


 


התנסות במוצרים כגון: אפליקציות לסמארטפון וטאבלט, אתרי אינטרנט מותאמים, אפליקציות למסכי מגע גדולים, עיצוב אפליקציות בשימוש של טכנולוגיות חדשות, מיתוג ופרסום, עיצוב למוצרי דפוס


 


השתתפות בסדנאות עבודה עם קבוצות וסטודנטים ממחלקות שונות לרבות מרכז חדשנות


 


השתתפות בפרויקטים אמיתיים ומתן פתרונות אפיון ועיצוב לחברות במסגרת הלימודים


 


רוכשים כלים איך להתנהל בחברה בסיום הלימודים, להציג פרזנטציות, לדבר אנגלית ולעבוד בצוות.


 


תוכנית התמחות בתעשייה של סטודנטים שנה ב׳ במקום פרויקט גמר - תוכנית דגל!


 

  • פרויקט גמר: כחלק מתוכנית הלימודים, כל סטודנט מחויב לבצע פרויקט גמר במהלך שנת הלימודים השניה. פרויקט הגמר הינו פרויקט יזמי ופרי דמיונו של הסטודנט אשר משלב את כל הכישורים והתהליכים שנלמדו. הסטודנט מתחיל לעבוד על הפרויקט בסמסטר א של שנה ב ומסיים אותו בסוף הלימודים במעמד הפרזנטציה מול בוחנים חיצוניים
  •  קישורים לפרויקט גמר
  • תוכנית ההתמחות: הינה תוכנית הדגל של המגמה ומתקבלים אליה סטודנטים מובילים ומצטיינים של הכיתה. ההתמחות נעשית בחברות אמיתיות במסגרת הלימודים במקום פרויקט הגמר. סטודנטים המסיימים את ההתמחות יוצאים עם ניסיון עבדוה בתעשייה וברב המקרים החברות קולטות אותם למשרה מלאה בחברה.
  • קישור לגלריה

שנה א' - מבואות

במהלך השנה הראשונה נלמדים קורסי מבוא בנושאי עיצוב, מדיה, דיגיטל וטכנולוגיה. הסטודנטים רוכשים כלים חשובים אשר יאפשרו להם לאפיין ולעצב ממשקים דיגיטליים ולבנות תיק עבודות מקצועי בשנה השנייה ללימודיהם.

שנה ב' - התמחות

שנה השנייה מוקדשת להתמחות באפיון ועיצוב ממשקים דיגיטליים למגוון פלטפורמות. במהלך שנה זו, הסטודנטים יתמודדו בביצוע משימות מורכבות ובניית תיק עבודות אשר יאפשר להם להיכנס לשוק התעסוקה בתחום.

במסגרת תוכנית הלימודים נלמדים קורסים בנושא עיצוב חזותי לדפוס ולדיגיטל מהבסיס למתקדמים. התנסות הסטודנטים בעיצוב מבוססת על הגשת מטלות ומתן ביקורת במסגרת קבוצתית ואישית על מנת לייצר תהליך למידה והתקדמות.

קורסים:

  • עיצוב לפלטפורמות חדשות
  • אינפוגרפיקה
  • מבוא לצילום
  • מבוא לרישום ואיור
  • עיצוב מידע דיגיטלי
  • עיצוב אתרים
  • סדנה לבניית תיק עבודות
  • מבוא לעיצוב חזותי
  • תולדות העיצוב
  • כתב וטיפוגרפיה
  • צבע וקומפוזיציה
  • מיתוג
  • עיצוב מדיה
  • עיצוב למובייל

תחום אפיון חווית משתמש הינו חלק מהותי בלימודי עיצוב מדיה. בחבילת קורסים אלו, הסטודנטים רוכשים כלים במחקר, תכנון ואפיון מערכות וממשקים דיגיטליים. כלים אלו מאפשרים לסטודנט להבין תהליך תכנון מוצר דיגיטלי וליישם אותו בכל מטלה ופרויקט.

קורסים:

  • אפיון חווית משתמש
  • אפיון אתרים רספונסיביים
  • החלטות עיצוב מבוססות מידע

ל מנת ליישם תוצרי עיצוב הסטודנטים רוכשים ידע וניסיון בכלים טכניים לרבות יישומים גרפיים ותוכנות אפליקטיביות המבוססות ענן. כלים אלה, מאפשרים לסטודנט לעצב ולבנות אבות טיפוס למוצרים דיגיטליים בקלות ובפשטות.

קורסים:

  • יישומים גרפים - Photoshop
  • יישומים גרפים - Illustrator
  • יישומים גרפים - InDesign
  • יישומים גרפים - מתקדמים
  • מערכות וכלי ענן

כדי לעצב ממשק אינטראקטיבי נכון למוצר, המעצב צריך להבין את יסודות התכנות וטכנולוגיה. הסטודנטים בעיצוב מדיה לומדים ומתנסים בשפות תכנות ויזואלי ומערכות ניהול תוכן לאינטרנט ומכשירים ניידים. כמו כן, הסטודנטים לומדים מגמות ושינויים בעולם הטכנולוגי היום ובעתיד, תוך כדי התנסות מעשית - יצירת אבות-טיפוס למוצרים דיגיטליים עתידיים.

קורסים:

  • מבוא לאינטרנט - HTML5
  • אינטרנט - HTML ו-CSS
  • תכנות ויזואלי - Javascript
  • מערכות ניהול תוכן - Wordpress
  • שימוש בספריות חיצוניות - Bootstrap
  • כלים למעצבים - Adobe XD, Figma

חבילת קורסים בוידאו, אפקטים לוידאו ואנימציה מהווה ערך מוסף לסטודנטים הלומדים במגמה. באמצעות כלי עריכת וידאו ואנימציה, הסטודנטים מסוגלים להמחיש שימוש ויזואלי ולשווק את המוצר הדיגיטלי. כמו כן, הקורסים כוללים רכישת ידע בתוכנות תלת מימד על מנת ליצור מודלים ואפקטים תלת מימדיים המשתלבים בתוצרים.

קורסים:

  • מבוא לאנימציה
  • אפקטים לוידאו - After Effects CC
  • אפקטים לוידאו - Cinema4D

בנוסף ללימודי הליבה, הסטודנטים מקבלים חבילת קורסים בנושאים שונים מעולם המדיה המשרתים אותם בהמשך דרכם המקצועית. חשיבה עסקית, שיווק, כתיבה אקדמית ועוד.

קורסים:

  • שיווק, פרסום ויזמות
  • כתיבה ייעודית ומחקר
  • חשיבה יצירתית ופיתוח קונספט
  • מבוא לצילום סטילס
  • עקרונות הפזנטציה
  • אנגלית מדוברת
  • מתמטיקה בסיסית

לאחר סיום הלימודים הבוגרים יוצאים לשוק התעסוקה ומשתלבים במגוון תפקידים מעולם הדיגיטל ואינטראקטיב. כרטיס הכניסה לעבודה הראשונה הינה תיק העבודות שהבוגר מייצר במהלך לימודיו במגמה. רמת התיק העבודות וניסיון מקצועי במהלך הלימודים, יקבעו את התפקיד הראשון והחברה בה הבוגר ישתלב.

הבוגרים שלנו מועסקים ב:

חברות פרויקטים

חברות המתמחות בהפקה וניהול פרויקטים דיגיטליים למגוון רחב של לקוחות. לרב, הבוגרים שמסיימים את הלימודים במגמה משתלבים בחברות אלו, רוכשים ניסיון תעסוקתי (כשנתיים) וממשיכים לתפקידים הבאים.

סטודיו לעיצוב

סטודיו לעיצוב בדומה לחברות פרויקטים מתמחה במתן פתרונות למגוון לקוחות אך בדגש על עיצוב ומיתוג. בחלק מן הסטודיואים יש צוותים שנותנים מענה לפרויקטים דיגיטליים, והבוגרים שלנו משתלבים בהם בהצלחה.

חברות סטארטאפ

חברות סטארטאפ (הזנק), בדרך כלל, חברות המפתחות מוצר או טכנולוגיה מהעולם הדיגיטלי. חלק מהבוגרים שלנו משתלב בחברות אלו בתפקידים שונים. עבודה בחברות מהסוג הזה מאוד מאתגרת אך מאפשרת לבוגרים ללמוד להיות אדפטיביים לשינויים התמידיים בתהליכי העבודה בחברה, להתפתח ולהתקדם לתפקידי ניהול ועוד.

חברות הייטק

חברות הייטק בתחומים שונים מעסיקות צוותים רבים של מעצבי חווית משתמש וממשק משתמש. תפקיד המעצב בחברת הייטק משפיע על התהליכים הכלכליים של המוצרים השונים אותם החברה מייצרת. לרב, הבוגרים שלנו משתלבים בחברות אלו לאחר 3-4 שנים ניסיון בחברות פרויקטים וסטודיואים לעיצוב.

משרדי פרסום - מחלקות דיגיטליות

באופן שונה מכל שאר האפשרויות, משרד פרסום ברובו מייצר קמפיינים פרסומיים ולא פרויקטים דיגיטליים. רב משרדי הפרסום מחזיקים מחלקה דיגיטלית אשר תפקידה לייצר חומרים ולפרסם בכל הערוצים הדיגיטליים. חלק מן הבוגרים שלנו עובד במחלקות אלו ומתמחים בעיצוב קמפיינים פרסומיים לרשת.

איזה תפקידים הבוגרים מבצעים

מעצב אינטראקטיב / דיגיטלי

מעצב Motion Graphics

מעפיין חווית משתמש UX

מפתח אתרי אינטרנט

תפקידי ניהול אפשריים

מנהל צוות מעצבים

מנהל קריאטיב / ארט

מנהל סטודיו

מנהל מוצר דיגיטלי

אחת מן האפשרויות הבאות

  1. ציון עובר (55 ומעלה) בבחינות הבגרות במקצועות הבאים:
    1. מתמטיקה - ברמה של 3 יחידות לפחות. יתקבל גם ציון סופי 50 ברמה של 4 או 5 יחידות בגרות.
    2.   אנגלית - ברמה של 3 יחידות לפחות. יתקבל גם ציון סופי 50 ברמה של 4 או 5 יחידות בגרות.
    3.   מקצועות העברית (אחד מהבאים: חיבור, ספרות, לשון או הבעה) - ברמה של 2 יחידות בגרות לפחות.  
    4.   יתקבלו  גם שני מקצועות ברמה של 1 יחידה כל אחד.
  2. תעודת בגרות מלאה
  3. אישור ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג על קבלה ללימודי הנדסה.
  4. אישור ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג על עמידה בכל הדרישות הלימודיות במכינה ייעודית להנדסה.
  5. אישור על סיום לימודים ועמידה בדרישות מכינה ללימודים לתואר אקדמי באוניברסיטה או במכללה אקדמית למעט מכינה ייעודית ללימודים בתחום החינוך הגופני, מוסיקה, אומנות וכדומה, או מכינה 30+ (*) או מכינה אקדמית לעולים, המוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה, והמהווה אישור קבלה ללימודים גבוהים באותו מוסד.
    זאת בכפוף לתנאים הבאים:

באישור יצויין שהסטודנט עמד בכל דרישות המכינה.
המקצועות שנלמדו במכינה היו בין היתר מתמטיקה, אנגלית, הבעה בעברית (**).
היקף השעות המינימאלי במקצועות שלעיל יהיו:

  • מתמטיקה - 200 שעות לימוד.
  • אנגלית - 200 שעות לימוד.
  • הבעה בעברית - 100 שעות לימוד.

- ניתן ציון של 55 לפחות במקצועות שלעיל.

(*)  לאישור על סיום מכינה 30+ יידרש לצרף אישור על סיום 12 שנות לימוד ממוסד חינוכי בארץ או אישור ממשרד החינוך על השכלה שוות ערך ל-12 שנות לימוד.
 (**) במקרים בהם נלמד מקצוע אוריינות אקדמית ולא הבעה בעברית יידרש לצרף תוכנית לימודים לבדיקת מה"ט.
 - מועמד שיתחיל את הלימודים במכללה בגיל 35 ומעלה יהיה פטור מתנאי הקבלה ויידרש להציג אישור על 12 שנות לימוד ממוסד חינוכי מוכר בארץ כתנאי קבלה.

על-סמך לימודים בחו"ל - אחד מהתנאים הבאים

  • אישור מהיחידה לאישורי השכלה תיכונית במשרד החינוך, על הצגת מסמכי השכלה שוות ערך לבגרות.
  • אישור מהיחידה לאישורי השכלה תיכונית במשרד החינוך, על הצגת מסמכי השכלה שוות ערך להשכלה על תיכונית, המאפשרת קבלה ללימודים גבוהים בארץ המוצא.
  • אישור היחידה להערכת תארים במשרד החינוך, על הצגת מסמכי השכלה שוות ערך לתואר ראשון לפחות.

כסטודנט על תנאי

מועמד ללימודים יוכל להתקבל כסטודנט על תנאי רק אם חסר לו ציון סופי עובר (55 ומעלה) באחד ממקצועות הבגרות הנדרשים כתנאי קבלה, כמצוין לעיל. את התנאי יהיה עליו להשלים עד תום השנה הראשונה ללימודיו ולא יאוחר מכך.
מועמד ללימודים שלמד במכינה טכנולוגית את כל המקצועות הנדרשים כתנאי קבלה, כמצוין לעיל, יוכל להתקבל כסטודנט על תנאי רק אם חסר לו ציון סופי עובר (55 ומעלה) בבחינת גמר ממלכתית של מה"ט באחד מהמקצועות (או מתמטיקה, או אנגלית, או עברית).
* מועמד אשר אינו עומד בתנאי הקבלה המפורטים יוכל להצטרף לתכנית לצורך השלמתם טרם הגשת המועמדות. לפרטים נוספים

תהליך הקבלה

לאחר איסוף המידע, יישלח בדואר אישור על קבלת טפסי ההרשמה והמועמד יוזמן ליום מבחני התאמה וקבלה למגמה.
ביום זה יעבור הסטודנט ראיון אישי, בו יצטרך בין השאר להציג תיק עבודות ולעבור מבחן פסיכוטכני שמטרתו לבחון את רמת היכולות היצירתיות והעיצוביות.
תיק העבודות יכלול בין 5 ל-10 עבודות, ומטרתו בדיקת רמת היצירתיות של המועמד. אופי, גודל, פורמט וסוגי חומרים של העבודות המוצגות בתיק העבודות הינם פתוחים, ויהיו לשיקולו ולהחלטתו של המועמד.
דוגמאות לעבודות שניתן להציג בתיק העבודות: רישום, ציור, צילום, קומיקס, קריקטורה, עיצוב, איור, עבודות בפורמט דיגיטלי כגון עיבוד תמונה, וידאו, אנימציה, תלת מימד.
ניתן גם להציג בתיק העבודות עבודות מכל תחום אשר נלמד במסגרת תוכנית הלימודים של המחלקה.
שיקלול תוצאות הראיון האישי, תיק העבודות, המבחן הפסיכוטכני ותנאי הקבלה הם שיקבעו את מידת התאמתו וקבלתו של המועמד ללימודים במגמה.
*ההנהלה רשאית לעדכן את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה.

* פתיחת כל אחת מהכיתות מותנית במספר מינימלי של נרשמים ובכפוף לאישור מה"ט.

דן פרייפלד

דן פרייפלד

  • ראש מגמה

אופק אקדמי לבוגרי מגמת הנדסאי עיצוב מדיה: השלמה לתואר B.A בתקשורת

המרכז הטכנולוגי להנדסאים ספיר, מציע מסלול המשך לסטודנטים במגמת הנדסאי עיצוב מדיה: לימודי המשך לתואר ראשון B.A. בתקשורת במהלך שנתיים ועוד סמסטר קיץ (סה"כ 5 סמסטרים, בנוסף לשנתיים בהנדסאים).

השילוב יאפשר לרכוש מקצוע ומומחיות כמעצבי ממשק משתמש לצד רכישת ידע אקדמי נרחב בתחום התקשורת לטובת הרחבת אופקים מקצועיים וקידום הקריירה.

תעודות

לבוגרי התכנית תוענק דיפלומת הנדסאי בתום השנתיים הראשונות ותואר ראשון בתקשורת בתום שנתיים וסמסטר נוספים

יתרונות השילוב

  • דיפלומת הנדסאי ותואר אקדמי תוך 4 שנים
  • הכרה ב-34 נק"ז על חשבון החלק המקצועי בלימודי התואר הראשון בתקשורת
  • מומחיות מקצועיות
  • עתיד ניהולי

תנאי קבלה

  • זכאות לדיפלומת הנדסאי עיצוב מדיה מטעם מה"ט
  • פטור באנגלית אקדמית

לפרטים נוספים

מרכז מידע ורישום ורכזת המגמה גב' רויטל חן: 077-9802305 | revital@sapir.ac.il

תכנית הלימודים

  • שנתיים הראשונות תכנית מלאה במגמת הנדסאי עיצוב מדיה
  • שנה שלישית: סמסטר א' ו-ב' במהלך שנה זו יהיה על הסטודנטים להגיע לרמת פטור באנגלית (ע"י קורסים, או תוצאת פטור במבחן פסיכומטרי / אמי"ר / אמיר"ם)
  • שנה רביעית: סמסטר א', ב' וקיץ

קורסים בתקשורת - 84 נק"ז
אנגלית אקדמית עד לרמת פטור - 2 נק"ז
פטורים בתקשורת - 32 נק"ז
פטורים שאר רוח - 2 נק"ז
סה"כ לתואר - 120 נק"ז

קורסים בתקשורת
שנה פדגוגית סמסטר שם הקורס נק"ז
שנה ג' א' - 20 נק"ז חברה ותקשורת - שיעור ותרגיל 3
    מבוא לסטטיסטיקה - שיעור ותרגיל 3
    יסודות השכנוע וההשפעה 2
    יסודות הכתיבה האקדמית 2
    מבוא לתקשורת חזותית 2
    יסודות התקשורת הדיגיטלית 2
    יסודות העבודה העיתונאית 2
    רדיו חזק, יסודות הרדיו 2
    אוריינות דיגיטלית: יצירה, עריכה, ביקורת 2
  ב' - 21 נק"ז תקשורת בעברית תקנית 2
    פסיכולוגיה חברתית 2
    מבוא לתרבות המערב 4
    חברה ופוליטיקה בישראל 2
    תיאוריות בתקשורת - שיעור ותרגיל 3
    דיגיטל 2
    יסודות התקשורת השיווקית 2
    חובה בחטיבה רטוריקה / חזותית 2
    חובה בחטיבה רטוריקה / חזותית 2
שנה ד' א' - 18 נק"ז שיטות מחקר כמותניות - שיעור ורגיל 3
    משפט ואתיקה בתקשורת המונים א' 2
    קריאה וכתיבה אקדמית 2
    מילים באוויר: שפה ושיח - שיעור ותרגיל 3
    מתודולוגיות ממוחשבות - שנתי 1
    חובה בחטיבה חזותית 2
    חובה בחטיבה רטוריקה / חזותית 2
    חובה בחטיבה רטוריקה / חזותית 2
    קורס בחירה בתקשורת שנתי (סמינר מחלקתי) 1
  ב' - 17 נק"ז מסכים נוזליים מוסדות תקשורת בעידן הפוסט מדיום 2
    פרו"ס (חייב ציון עובר בקורס שיטות מחקר א') 3
    משפט ואתיקה בתקשורת המונים ב' 2
    שיטות מחקר איכותניות - שיעור ורגיל 3
    מתודולוגיות ממוחשבות - שנתי 1
    חובה בחטיבה רטוריקה / חזותית 2
    פרו"ס בחטיבה רטוריקה / חזותית 3
    קורס בחירה בתקשורת שנתי (סמינר מחלקתי) 1
  סמס' א'/ב' - 2 נק"ז קורס בחירה בתקשורת סמסטר א' או סמסטר ב' 2
  סמס' קיץ - 6 נק"ז סמינר קיץ 6

 

ראש המגמה

דן פרייפלד - dan@sapir.ac.il

רכז המגמה

גב' רויטל חן - 077-9802305

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א' - ה' בין השעות
11:00 - 13:00
יום ו' בין השעות
09:00 - 11:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א' - ה' בין השעות
09:00 - 10:00
14:00 - 15:00
יום ו' בין השעות
11:00 - 12:00

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

בכל שאלה ניתן לפנות אלינו
revital@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* - 077-9802802
info@sapir.ac.il

לקבלת שיחת ייעוץ

השאירו פרטים ויועצי הלימודים שלנו יחזרו אליכם

webform