בעקבות נייר מדיניות של בוגרי המכללה האקדמית ספיר:
תשופר הנגישות למים של תושבי המועצה האזורית אל קסום, בהיקף של 10.6 מיליון ₪

נייר מדיניות של שני בוגרי תואר ראשון מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר, יהודה דלומי וטל ניר, מחולל שינוי אמיתי וחשוב בנגב.

המלצות נייר המדיניות, בנושא "מימוש הזכות למים במועצה האזורית אלקסום", התקבלו לאחרונה ולמועצה האזורית אל קסום יינתנו  10.6 מיליון ₪ לטובת שיפור הנגישות למים של התושבים. נייר המדיניות נכתב בהנחיתו של פרופ' ארז צפדיה, במסגרת פרויקט הגמר של התואר הראשון, שמשתלב במחקר במימון הקרן הישראלית למדע.

לדברי פרופ' ארז צפדיה: "מימוש ניירות מדיניות נדיר ביותר, כל שכן ניירות שכתבו סטודנטים בלימודי התואר הראשון. זו עדות לאיכות של הנייר שחיברו יהודה דלומי וטל ניר".

נייר המדיניות מתמודד עם הפגיעה בזכות למים בקרב תושבי המועצה האזורית, כתוצאה מהיעדרם של הוראות ומנגנונים המבטיחים מרחק המאפשר 'נגישות מינימלית' למרכזיות, אספקת מים על בסיס הומניטרי ותנאים בריאותיים בתשתיות המים שמחברות בין המרכזיות לבתי התושבים.

המסמך הציע תשתית מיטבית ליצירת רגולציה ומנגנונים שיבטיחו את נגישות התושבים למים. החלופה שנבחרה במסגרת נייר המדיניות מייצרת את התנאים שיאפשרו למועצה האזורית לתת את המענה לאתגרים עמם מתמודדים התושבים, בכדי להבטיח את זכות התושבים למים. הקירבה של המועצה לתושביה והיכרותה עם הקשיים הייחודיים הנובעים מסכסוך הקרקעות מול המדינה, עשויים לתרום ליצירת מנגנונים אשר יסדירו ויבטיחו את נגישות התושבים למים.

דלומי וניר ממליצים להפנות את תשומת הלב לדיון המתקיים בזירה הבינלאומית, בנוגע למידת המסוגלות וארגז הכלים העומד לרשויות מקומיות בהתמודדות עם אתגרי תשתיות מים, המצריכים השקעה נרחבת של משאבים. ההנחיות המופיעות במסמכי מדיניות של ארגונים בינלאומיים, כדוגמת האו"ם וארגון הבריאות העולמי, עשויים לשרטט מסגרת אפקטיבית ליצירת מדיניות רגולציה מיטיבה, הלוקחת בחשבון את השיקולים הערכיים הנדרשים להבטחת הזכות למים.

"החשיבות של נייר מדיניות זה אינה בהצעת חלופה אחת ברורה ומנצחת אלא בקריאה לדיון מעמיק, שעשוי לקדם שיח רחב ופתוח בנושא וממנו לאפשר למקבלי ההחלטות לגבש מדיניות רגולטורית מיטבית", אומר פרופ' צפדיה. מטרתו העיקרית של נייר המדיניות היא להראות כי יש מגוון חלופות אפשריות ומועילות להבטחת זכותם למים של תושבי המועצה האזורית.

More News

ליאת שטייר לבני
עבור התלמידים ביפן, הצעירים היהודים בעולם, ואפילו המפגינים באוניברסיטת קולומביה - אנה פרנק היא הרבה מעבר לנערה יהודייה שכתבה יומן במהלך השואה. מה הסוד של היומן של אנה פרנק? למה הפכה לסמל של החיים שנגדעו באחת בעקבות השואה? עד כמה הסיפור שלה רלוונטי לדור ה-Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות פרו-פלסטיניות?. איך היומן האישי הפך לרב מכר? עד כמה הוא רלוונטי לדור Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות של פרו-פלסטינים באוניברסיטאות נגד ישראל? האזינו לפרופ' ליאת שטייר-לבני, חוקרת שואה, קולנוע ותרבות במכללה האקדמית ספיר והאוניברסיטה הפתוחה בפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
‏קרן "פועלים לתקומה" של בנק הפועלים חוברת למכללה האקדמית ספיר להקמת תכנית למנהיגות ציבורית בעוטף. הקרן, שהוקמה עם פרוץ המלחמה, אישרה תמיכה בסך 10 מיליון ₪ לפיתוח ויישום תכנית לימודים ראשונית מסוגה, שתתמקד בחקר האתגרים האזוריים ובפיתוח פתרונות יזמיים לפתרונם. מטרת התוכנית היא לעודד סטודנטים מרחבי הארץ להגיע ללמוד במכללה האקדמית ספיר, ולשמש כמנוע  צמיחה כלכלי, חברתי וקהילתי בעוטף. כחלק ממחויבות ארוכת שנים של בנק הפועלים לחברה ולקהילה, בנק הפועלים הכריז בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" על הקמת קרן בסך של עד 100 מיליון ₪ לתמיכה ביישובי העוטף ופצועי חרבות ברזל.