רישום וקבלה

מידע טכני על התואר בשיווק טכנולוגי

סוג ההסמכה

.B.A בשיווק טכנולוגי

משך המסלול

3 שנים

לו"ז שבועי

א', ה' ו-ו'

נקודות זכות

120 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

שנה ראשונה חינם לפי חוק חיילים משוחררים
ד"ר וילי אברהם,
ראש המחלקה

עולם ההיי-טק הינו סקטור המהווה מקור צמיחה כלכלי משמעותי בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט. תעשיית ההיי-טק מתפתחת בקצב מסחרר ונחשבת חשובה, מעניינת, פורצת דרך ומתגמלת ביותר. טכנולוגיות ישראליות כובשות את השווקים בעולם במגוון תחומים כגון; תוכנה, תחבורה (לדוגמה רכבים אוטונומיים), תקשורת, בריאות ועוד.

האתגר המרכזי בעולם ההיי-טק הוא אתגר עסקי ולאו דווקא טכנולוגי. הגורם המכריע ביותר בהצלחתו או כישלונו של עסק הינו השיווק או ליתר דיוק איש השיווק העומד בראשו ומוביל אותו, החל משלב החקר הראשוני ועד לפעולת הקצה של מכירת המוצר/שירות ו/או הטמעתו בשוק.

תכנית הלימודים לתואר ראשון (A.B) בשיווק טכנולוגי במכללה האקדמית ספיר היא היחידה מסוגה בישראל.  
ייעודה של המחלקה לשיווק טכנולוגי הינו להכשיר את בוגריה להשתלב בתפקידי מפתח בתעשייה (מנהל שיווק, מנהל מוצר, מנהל רשתות חברתיות, מנהל פרויקטים ועוד).
התכנית מעניקה לבוגריה מפתח רחב להבנת תהליכים עסקיים המניעים את עולם ההיי-טק, בדגש על שני עמודי תווך מרכזיים, 1)  שיווק של מוצרים ושירותים טכנולוגיים, 2) שיווק באמצעים טכנולוגיים (רשתות חברתיות למיניהן, גוגל ועוד).

תכנית הלימודים לתואר ראשון בשיווק טכנולוגי מציעה שלושה תחומי התמחות בשנה השלישית, ביניהן יבחר הסטודנט תחום אחד בו הוא מעוניין להרחיב את השכלתו, ידיעותיו והכשרתו. מסלולי ההתמחות הם:

  1. ICT ((Information and Communication Technologies - תחום המידע והתקשורת
  2. שיווק דיגיטלי Digital Marketing
  3. יזמות וחדשנות

תחומי התמחות אלו הם מן המתפתחים והמבוקשים כיום בעולם ההיי-טק.
 
סגל המרצים במחלקה הינם חוקרים אקדמים ומומחים בתעשייה במגוון תחומים (שיווק, פרסום, אסטרטגיה ועוד). המחלקה דוגלת בשיטת ההוראה .PBL (project-based learning) שיטת ההוראה באה לידי ביטוי בשימוש בכלים ושיטות הוראה חדשניים ומתקדמים השמים את היישום במרכז. המחלקה מציעה מגוון תוכניות לימוד (קליניקה שיווקית לליווי עסקים קטנים, הדבר הבא, פרויקט גמר ועוד) שמטרתם להקנות לסטודנטים הזדמנויות להתנסות מעשית. המחלקה שמה דגש על יישום התאוריות והמודלים, הנלמדים בקורסים השונים, וישומם בפרויקטים על חברות ועסקים אמיתיים ואף מעודדת ביצוע פרויקטים על מיזמים/עסקים פרטיים של הסטודנטים.
 
בנוסף, המחלקה לשיווק טכנולוגי מעודדת קידום סטארטאפים ומפעילה, במסגרת מרכז החדשנות והיזמות של ספיר, מעבדת  ICT ליזמות וקליניקה שיווקית (בשותפות עם המחלקה לתקשורת). המעבדות והקליניקות במרכז החדשנות והיזמות בספיר מהווים הזדמנות ייחודית וחווייתית לעבודה בסביבת הייטק (חברת הייטק/סטאטראפ).

תכנית לימודי שיווק טכנולוגי מכשירה מומחי ניהול ושיווק היי-טק בעלי יכולת הבנה רחבה במוצרים ובפתרונות טכנולוגיים חדשניים, המיועדים בעיקר לשווקים הבינלאומיים.

תכנית הלימודים מאתגרת את הסטודנט לחשיבה חדשנית ויצירתית בשיווק היי-טק, ע״י התנסות בביצוע מגוון פרויקטים בעולם האמיתי.

פעילות זו מקנה כלים מעשיים והתנסות במגוון נושאים קריטיים: חקר שווקים, פילוח ובחירת שווקי המטרה בעולם, ניהול מחקר ופיתוח משלב הרעיון ועד למכירות, מיתוג ומודלים עסקיים. 

תכנית הלימודים מבטיחה אופקים רחבים במגוון חברות היי-טק: כמנהלי מוצרים, מנהלי שווקים, מנהלי תקשורת שיווקית למוצרים, מנהלי שיווק דיגיטלי, מנהלי פיתוח עסקי ועוד. רוב רובם של הסטודנטים משתלבים בתפקידים משמעותיים בשיווק ובהייטק תוך כדי הלימודים.

מאות מבוגרי התוכנית השתלבו במגוון תפקידים בחברות שיווק, היי-טק וביו-רפואיות, החל מסטרטאפים מבטיחים ועד החברות המובילות בעולם כמו מייקרוסופט (חברת התוכנה החשובה בעולם) ומדטרוניק (חברת הטכנולוגיה הרפואית הגדולה בעולם).

חלק מהבוגרים והבוגרות מובילים סטארט-אפים שהקימו בעצמם, פעמים רבות תוך כדי הלימודים.

התואר בשיווק טכנולוגי מקנה בסיס רחב להמשך לימודים לתואר שני באוניברסיטאות בארץ ובחו״ל לרבות מנהל עסקים, ניהול מערכות בריאות והנדסת תעשייה וניהול.

** תנאי הקבלה תקפים למועד הפרסום, המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה. מומלץ להתעדכן בפרסומים אודות תנאי הקבלה  בסמוך למועד ההרשמה.

  • תעודת בגרות מלאה בציון ממוצע 80 ומעלה
  • 4 יח"ל באנגלית בציון 70 ומעלה
  • 4 יח"ל במתמטיקה בציון 65 ומעלה
  • ציון מבחן אמי"ר או ציון מבחן פסיכומטרי לסיווג רמת האנגלית עד תחילת שנת הלימודים

* מועמדים מעל גיל 30 חסרי תעודת בגרות חייבים במכינת 30 פלוס (180 ש"ש) + מבוא למתמטיקה בציון 70 ומעלה
* מועמדים בעלי 3 יח"ל במתמטיקה יידרשו ללמוד קורס קדם 'מבוא למתמטיקה' ולעברו בציון 70 ומעלה
* כל המתקבלים ללימודים יידרשו להציג עד תחילת שנה"ל ציון במבחן אמי"ר או ציון מבחן פסיכומטרי לסיווג רמת האנגלית
* במקרים מיוחדים תישקל קבלה על תנאי

ועדת קבלה

מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הנ"ל מתבקשים לצרף לטופס ההרשמה את המסמכים הבאים:

  1. מכתב בקשה, עד 100 מילים, המפרט את הטעמים המצדיקים קבלה חריגה של המועמד/ת
  2. קורות חיים
  3. המלצות רלוונטיות (לא חובה)

הוועדה תזמן לראיון את המועמדים עפ'י שיקוליה

התכנית כפופה לשינויים ומתעדכנת בהתאם להתפתחויות באקדמיה ובשוק, בכפוף להנחיות המל"ג.

שנה א'

שם הקורס שם המרצה נק"ז
מבוא למערכות מידע ושימושי מיקרו מחשב ד"ר נינה ביימל 4
כתיבה מדעית ופרזנטציה גב' אפרת ליברמן
גב' יעל דמארי-מרקוביץ
גב' נעמה טל
3
מבוא לפסיכולוגיה והתנהגות ארגונית גב' יהודית מורג 3
יסודות השיווק ד"ר רונן ארבל 3
אתיקה עסקית ד"ר רוברט אלבין 3
מבוא להסתברות וסטטיסטיקה מר דולב אביבי 4
חדוו"א ד"ר יובל בן אבו 4
חקר שווקים טכנולוגיים ד"ר אוהד שקד
גב' רויטל בן-עמי
3
שיווק בינלאומי ד"ר וילי אברהם 3
ניהול פרויקטים בסביבה טכנולוגית מר ניר ראובן 3

 

שנה ב'

שם הקורס שם המרצה נק"ז
יסודות החשבונאות וניתוח דוחות כספיים  רו"ח יניב שני 3
פיסיקה כללית ד"ר יובל בן אבו 3
Talking Business ד"ר וילי אברהם
ד"ר עמית מרנץ גל
גב' יפעת מן
3
אסטרטגיה שיווקית ד"ר שרה גרינברג
ד"ר רונן ארבל
3
טכנולוגיות רשת למטרות מסחר ושיווק ד"ר ליאור סולומוביץ 3
התנהגות צרכנים ד"ר וילי אברהם 3
יסודות המימון לשיווק טכנולוגי רו"ח יניב שני 3
מבוא לכלכלה למנהל עסקים ד"ר ענת נתן
רו"ח עמיעד גורביץ
4
תקשורת שיווקית גב' נעמה טל 3
מיומנויות תקשורת גב' יהודית מורג 1.5
מיתוג עצמי בעולם העבודה גב' רונית מילר 1.5
שיווק מוצרים עתירי טכנולוגיה ד"ר שרה גרינברג 3
ניהול מותג ד"ר וילי אברהם 3
טכנולוגיות העתיד ד"ר רונן ארבל
ד"ר שי פיטלזון
3
שיווק דיגיטאלי מתקדם ד"ר אוהד שקד
מר אביעד דדון
3

שנה ג' (קורסים משותפים לכל ההתמחויות)

שם הקורס שם המרצה נק"ז
R&D and Product Management מר ניר ראובן 3
אתגרים בעולם הסייבר מר אריה פישביין 3
ניהול ידע, מערכות בינה עסקית וביג דאטה ד"ר ליאור סולומוביץ' 3
אסטרטגיות ומודלים בתמחור והמחרה ד"ר רונן ארבל
גב' רויטל בן-עמי
3
פרויקט גמר   6

הקליניקה השיווקית הינה תכנית ייחודית למחלקה. מהות הקליניקה היא קידום ופיתוח יזמות וחדשנות בסביבת המכללה, אזור הנגב המערבי.

הקליניקה מהווה מעין חברה שיווקית המספקת מחקר, יעוץ וליווי שיווקי לעסקים על ידי ליווי של סטודנטים וסגל אקדמי, תוך שימוש בכלים ומודלים בתחומי מחקר ושיווק דיגיטלי, אשר יסייעו לעסקים הקטנים לפרסם ולקדם את עצמם ביעילות ובמהירות. הקליניקה מחברת בין עולמות התוכן של הסטודנטים לעולם העסקי ופעילותם של עסקים אמיתיים, בתהליך זה מתהווה גם הקשר החברתי ובין קהילה ואקדמיה. הקליניקה מהווה מחד מסגרת אקדמית לסטודנטים בה הם מעמיקים את הידע וצוברים ניסיון מעשי במחקרי שוק, התנהגות צרכנים, בניית תכנית שיווקית, קידום בית העסק באמצעי המדיה הרלוונטיים. הסטודנטים יחוו עשייה מעשית וניסיון בסביבת עבודה יזמית ועסקית ויפעלו אל מול דרישות הלקוח. מאידך בעלי העסקים זוכים לתמיכה, סיוע וליווי של העסק על ידי הסטודנטים וקידומו בהיבטים וערוצים שונים.

הקליניקה הוקמה בשנת 2018. מאז הקמתה בוצע קידום שיווקי ועסקי לכ-100 עסקים זעירים בפריפריה, בעיקר באזור המכללה.

היתרונות לעסקים
האינטראקציה עם בתי העסק השונים מאפשרת חשיפה עמוקה של בעלי העסקים למודלים אקדמיים. השירות שניתן על ידי הסטודנטים לכל בית עסק שונה ומותאם לצרכיו הספציפיים כאשר המטרות והיעדים, בחירת קהל היעד ויצירת תוכנית הפעולה נעשו בשיתוף פעולה מלא עם בעל העסק. כלים אלו נרכשו בקורסים התנהגות צרכנים, ניהול מותג, אסטרטגיה שיווקית, ו-Talking business, אותם למדו הסטודנטים במקביל לקורס שיווק דיגיטלי. לטובת זאת נעשה שיתוף פעולה מלא בין הקורסים השונים.

היתרונות לסטודנטים
האינטראקציה עם בתי העסק השונים מאפשרת חשיפה עמוקה של הסטודנטים לעולם העסקי ולעולם היזמות. הסטודנטים התנסו באופן מעשי ונחשפו לקשיים ואתגרים עימם מתמודדים בעלי עסקים, בנו תכנית שיווקית מותאמת צרכי לקוח/עסק, יצרו קשרים וכישורים שיתרמו להם בהמשך הדרך.

התהליך

  1. בדיקת התאמת העסק לסוג הפעילות שאנו מציעים.
  2. היכרות ראשונית בין בעלי העסקים והסטודנטים באירוע פתיחה.
  3. הצגת העסק ע"י בעליו תוך התמקדות בבעיה השיווקית איתו מתמודד העסק.
  4. ספיד דייטינג, שמטרתו לצוות לכל בעל/ת עסק זוג סטודנטים שילוו את העסק שלו במהלך שנת הלימודים.
  5. יצירת קשר עם בית העסק ע"י הסטודנטים להעמקת ההיכרות עם העסק וצרכיו במטרה להעניק ליווי המותאם לצרכי בית העסק.
  6. קידום העסק באמצעים דיגיטליים מגוונים, המבוססים על כלי גוגל ורשתות חברתיות, כלי אנליטיקה וחיזוי אותם רכשו הסטודנטים במסגרת הקורסים בקליניקה ויישמו אותם הלכה למעשה על בית העסק.

סיכום פעילות הקליניקה מאז הקמתה

  • אחוז הצלחה בשיבוץ העסקים והסטודנטים: במגמת עליה משנה לשנה, כיום עומד על למעלה מ-90% הצלחה בשיבוץ.
  • אחוזי צמיחה בחשיפה: צמיחה של אלפי אחוזים בעזרת הקמפיינים שהתקיימו בקורס טכנולוגיות רשת ושיווק דיגיטלי מתקדם.
  • מיצוב, בידול ומיתוג העסק: הסטודנטים בקליניקה סייעו באופן משמעותי למיצוב, בידול, ומיתוג העסק אותן הם ליוו.
  • גידול בהיקף המכירות: עסקים רבים, שלקחו חלק בקליניקה השיווקית, הגדילו משמעותית את המכירות, במאות אחוזים ובכך הגדילו את מחזוריהם.

דוגמאות להצלחה

חברת אור
מתמחה בייעוץ ותכנון למטבחים בתחום המוסדי. ממוקמת באזור הנגב המערבי. החברה קיבלה ליווי של סטודנט וסטודנטית. תהליך הליווי הוביל לשינוי משמעותי בעסק שהיה נתון לקשיים פיננסיים. באמצעות קמפיין ברשתות החברתיות ובגוגל הצליחו הסטודנטים להגדיל משמעותית את היקף החשיפה של העסק ואת כמות האנשים שביקשו לרכוש את שירותיו.

חברת שירלי עוקב
עוסקת בתחום הטיפול בתנועה - עבודה גופנית המסייעת בקשיי תפקוד וקואורדינציה, חיזוק מוטוריקה עדינה וגסה. ליווי העסק על ידי הקליניקה אפשר חשיפה ואף רכישה על ידי לקוחות שלא הכירו את מגוון השירותים שמציעה החברה ונחשפו אליהם בזכות תהליך המחקר והשיווק שעשו הסטודנטים.

לפרטים נוספים נא ליצור קשר עם ירדן ברמוחה במייל: b203203@mail.sapir.ac.il

התמחות ICT

שם הקורס שם המרצה נק"ז
תשתיות מחשוב בתחומי טכנולוגיות מידע ותקשורת ד"ר נינה בימל 3
ניהול ותהליכי מכירות בסביבת היי-טק ד"ר שרה גרינרג 3
בניית מערכות ממוחשבות שיווקיות מבוססות אינטרנט ד"ר אוהד שקד 3
פיתוח תוכן דיגיטלי ד"ר אוהד שקד 3
יזמות הזנק בתחומי ICT (מפת דרכים בהקמת סטארטאפ) ד"ר עירית דביר 3
מבוא לניתוח ועיצוב מערכות  ד"ר נינה ביימל 3
יזמות הזנק בתחומי ICT (מפת דרכים בהקמת סטארטאפ) ד"ר עירית דביר 3

התמחות שיווק דיגיטלי

שם הקורס שם המרצה נק"ז
תשתיות מחשוב בתחומי טכנולוגיות מידע ותקשורת ד"ר נינה בימל 3
ניהול ותהליכי מכירות בסביבת היי-טק ד"ר שרה גרינרג 3
בניית מערכות ממוחשבות שיווקיות מבוססות אינטרנט ד"ר אוהד שקד 3
פיתוח תוכן דיגיטלי ד"ר אוהד שקד 3
התנהגות צרכנים ברשת ד"ר וילי אברהם 3
טכנולוגיות בשיווק דיגיטלי ד"ר אוהד שקד 3
מרכיבי חווית משתמש UI - UX   3

התמחות יזמות, חדשנות וטכנולוגיה

שם הקורס שם המרצה נק"ז
מושגי יסוד ביזמות ד"ר דן קאופמן
מר ניר ראובן
1
היזם כאיש חזון ד"ר גיל בוצר 1
מיומנויות אישיות ליזמות גב' רונית מילר 1
חשיבה עיצובית גב' רווית גונן 1
העברת מסרים מר הויל דרו טייסו 2
כלכלה שיתופית  והקמת חברה ד"ר דן קאופמן 1
תוכן שיווקי ד"ר אוהד שקד 1
עקרונות ה-Lean Start-Up מר ניר ראובן 1
חשיבה יצירתית גב' מלכה-אברהם שני 1
פטנטים וקניין רוחני ד"ר בר-זיו שרון 1
מימון חברות הזנק ד"ר קאופמן דן 1
מעבדה/קליניקה   8
ד"ר נינה ביימל

ד"ר נינה ביימל

  • מרצה

ד"ר יובל בן אבו

  • מרצה בכיר

עמיעד גורביץ

  • מורה בכיר
ד"ר עירית דביר

ד"ר עירית דביר

  • מרצה בכירה
יהודית מורג

יהודית מורג

  • מורה בכירה
ד"ר ליאור סולומונוביץ'

ד"ר ליאור סולומוביץ

  • מרצה

ד"ר שי פיטלזון

  • מרצה
דן קאופמן

ד"ר דן קאופמן

  • מרצה בכיר
ד"ר אוהד שקד

ד"ר אוהד שקד

  • מרצה

ראש המחלקה

ד"ר וילי אברהם

רכזת המחלקה

גב' עידית כרמי-מדינה

רכזת סטודנטים

גב' ויקה אוסדצ'י - 077-9802868

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א', ה' בין השעות
10:00 - 12:30
14:00 - 15:00
ימי ג' בין השעות
08:30 - 10:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א', ג', ה' בין השעות
08:30 - 10:00

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

תינתן עדיפות לפניות במייל
tmd@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* - 077-9802802
info@sapir.ac.il

לתאום ייעוץ אישי