בעקבות נייר מדיניות של בוגרי המכללה האקדמית ספיר:
תשופר הנגישות למים של תושבי המועצה האזורית אל קסום, בהיקף של 10.6 מיליון ₪

נייר מדיניות של שני בוגרי תואר ראשון מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר, יהודה דלומי וטל ניר, מחולל שינוי אמיתי וחשוב בנגב.

המלצות נייר המדיניות, בנושא "מימוש הזכות למים במועצה האזורית אלקסום", התקבלו לאחרונה ולמועצה האזורית אל קסום יינתנו  10.6 מיליון ₪ לטובת שיפור הנגישות למים של התושבים. נייר המדיניות נכתב בהנחיתו של פרופ' ארז צפדיה, במסגרת פרויקט הגמר של התואר הראשון, שמשתלב במחקר במימון הקרן הישראלית למדע.

לדברי פרופ' ארז צפדיה: "מימוש ניירות מדיניות נדיר ביותר, כל שכן ניירות שכתבו סטודנטים בלימודי התואר הראשון. זו עדות לאיכות של הנייר שחיברו יהודה דלומי וטל ניר".

נייר המדיניות מתמודד עם הפגיעה בזכות למים בקרב תושבי המועצה האזורית, כתוצאה מהיעדרם של הוראות ומנגנונים המבטיחים מרחק המאפשר 'נגישות מינימלית' למרכזיות, אספקת מים על בסיס הומניטרי ותנאים בריאותיים בתשתיות המים שמחברות בין המרכזיות לבתי התושבים.

המסמך הציע תשתית מיטבית ליצירת רגולציה ומנגנונים שיבטיחו את נגישות התושבים למים. החלופה שנבחרה במסגרת נייר המדיניות מייצרת את התנאים שיאפשרו למועצה האזורית לתת את המענה לאתגרים עמם מתמודדים התושבים, בכדי להבטיח את זכות התושבים למים. הקירבה של המועצה לתושביה והיכרותה עם הקשיים הייחודיים הנובעים מסכסוך הקרקעות מול המדינה, עשויים לתרום ליצירת מנגנונים אשר יסדירו ויבטיחו את נגישות התושבים למים.

דלומי וניר ממליצים להפנות את תשומת הלב לדיון המתקיים בזירה הבינלאומית, בנוגע למידת המסוגלות וארגז הכלים העומד לרשויות מקומיות בהתמודדות עם אתגרי תשתיות מים, המצריכים השקעה נרחבת של משאבים. ההנחיות המופיעות במסמכי מדיניות של ארגונים בינלאומיים, כדוגמת האו"ם וארגון הבריאות העולמי, עשויים לשרטט מסגרת אפקטיבית ליצירת מדיניות רגולציה מיטיבה, הלוקחת בחשבון את השיקולים הערכיים הנדרשים להבטחת הזכות למים.

"החשיבות של נייר מדיניות זה אינה בהצעת חלופה אחת ברורה ומנצחת אלא בקריאה לדיון מעמיק, שעשוי לקדם שיח רחב ופתוח בנושא וממנו לאפשר למקבלי ההחלטות לגבש מדיניות רגולטורית מיטבית", אומר פרופ' צפדיה. מטרתו העיקרית של נייר המדיניות היא להראות כי יש מגוון חלופות אפשריות ומועילות להבטחת זכותם למים של תושבי המועצה האזורית.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.