חדשות

גרמניה-ישראל
פרופ׳ ליהיא להט זכתה במענק קרן גרמניה-ישראל GIF - The German Israeli Foundation for Scientific Research & Development. פרופ׳ ליהיא להט, מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית, זכתה במענק היוקרתי של קרן גרמניה ישראל – GIF. המחקר זכה למימון בסכום של 300,000 יורו למשך שנתיים. נושא המחקר הוא Welfare Systems’ Operation in Times of Democratic Backsliding: Conceptualizing the Future of Social-Justice-Informed Social Services. המחקר עוסק בהשלכות של מה שמכונה "הנסיגה הדמוקרטית של שירותי הרווחה" ומתרכז במנהלים ברמת השלטון המקומי.
מכון ידע חדש
ד״ר שגית אזארי-ויזל וד״ר שרון חדד זכו במענק בין מוסדי להקמת מכון ידע יישומי לפיתוח אזורי בחצי השנה האחרונה הובילו ד״ר שגית אזארי-ויזל מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית והמחלקה לכלכלה וחשבונאות וד״ר שרון חדד, ראש המחלקה לכלכלה, מהלך של הקמת מכון מחקר לפיתוח אזורי. מטרת המכון היא לתמוך בנתונים, ידע וקידום מדיניות של פיתוח חברתי-כלכלי אפקטיבי ובר-קיימא באזורי הנגב המערבי, והצפון (הגליל המזרחי והגליל המערבי) תוך הסתמכות על עקרונות מדיסציפלינת הפיתוח האזורי.
הנבטה
נפתחה בספיר לראשונה - תוכנית הנבטה לסטרטאפים ולמיזמים מהנגב, עם 10 מיזמים וסטארטאפים מבטיחים שנבחרו לקחת חלק במחזור הראשון. במשך 12 שבועות יקבלו היזמים והיזמיות ליווי מקצועי ואישי, מנטורינג, מרחב עבודה, גישה למאגרי מידע, חיבורים לתעשייה ותמיכה כספית, במטרה להפוך רעיונות טובים למיזמים עם פוטנציאל צמיחה אמיתי. התוכנית מתקיימת בשותפות עם חממת SOUTHUP ועם המטב"ח, ומהווה חלק משמעותי מפעילות החדשנות והיזמות של תוכנית ח"י בספיר, הפועלת במכללה בשבע השנים האחרונות. בספיר אנחנו מאמינים שאקדמיה היא הרבה יותר ממקום ללמידה.
HR LAB
קורס HR Lab הנו קורס בחירה חדשני במחלקה לניהול משאבי אנוש. הקורס, שפועל בתמיכת פרויקט פועלים לעתיד של בנק הפועלים, מזמן לסטודנטיות וסטודנטים בשנה ג' התנסות ייחודית ובלתי שגרתית בתהליכי יזמות אמיתיים, חדשנות, יצירתיות וחשיבה עיצובית (Design Thinking) בעולמות התוכן של משאבי אנוש. חדשנות, יזמות וקהילה: פתרונות טכנולוגיים בתחום ה-HR ליצירת אימפקט קהילתי הסטודנטיות והסטודנטים במעבדה לומדים לאפיין ולפתח מוצרים דיגיטליים וסוכני AI מתקדמים בשפה טבעית, ללא צורך ברקע קודם בתכנות, תוך שימוש בשיטת ה-Vibe Coding וכלי בינה מלאכותית יוצרת.
מגישת חדשות
פרופ' עינת לחובר, פרופ' חברה במחלקה לתקשורת, פרסמה בשיתוף ליאת גרנות דדון, עו"ד ענת טהון אשכנזי, תמר צבי את דו"ח המחקר ייצוג נשים בחדשות בישראל, במסגרת פרויקט ניטור המדיה העולמי [GMMP] לשנת 2025. פרופ' עינת לחובר, מרצה בכירה במחלקה לתקשורת, אשר תחום המומחיות וההוראה שלה הוא מגדר ותקשורת - ניתוח ביקורתי של הזיקות בין מגדר והקשרים שונים של מדיה, מנהלת את המחקר על ייצוג נשים בחדשות בישראל מאז שנת 2010. המחקר הישראלי הוא חלק ממחקר בינלאומי על ייצוג נשים בחדשות, שמתקיים מאז ועידת בייג'ין ב-1995 על מצבן של נשים בעולם.
ביקור המחלקה למדעי המחשב באמדוקס שדרות
לאחרונה, כחלק מהחיבור בין אקדמיה לתעשייה, ביקרו סטודנטיות וסטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב, בליווי ראש המחקה ד"ר גדי סולוטורובסקי, באמדוקס שדרות. הסטודנטיות והסטודנטים התקבלו בחברת אמדוקס בחום והקשיבו להרצאות קצרות ומעוררות השראה על האופן שבו בינה מלאכותית משנה את שיטות העבודה שלהם, קיבלו טיפים חשובים מאגף משאבי אנוש בחברה, והצגה של תוכנית ההתמחות שלהם, בשיתוף הפקולטה לטכנולוגיה של המכללה האקדמית ספיר. ד"ר גדי סולוטורבסקי, ראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר: "לפני שנתיים עזבתי את חברת אמדוקס כדי להתמנות לראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר.

כל החדשות

  • מתגייסים למען הפליטים מאוקראינה

    • תואר ראשון בעבודה סוציאלית
  • בוגרי ספיר בראש הטבלה

    • כלכלה וחשבונאות
  • השקל שנשאר: כך ניצחו אלתרמן ורחל את בגין ורבין

    • תואר שני בתקשורת
  • חי בתעשיה

  • פרס ארגון אלמנות ויתומי צה"ל לפרופ' אורית נוטמן שורץ

    • תואר ראשון בעבודה סוציאלית
  • מחקר חדש של ד"ר אוהד שקד

    • שיווק טכנולוגי
  • מינוי חדש