סוג ההסמכה

.B.A בשיווק טכנולוגי

משך המסלול

3 שנים

לו"ז שבועי

א', ה' ו-ו'

נקודות זכות

120 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

שנה ראשונה חינם לפי חוק חיילים משוחררים
ד"ר רונן ארבל
ד"ר רונן ארבל,
ראש המחלקה

עולם ההיי-טק נחשב היום לשוק התעסוקה המעניין והמתגמל ביותר בארץ ובעולם. טכנולוגיות ישראליות כובשות את השווקים בעולם, במגוון תחומים כגון בריאות, התקשורת, התוכנה, ותחבורה.

האתגר המרכזי בעולם ההייטק אינו טכנולוגי אלא דווקא עסקי, וזה ייעודה של המחלקה לשיווק טכנולוגי.

תכנית הלימודים לתואר ראשון בשיווק טכנולוגי במכללה האקדמית ספיר היא היחידה מסוגה בישראל. התכנית מעניקה לבוגריה מפתח להבנת ההליכים העסקיים המניעים את עולם ההייטק.

תכנית הלימודים לתואר ראשון בשיווק טכנולוגי מציעה חמש התמחויות ביניהן בוחר הסטודנט בתום שנת הלימודים הראשונה לתואר, אותן ילמד בשנה השנייה והשלישית. מסלולי ההתמחות הם –

  1. ICT - תחום המידע והתקשורת,  Information and Communication Technologies
  2. BMT - תחום הביו-רפואי  Bio-Medical Technologies
  3. שיווק דיגיטלי Digital Marketing
  4. ניתוח נתונים  Data Analysisו
  5. יזמות וחדשנות

תחומי התמחות אלו הם מן המתפתחים והמבוקשים כיום בעולם ההיי-טק.
בנוסף על כך, במסגרת מרכז החדשנות והיזמות של ספיר, המחלקה לשיווק טכנולוגי מפעילה את המעבדה לבריאות דיגיטלית והקליניקה השיווקית (בשותפות עם המחלקה לתקשורת).

תכנית לימודי שיווק טכנולוגי מכשירה מומחי ניהול ושיווק היי-טק בעלי יכולת הבנה רחבה במוצרים ובפתרונות טכנולוגיים חדשניים, המיועדים בעיקר לשווקים הבינלאומיים.

תכנית הלימודים מאתגרת את הסטודנט לחשיבה חדשנית ויצירתית בשיווק היי-טק, ע״י התנסות בביצוע מגוון פרויקטים בעולם האמיתי.

פעילות זו מקנה כלים מעשיים והתנסות במגוון נושאים קריטיים: חקר שווקים, פילוח ובחירת שווקי המטרה בעולם, ניהול מחקר ופיתוח משלב הרעיון ועד למכירות, מיתוג ומודלים עסקיים. 

תכנית הלימודים מבטיחה אופקים רחבים במגוון חברות היי-טק: כמנהלי מוצרים, מנהלי שווקים, מנהלי תקשורת שיווקית למוצרים, מנהלי שיווק דיגיטלי, מנהלי פיתוח עסקי ועוד. רוב רובם של הסטודנטים משתלבים בתפקידים משמעותיים בשיווק ובהייטק תוך כדי הלימודים.

מאות מבוגרי התוכנית השתלבו במגוון תפקידים בחברות שיווק, היי-טק וביו-רפואיות, החל מסטרטאפים מבטיחים ועד החברות המובילות בעולם כמו מייקרוסופט (חברת התוכנה החשובה בעולם) ומדטרוניק (חברת הטכנולוגיה הרפואית הגדולה בעולם).

חלק מהבוגרים והבוגרות מובילים סטארט-אפים שהקימו בעצמם, פעמים רבות תוך כדי הלימודים.

התואר בשיווק טכנולוגי מקנה בסיס רחב להמשך לימודים לתואר שני באוניברסיטאות בארץ ובחו״ל לרבות מנהל עסקים, ניהול מערכות בריאות והנדסת תעשייה וניהול.

** תנאי הקבלה תקפים למועד הפרסום, המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה. מומלץ להתעדכן בפרסומים אודות תנאי הקבלה  בסמוך למועד ההרשמה.

  • תעודת בגרות מלאה בציון ממוצע 80 ומעלה
  • 4 יח"ל באנגלית בציון 70 ומעלה
  • 4 יח"ל במתמטיקה בציון 65 ומעלה
  • ציון מבחן אמי"ר או ציון מבחן פסיכומטרי לסיווג רמת האנגלית עד תחילת שנת הלימודים

* מועמדים מעל גיל 30 חסרי תעודת בגרות חייבים במכינת 30 פלוס (180 ש"ש) + מבוא למתמטיקה בציון 70 ומעלה
* מועמדים בעלי 3 יח"ל במתמטיקה יידרשו ללמוד קורס קדם 'מבוא למתמטיקה' ולעברו בציון 70 ומעלה
* כל המתקבלים ללימודים יידרשו להציג עד תחילת שנה"ל ציון במבחן אמי"ר או ציון מבחן פסיכומטרי לסיווג רמת האנגלית
* במקרים מיוחדים תישקל קבלה על תנאי

ועדת קבלה

מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הנ"ל מתבקשים לצרף לטופס ההרשמה את המסמכים הבאים:

  1. מכתב בקשה, עד 100 מילים, המפרט את הטעמים המצדיקים קבלה חריגה של המועמד/ת
  2. קורות חיים
  3. המלצות רלוונטיות (לא חובה)

הוועדה תזמן לראיון את המועמדים עפ'י שיקוליה

התכנית כפופה לשינויים ומתעדכנת בהתאם להתפתחויות באקדמיה ובשוק, בכפוף להנחיות המל"ג.

שנה א'

שם הקורס שם המרצה נק"ז
מבוא למערכות מידע ושימושי מיקרו מחשב ד"ר נינה ביימל 4
כתיבה מדעית ופרזנטציה גב' אפרת ליברמן
גב' יעל דמארי-מרקוביץ
גב' נעמה טל
3
מבוא לפסיכולוגיה והתנהגות ארגונית גב' יהודית מורג 3
יסודות השיווק ד"ר רונן ארבל 3
אתיקה עסקית ד"ר רוברט אלבין 3
מבוא להסתברות וסטטיסטיקה מר דולב אביבי 4
חדוו"א ד"ר יובל בן אבו 4
חקר שווקים טכנולוגיים ד"ר אוהד שקד
גב' רויטל בן-עמי
3
שיווק בינלאומי ד"ר וילי אברהם 3
ניהול פרויקטים בסביבה טכנולוגית מר ניר ראובן 3

 

שנה ב'

שם הקורס שם המרצה נק"ז
יסודות החשבונאות וניתוח דוחות כספיים  רו"ח יניב שני 3
פיסיקה כללית ד"ר יובל בן אבו 3
Talking Business ד"ר וילי אברהם
ד"ר עמית מרנץ גל
גב' יפעת מן
3
אסטרטגיה שיווקית ד"ר שרה גרינברג
ד"ר רונן ארבל
3
טכנולוגיות רשת למטרות מסחר ושיווק ד"ר ליאור סולומוביץ 3
התנהגות צרכנים ד"ר וילי אברהם 3
יסודות המימון לשיווק טכנולוגי רו"ח יניב שני 3
מבוא לכלכלה למנהל עסקים ד"ר ענת נתן
רו"ח עמיעד גורביץ
4
תקשורת שיווקית גב' נעמה טל 3
מיומנויות תקשורת גב' יהודית מורג 1.5
מיתוג עצמי בעולם העבודה גב' רונית מילר 1.5
שיווק מוצרים עתירי טכנולוגיה ד"ר שרה גרינברג 3
ניהול מותג ד"ר וילי אברהם 3
טכנולוגיות העתיד ד"ר רונן ארבל
ד"ר שי פיטלזון
3
שיווק דיגיטאלי מתקדם ד"ר אוהד שקד
מר אביעד דדון
3

שנה ג' (קורסים משותפים לכל ההתמחויות)

שם הקורס שם המרצה נק"ז
R&D and Product Management מר ניר ראובן 3
אתגרים בעולם הסייבר מר אריה פישביין 3
ניהול ידע, מערכות בינה עסקית וביג דאטה ד"ר ליאור סולומוביץ' 3
אסטרטגיות ומודלים בתמחור והמחרה ד"ר רונן ארבל
גב' רויטל בן-עמי
3
פרויקט גמר   6

התמחות ICT

שם הקורס שם המרצה נק"ז
תשתיות מחשוב בתחומי טכנולוגיות מידע ותקשורת ד"ר נינה בימל 3
ניהול ותהליכי מכירות בסביבת היי-טק ד"ר שרה גרינרג 3
בניית מערכות ממוחשבות שיווקיות מבוססות אינטרנט ד"ר אוהד שקד 3
פיתוח תוכן דיגיטלי ד"ר אוהד שקד 3
יזמות הזנק בתחומי ICT (מפת דרכים בהקמת סטארטאפ) ד"ר עירית דביר 3
מבוא לניתוח ועיצוב מערכות  ד"ר נינה ביימל 3
יזמות הזנק בתחומי ICT (מפת דרכים בהקמת סטארטאפ) ד"ר עירית דביר 3

התמחות שיווק דיגיטלי

שם הקורס שם המרצה נק"ז
תשתיות מחשוב בתחומי טכנולוגיות מידע ותקשורת ד"ר נינה בימל 3
ניהול ותהליכי מכירות בסביבת היי-טק ד"ר שרה גרינרג 3
בניית מערכות ממוחשבות שיווקיות מבוססות אינטרנט ד"ר אוהד שקד 3
פיתוח תוכן דיגיטלי ד"ר אוהד שקד 3
התנהגות צרכנים ברשת ד"ר וילי אברהם 3
טכנולוגיות בשיווק דיגיטלי ד"ר אוהד שקד 3
מרכיבי חווית משתמש UI - UX   3

התמחות BMT

שם הקורס שם המרצה נק"ז
Introduction to medicine ד"ר שי פיטלזון 3
Needs Finding ד"ר שי פיטלזון 1.5
Concept Development מר יעקב בלנק 1.5
מודלים בשיווק ביו-טק ד"ר דן קאופמן 3
מבוא לביוטכנולוגיה ד"ר עירית דביר 3
יזמות והקמת סטארטאפ ביורפואי ד"ר שי פיטלזון 3
שיווק רפואי בינלאומי ד"ר שי פיטלזון
ד"ר רונן ארבל
3
תועמלנות ומכירת תרופות ד"ר שרה גרינברג 3

התמחות יזמות, חדשנות וטכנולוגיה

שם הקורס שם המרצה נק"ז
מושגי יסוד ביזמות ד"ר דן קאופמן
מר ניר ראובן
1
היזם כאיש חזון ד"ר גיל בוצר 1
מיומנויות אישיות ליזמות גב' רונית מילר 1
חשיבה עיצובית גב' רווית גונן 1
העברת מסרים מר הויל דרו טייסו 2
כלכלה שיתופית  והקמת חברה ד"ר דן קאופמן 1
תוכן שיווקי ד"ר אוהד שקד 1
עקרונות ה-Lean Start-Up מר ניר ראובן 1
חשיבה יצירתית גב' מלכה-אברהם שני 1
פטנטים וקניין רוחני ד"ר בר-זיו שרון 1
מימון חברות הזנק ד"ר קאופמן דן 1
מעבדה/קליניקה   8
ד"ר נינה ביימל

ד"ר נינה ביימל

  • מרצה

ד"ר יובל בן אבו

  • מרצה בכיר

עמיעד גורביץ

  • מורה בכיר
ד"ר עירית דביר

ד"ר עירית דביר

  • מרצה בכירה
יהודית מורג

יהודית מורג

  • מורה בכירה
ד"ר ליאור סולומונוביץ'

ד"ר ליאור סולומוביץ

  • מרצה

ד"ר שי פיטלזון

  • מרצה
דן קאופמן

ד"ר דן קאופמן

  • מרצה בכיר
ד"ר אוהד שקד

ד"ר אוהד שקד

  • מרצה

ראש המחלקה

ד"ר רונן ארבל

רכזת המחלקה

גב' עידית כרמי-מדינה

רכזת סטודנטים

גב' ויקה אוסדצ'י - 077-9802868

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א', ה' בין השעות
10:00 - 12:30
14:00 - 15:00
ימי ג' בין השעות
08:30 - 10:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א', ג', ה' בין השעות
08:30 - 10:00

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

תינתן עדיפות לפניות במייל
tmd@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* - 077-9802802
info@sapir.ac.il

לקבלת שיחת ייעוץ

השאירו פרטים ויועצי הלימודים שלנו יחזרו אליכם