שיווק טכנולוגי

רישום וקבלה

מידע טכני על התואר בשיווק טכנולוגי

סוג ההסמכה

.B.A בשיווק טכנולוגי

משך המסלול

3 שנים

לו"ז שבועי

א', ה' ו-ו'

נקודות זכות

120 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

שנה ראשונה חינם לפי חוק חיילים משוחררים
ד"ר וילי אברהם,
ראש המחלקה

עולם ההיי-טק הינו סקטור המהווה מקור צמיחה כלכלי משמעותי בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט. תעשיית ההיי-טק מתפתחת בקצב מסחרר ונחשבת חשובה, מעניינת, פורצת דרך ומתגמלת ביותר. טכנולוגיות ישראליות כובשות את השווקים בעולם במגוון תחומים כגון; תוכנה, תחבורה (לדוגמה רכבים אוטונומיים), תקשורת, בריאות ועוד.

האתגר המרכזי בעולם ההיי-טק הוא אתגר שיווקי ולאו דווקא טכנולוגי. הגורם המכריע ביותר בהצלחתו או כישלונו של עסק הינו השיווק או ליתר דיוק איש השיווק העומד בראשו ומוביל אותו, החל משלב החקר הראשוני ועד לפעולת הקצה של מכירת המוצר/שירות ו/או הטמעתו בשוק.

תכנית הלימודים לתואר ראשון (B.A.) בשיווק טכנולוגי במכללה האקדמית ספיר היא היחידה מסוגה בישראל.

ייעודה של המחלקה לשיווק טכנולוגי הינו להכשיר את בוגריה להשתלב בתפקידי מפתח בתעשייה (מנהל שיווק, מנהל מוצר, מנהל רשתות חברתיות, מנהל פרויקטים ועוד).

התכנית מעניקה לבוגריה מפתח רחב להבנת תהליכים עסקיים המניעים את עולם ההיי-טק, בדגש על שני עמודי תווך מרכזיים: שיווק של מוצרים ושירותים טכנולוגיים, שיווק באמצעים טכנולוגיים (רשתות חברתיות למיניהן, גוגל ועוד).

תכנית הלימודים לתואר ראשון בשיווק טכנולוגי מציעה שלושה תחומי התמחות בשנה השלישית, ביניהן יבחר הסטודנט תחום אחד בו הוא מעוניין להרחיב את השכלתו, ידיעותיו והכשרתו. מסלולי ההתמחות הם:

  1. ICT - Information and Communication Technologies - תחום המידע והתקשורת
  2. שיווק דיגיטלי Digital Marketing
  3. יזמות וחדשנות

תחומי התמחות אלו הם מן המתפתחים והמבוקשים כיום בעולם ההיי-טק.
 
סגל המרצים במחלקה הינם חוקרים אקדמים ומומחים בתעשייה במגוון תחומים (שיווק, פרסום, אסטרטגיה ועוד). המחלקה דוגלת בשיטת ההוראה .PBL (project-based learning) שיטת ההוראה באה לידי ביטוי בשימוש בכלים ושיטות הוראה חדשניים ומתקדמים השמים את היישום במרכז. המחלקה מציעה מגוון תכניות לימוד (קליניקה שיווקית לליווי עסקים קטנים, הדבר הבא, פרויקט גמר ועוד) שמטרתם להקנות לסטודנטים הזדמנויות להתנסות מעשית. המחלקה שמה דגש על יישום התאוריות והמודלים, הנלמדים בקורסים השונים, וישומם בפרויקטים על חברות ועסקים אמיתיים ואף מעודדת ביצוע פרויקטים על מיזמים/עסקים פרטיים של הסטודנטים.
 
בנוסף, המחלקה לשיווק טכנולוגי מעודדת קידום סטארטאפים ומפעילה, במסגרת מרכז החדשנות והיזמות של ספיר, מעבדת ICT ליזמות וקליניקה שיווקית (בשותפות עם המחלקה לתקשורת). המעבדות והקליניקות במרכז החדשנות והיזמות בספיר מהווים הזדמנות ייחודית וחווייתית לעבודה בסביבת הייטק (חברת הייטק/סטאטראפ).

תכנית לימודי שיווק טכנולוגי מכשירה מומחי ניהול ושיווק היי-טק בעלי יכולת הבנה רחבה במוצרים ובפתרונות טכנולוגיים חדשניים.

תכנית הלימודים מאתגרת את הסטודנט לחשיבה חדשנית ויצירתית בשיווק היי-טק, ע״י התנסות בביצוע מגוון פרויקטים בעולם האמיתי.

פעילות זו מקנה כלים מעשיים והתנסות במגוון נושאים קריטיים: חקר שווקים, פילוח ובחירת שווקי המטרה בעולם, ניהול מחקר ופיתוח משלב הרעיון ועד למכירות, מיתוג ומודלים עסקיים.

תכנית הלימודים מבטיחה אופקים רחבים במגוון חברות היי-טק: כמנהלי מוצרים, מנהלי שווקים, מנהלי תקשורת שיווקית למוצרים, מנהלי שיווק דיגיטלי, מנהלי פיתוח עסקי ועוד. רוב רובם של הסטודנטים משתלבים בתפקידים משמעותיים בשיווק ובהייטק תוך כדי הלימודים.

מאות מבוגרי התוכנית השתלבו במגוון תפקידים בחברות שיווק, היי-טק וביו-רפואיות, החל מסטרטאפים מבטיחים ועד החברות המובילות בעולם כמו מייקרוסופט (חברת התוכנה החשובה בעולם) ומדטרוניק (חברת הטכנולוגיה הרפואית הגדולה בעולם).

חלק מהבוגרים והבוגרות מובילים סטארט-אפים שהקימו בעצמם, פעמים רבות תוך כדי הלימודים.

התואר בשיווק טכנולוגי מקנה בסיס רחב להמשך לימודים לתואר שני באוניברסיטאות בארץ ובחו״ל לרבות מנהל עסקים, ניהול מערכות בריאות והנדסת תעשייה וניהול.

תנאי הקבלה תקפים למועד הפרסום.

המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה.
מומלץ להתעדכן בפרסומים אודות תנאי הקבלה בסמוך למועד ההרשמה.

  • ציון ממוצע 80 ומעלה בתעודת הבגרות או במכינה קדם אקדמית, או ציון משוקלל 80 ומעלה בדיפלומת הנדסאי
  • ציון 70 ומעלה ב-4 יח"ל באנגלית או בקורס אנגלית במכינה או במסגרת דיפלומת הנדסאי .
  • 4 יח"ל במתמטיקה בציון 65 ומעלה*

*מועמדים אשר לא עומדים בתנאי המתמטיקה, קבלתם מותנית בקורס "מבוא למתמטיקה" אותו יש לעבור בציון 70 ומעלה.

מי שלמד בבית ספר תיכון ששפת ההוראה בו אינה עברית, נדרש לעמוד בבחינת ידע בעברית (מבחן יע"ל). קישור למידע נוסף על מפתח הסיווג של מבחן יע"ל.

ועדת קבלה

מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הנ"ל מתבקשים לצרף לטופס ההרשמה את המסמכים הבאים:

  • מכתב בקשה, עד 400 מילים, המפרט את הטעמים המצדיקים קבלה חריגה של המועמד/ת
  • קורות חיים
  • המלצות רלוונטיות (לא חובה)

הוועדה תזמן לראיון את המועמדים עפ'י שיקוליה

* מספר המתקבלים החריגים לא יעלה על 10% מכלל המתקבלים בכל שנה על פי הנחיות מל"ג.

תאריך פרסום: 22/02/2023

התכנית כפופה לשינויים ומתעדכנת בהתאם להתפתחויות באקדמיה ובשוק, בכפוף להנחיות המל"ג.

שנה א'

שם הקורס שם המרצה נק"ז
מבוא לפיסכולוגיה והתנהגות ארגונית גב' יהודית מורג 3
מבוא למערכות מידע ושימושי מחשב דר' נינה ביימל 3
כתיבה מדעית נעמה טל / אפרת ליברמן / יעל דמארי מרקוביץ' 3
אתיקה עסקית דר' רוברט אלבין 3
חקר שווקים דר' רונן ארבל / דר' אוהד שקד 3
יסודות השיווק דר' וילי אברהם / דר' רונן ארבל 3
מבוא להסתברות וסטטסטיקה דולב אביבי, דר' וילי אברהם 4
שיווק גלובלי ליאורה אביטל- דאום 3
חדו"א דר' יובל בן אבו 4
מיומנות תקשורת אביעד מוסרי 3
ניהול פרוייקטים ניר ראובן 3

שנה ב'

שם הקורס שם המרצה נק"ז
פיסיקה כללית דר' יובל בן-אבו  
ניהול מותג דר' וילי אברהם / דר' רונן ארבל 3
התנהגות צרכנים דר' וילי אברהם / מר שלומי לחאנה 3
יסודות החשבונאות גב' נופר עמר / מר שאולי 3
אסטרטגיה שיווקית דר' שרה גרינברג 3
Talking Business דר' וילי אברהם / דר' עמית מרנץ גל / גב' ליאורה דאום אביטל 3
טכנולוגיות רשת דר' ליאור סולומוביץ 3
פיתוח מיומנות חשיבה ויצירתיות דר' שרה גרינברג 3
שיווק דיגטלי מתקדם נופר קוקבנקר 3
מיומנויות תקשורת רויטל בן עמי 3
יסודות המימון לשיווק טכנולוגי לירן מימוני 3
תקשורת שיווקית נעמה טל 3
תכנון תכנית שיווקית דר' רונן ארבל, רויטל בן עמי 3
מבוא לכלכלה לירן מימוני, שאולי טויטו 4

התמחות בשיווק דיגיטלי

שם הקורס שם המרצה נק"ז
ניהול דאטה לאנשי שיווק סטס ארונוב 1
מבוא ל-UX/UI ענבל ליבוביץ 1
מבוא ל-CEO עידן בן אור 1
סיפור שיווקי אביעד מוסרי 1
אוטומציה של קמפיינים ב' סטס ארונוב 1
חדשנות בניהול דיגיטל ענבל ליבוביץ 1
התנהגול צרכנים ברשת דר' וילי אברהם 3
אסטרטגיות ומודלים בתמחור והמחרה דר' רונן ארבל 3
ניהול ידע, מערכות בינה וביג גאטה דר' ליאור סולומונוביץ 3
פרויקט גמר עפר פינטל, דר' אריה פישבין, נעמה טל, לירון דרזנר, רויטל בן עמי 3 (שנתי 6)
קורס בחטיבת יזמות (מי שלא עשה בסמסטר א') ע"פ הקורס הנבחר 1

התמחות בטכנולוגיות מידע ותקשורת ICT

שם הקורס שם המרצה נק"ז
מבוא לשיווק SAAS נועה סגול 1
ניהול דאטה לאנשי שיווק סטס ארונוב 1
מבוא ל-UX/UI ענבל ליבוביץ 1
מבוא לניתוח ועיצוב מערכות דר' נינה ביימל 3
בניית מערכות שיווקיות מבוססות דר' אוהד שקד 3
ניהול ידע, מערכות בינה וביג דאטה דר' ליאור סולומונוביץ 3
אטרטגיות ומודלים בתמחור והמחרה רויטל בן עמי 3
פרויקט גמר עפר פינטל, דר' אריה פישבין, נעמה טל, לירון דרזנר, רויטל בן עמי 3 (שנתי 6)
קורס בחטיבת יזמות ע"פ הקורס הנבחר 1

התמחות ביזמות, חדשנות וטכנולוגיה

שם הקורס שם המרצה נק"ז
קורסי חטיבת יזמות   סה"כ 14
היזם כאיש חזון דר' גיל בוצר 1
מושגי יסוד ביזמות ניר ראובן, דר' דן קאופמן 1
חשיבה עיצובית רוית גונן 1
חשיבה יצירתית שני מלכה אברהם 1
העברת מסרים דרו הויל טייסון 1
עקרונות ה-Lean Start Up ניר ראובן 1
פטנטים וקניין רוחני דר' שרון בר זיו 1
מימון חברות הזנק דר' דן קאופמן 1
כלכלה מקיימת דר' דן קאופמן 1
כלכלה שיתופית דר' דן קאופמן 1
יזמות חברתית אוראל שקד 1
תוכן שיווקי דר' אוהד שקד 1
כדי להזיז רעיונות צריך לדעת להזיז אנשים שירלי ממו 1
צמיחה מכשלונות, הדרך האמיצה להצלחה איתי ורמן 1
מעבדה   8

הקליניקה השיווקית הינה תכנית ייחודית למחלקה. מהות הקליניקה היא קידום ופיתוח יזמות וחדשנות בסביבת המכללה, אזור הנגב המערבי.

הקליניקה מהווה מעין חברה שיווקית המספקת מחקר, יעוץ וליווי שיווקי לעסקים על ידי ליווי של סטודנטים וסגל אקדמי, תוך שימוש בכלים ומודלים בתחומי מחקר ושיווק דיגיטלי, אשר יסייעו לעסקים הקטנים לפרסם ולקדם את עצמם ביעילות ובמהירות. הקליניקה מחברת בין עולמות התוכן של הסטודנטים לעולם העסקי ופעילותם של עסקים אמיתיים, בתהליך זה מתהווה גם הקשר החברתי ובין קהילה ואקדמיה. הקליניקה מהווה מחד מסגרת אקדמית לסטודנטים בה הם מעמיקים את הידע וצוברים ניסיון מעשי במחקרי שוק, התנהגות צרכנים, בניית תכנית שיווקית, קידום בית העסק באמצעי המדיה הרלוונטיים. הסטודנטים יחוו עשייה מעשית וניסיון בסביבת עבודה יזמית ועסקית ויפעלו אל מול דרישות הלקוח. מאידך בעלי העסקים זוכים לתמיכה, סיוע וליווי של העסק על ידי הסטודנטים וקידומו בהיבטים וערוצים שונים.

הקליניקה הוקמה בשנת 2018. מאז הקמתה בוצע קידום שיווקי ועסקי לכ-100 עסקים זעירים בפריפריה, בעיקר באזור המכללה.

היתרונות לעסקים
האינטראקציה עם בתי העסק השונים מאפשרת חשיפה עמוקה של בעלי העסקים למודלים אקדמיים. השירות שניתן על ידי הסטודנטים לכל בית עסק שונה ומותאם לצרכיו הספציפיים כאשר המטרות והיעדים, בחירת קהל היעד ויצירת תוכנית הפעולה נעשו בשיתוף פעולה מלא עם בעל העסק. כלים אלו נרכשו בקורסים התנהגות צרכנים, ניהול מותג, אסטרטגיה שיווקית, ו-Talking business, אותם למדו הסטודנטים במקביל לקורס שיווק דיגיטלי. לטובת זאת נעשה שיתוף פעולה מלא בין הקורסים השונים.

היתרונות לסטודנטים
האינטראקציה עם בתי העסק השונים מאפשרת חשיפה עמוקה של הסטודנטים לעולם העסקי ולעולם היזמות. הסטודנטים התנסו באופן מעשי ונחשפו לקשיים ואתגרים עימם מתמודדים בעלי עסקים, בנו תכנית שיווקית מותאמת צרכי לקוח/עסק, יצרו קשרים וכישורים שיתרמו להם בהמשך הדרך.

התהליך

  1. בדיקת התאמת העסק לסוג הפעילות שאנו מציעים.
  2. היכרות ראשונית בין בעלי העסקים והסטודנטים באירוע פתיחה.
  3. הצגת העסק ע"י בעליו תוך התמקדות בבעיה השיווקית איתו מתמודד העסק.
  4. ספיד דייטינג, שמטרתו לצוות לכל בעל/ת עסק זוג סטודנטים שילוו את העסק שלו במהלך שנת הלימודים.
  5. יצירת קשר עם בית העסק ע"י הסטודנטים להעמקת ההיכרות עם העסק וצרכיו במטרה להעניק ליווי המותאם לצרכי בית העסק.
  6. קידום העסק באמצעים דיגיטליים מגוונים, המבוססים על כלי גוגל ורשתות חברתיות, כלי אנליטיקה וחיזוי אותם רכשו הסטודנטים במסגרת הקורסים בקליניקה ויישמו אותם הלכה למעשה על בית העסק.

סיכום פעילות הקליניקה מאז הקמתה

  • אחוז הצלחה בשיבוץ העסקים והסטודנטים: במגמת עליה משנה לשנה, כיום עומד על למעלה מ-90% הצלחה בשיבוץ.
  • אחוזי צמיחה בחשיפה: צמיחה של אלפי אחוזים בעזרת הקמפיינים שהתקיימו בקורס טכנולוגיות רשת ושיווק דיגיטלי מתקדם.
  • מיצוב, בידול ומיתוג העסק: הסטודנטים בקליניקה סייעו באופן משמעותי למיצוב, בידול, ומיתוג העסק אותן הם ליוו.
  • גידול בהיקף המכירות: עסקים רבים, שלקחו חלק בקליניקה השיווקית, הגדילו משמעותית את המכירות, במאות אחוזים ובכך הגדילו את מחזוריהם.

דוגמאות להצלחה

חברת אור
מתמחה בייעוץ ותכנון למטבחים בתחום המוסדי. ממוקמת באזור הנגב המערבי. החברה קיבלה ליווי של סטודנט וסטודנטית. תהליך הליווי הוביל לשינוי משמעותי בעסק שהיה נתון לקשיים פיננסיים. באמצעות קמפיין ברשתות החברתיות ובגוגל הצליחו הסטודנטים להגדיל משמעותית את היקף החשיפה של העסק ואת כמות האנשים שביקשו לרכוש את שירותיו.

חברת שירלי עוקב
עוסקת בתחום הטיפול בתנועה - עבודה גופנית המסייעת בקשיי תפקוד וקואורדינציה, חיזוק מוטוריקה עדינה וגסה. ליווי העסק על ידי הקליניקה אפשר חשיפה ואף רכישה על ידי לקוחות שלא הכירו את מגוון השירותים שמציעה החברה ונחשפו אליהם בזכות תהליך המחקר והשיווק שעשו הסטודנטים.

לפרטים נוספים נא ליצור קשר עם ירדן ברמוחה במייל: b203203@mail.sapir.ac.il

ד"ר וילי אברהם

  • ראש מחלקה
ד"ר רוברט אלבין

ד"ר רוברט אלבין

  • מרצה בכיר

ד"ר רונן ארבל

  • מרצה בכיר
ד"ר נינה ביימל

ד"ר נינה ביימל

  • מרצה
ד"ר יובל בן אבו

ד"ר יובל בן אבו

  • מרצה בכיר
ד"ר יוסף כהן

ד"ר יוסף כהן

  • מרצה
יהודית מורג

יהודית מורג

  • מורה בכירה

ד"ר עמית מרנץ-גל

  • מורה בכירה
ד"ר ליאור סולומונוביץ'

ד"ר ליאור סולומוביץ

  • מרצה
ד"ר דן קאופמן

ד"ר דן קאופמן

  • מרצה בכיר
ד"ר אוהד שקד

ד"ר אוהד שקד

  • מרצה

ראש המחלקה

ד"ר וילי אברהם

רכזת המחלקה

גב' עידית כרמי-מדינה

רכזת סטודנטים

גב' מור בוחניק - 077-9802868

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א', ה' בין השעות
10:00 - 12:30
14:00 - 15:00
ימי ג' בין השעות
08:30 - 10:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א', ג', ה' בין השעות
08:30 - 10:00

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

תינתן עדיפות לפניות במייל
tmd@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* - 077-9802802
info@sapir.ac.il