שיווק טכנולוגי

מידע טכני על התואר בשיווק טכנולוגי

סוג ההסמכה

.B.A בשיווק טכנולוגי

משך המסלול

3 שנים

לו"ז שבועי

לפי תכנית הלימודים

נקודות זכות

120 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

שנה ראשונה חינם לפי חוק חיילים משוחררים
ד"ר וילי אברהם,
ראש המחלקה

המחלקה לשיווק טכנולוגי בספיר מציעה תואר ייחודי, המשלב בין ידע אקדמי מתקדם לעשייה פרקטית בשטח. תכנית הלימודים כוללת קורסים חדשניים בתחומים כמו בינה מלאכותית, שיווק דיגיטלי ויזמות, ומספקת חיבור ישיר לעולם העסקים והטכנולוגיה.

במהלך התואר, הסטודנטיות והסטודנטים משתתפים בפרויקטים בשיתוף עם חברות מובילות, זוכים לליווי אישי ממנטורים מהתעשייה, ובונים תיק עבודות מרשים כבר בזמן הלימודים. רבים מהם משתלבים בעבודה עוד לפני סיום התואר, בחברות סטארט־אפ ובארגונים גדולים.

קהילת הבוגרות, הבוגרים והסגל של המחלקה ממשיכה ללוות את הבוגרים גם לאחר סיום הלימודים, ומעניקה הזדמנויות תעסוקה, קשרים מקצועיים ותמיכה מתמשכת.

בוגרות ובוגרי המחלקה ממלאים תפקידי מפתח בתחומי החדשנות, הדיגיטל וההייטק - תחומים בעלי ביקוש גבוה, אפשרויות קידום מהירות ושכר מתגמל. זהו תואר שמוביל לקריירה מגוונת, מתקדמת ורלוונטית, עם אופק אמיתי לצמיחה מקצועית.

בוגרות ובוגרי המחלקה לשיווק טכנולוגי משתלבים בתפקידי מפתח בשוק העבודה, בתעשיות החדשנות, ההייטק, הסטארטאפים והחברות הגדולות בישראל. וגם - לא מעט מהם בוחרים לצאת לדרך עצמאית ולהקים עסק משלהם.

מנהלי פרסום דיגיטלי (Campaign Managers / PPC)
אחראים על ניהול קמפיינים בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם ופלטפורמות נוספות. משתמשים בכלים מתקדמים להנעת תוצאות שיווקיות מדידות.

  • שכר התחלתי: 10,000-14,000 ₪
  • פוטנציאל קידום: משמעותי עם ניסיון והתמחות

מנהלי מוצר (Product Managers)
תפקיד שמשלב הבנה טכנולוגית עמוקה, ניתוח שווקים, עבודת צוות עם מפתחים ומעצבים, והובלת מוצרים משלב הרעיון ועד ההשקה.

  • שכר התחלתי: 14,000-18,000 ₪
  • שכר עם ניסיון: 20,000 ₪ ומעלה

מנהלי לקוחות (Account Managers)
עובדים מול לקוחות עסקיים, מלווים קמפיינים, בונים אסטרטגיה שיווקית ומנהלים את הקשר היומיומי.

  • שכר התחלתי: 10,000-14,000 ₪
  • תוספות: בונוסים ועמלות לפי הצלחות

מטמיעי מערכות מידע (Implementation / Onboarding Specialists)
מובילים את תהליך הטמעת מערכות מידע חדשות בארגונים. תפקיד שמשלב הדרכה, שירות, והיכרות עם מוצרים טכנולוגיים – בעיקר מול לקוחות B2B.

  • שכר התחלתי: 10,000-13,000 ₪

מנהלי שיווק בסטארטאפים
לב ליבה של ההתרחשות: שיווק דיגיטלי, מיתוג, קידום אורגני, ניהול קמפיינים, שיתופי פעולה ועוד.

  • שכר ממוצע: 12,000-18,000 ₪
  • פוטנציאל: קפיצה חדה בשכר במיזמים מצליחים

מנהלי שיווק בארגונים גדולים
מובילים אסטרטגיות שיווק ברמה ארצית ובינלאומית, מתנהלים מול תקציבי ענק, סוכנויות פרסום ושותפים גלובליים.

  • שכר מתקדם: 20,000-30,000 ₪ ואף יותר

פרילנסרים ויזמים - יוצרים את המסלול שלך
העולם שייך גם לעצמאים. רבים מבוגרי המחלקה בוחרים להציע שירותים כשכירים עצמאיים (Freelancers) או להקים עסק משלהם.
בין אם זה ניהול קמפיינים דיגיטליים, בניית אתרי תדמית, ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים, יצירת תוכן ברשתות או מיתוג עסקי – הכלים שתרכשו בלימודים מאפשרים לכם לצאת לדרך עם תיק עבודות אמיתי, ניסיון מעשי, וביטחון.

  • טווח הכנסה: משתנה לפי כמות לקוחות - בין 7,000 ל־25,000 ₪ ומעלה בחודש
  • יתרונות: חופש, גמישות, אפשרות לעבוד מכל מקום ולבנות מותג אישי משלך

הלימודים מתקיימים לאורך ימים מלאים בימי ראשון וחמישי (מי שיתקבל על תנאי, יידרש ללמוד בשנה א' גם שיעור אחד בימי שישי).
שעות הלימוד בכל סמסטר הן החל מהשעה 08:30 ועד השעה 19:00 (שעות אלו עשויות להשתנות בין הסמסטרים).

סמסטר א'
בימי ראשון כל הלימודים יהיו מקוונים, מלבד 3 פרונטליים.
בימי חמישי יתקיימו לימודים פרונטליים.

סמסטר ב'
בימי ראשון יתקיימו לימודים פרונטליים.
בימי חמישי כל הלימודים יהיו מקוונים, מלבד 3 פרונטליים.

יסודות השיווק והניהול

בשנה הראשונה הסטודנטים רוכשים את הבסיס האקדמי והמקצועי לשיווק טכנולוגי, ניהול וחשיבה עסקית. כבר מהיום הראשון הם נחשפים ל־מנהלים בכירים (C-Level) מהתעשייה – דרך סמינר המחקר שאנו מקיימים לפחות פעם בסמסטר, הרצאות אורח וסיורי שטח מקצועיים.

סמסטר א'

  • חקר שווקים 
  • יסודות השיווק
  • אתיקה עסקית 
  • כתיבה מדעית ופרזנטציה
  • מיומנויות רכות

סמסטר ב' 

  • מבוא לפסיכולוגיה והתנהגות ארגונית 
  • מבוא להסתברות וסטטיסטיקה - שיעור
  • מבוא להסתברות - תרגול 
  • מבוא למערכות מידע

יום ו'

  • קורסי אנגלית
  • למתקבלים על תנאי - מבוא למתמטיקה

יישום והעמקה עם פרויקטים מהשטח

בשנה השנייה הסטודנטים מעמיקים בהבנת השיווק והניהול הטכנולוגי, ומשלבים את הלימודים עם התנסות מעשית בפרויקטים על עסקים אמיתיים. גם בשנה זו נמשכת החשיפה לאנשי מפתח מהתעשייה באמצעות הרצאות אורח, סמינרי מחקר ופעילויות שטח.

סמסטר א'

  • פיסיקה כללית
  • התנהגות צרכנים 
  • טכנולוגיות רשת למטרות מסחר ושיווק
  • שיווק אסטרטגי 
  • Talking business

סמסטר ב'

  • שיווק דיגיטלי מתקדם
  • ניהול מותג
  • טכנולוגיות רשת למטרות מסחר ושיווק
  • יסודות החשבונאות וניתוח דוחות כספיים
  • יסודות החשבונאות - תרגול

תוכנית ״מתקומה לצמיחה"

במהלך שנה ב' מתקיימת תוכנית ״מתקומה לצמיחה״ - תכנית ייחודית למחלקה. מהות התוכנית לקדם ולפתח יזמות וחדשנות בסביבת המכללה, אזור הנגב המערבי.

התוכנית מהווה מעין ״חברה שיווקית״ המספקת מחקר, יעוץ וליווי שיווקי לעסקים על ידי ליווי של סטודנטים וסגל אקדמי, תוך שימוש בכלים ומודלים בתחומי מחקר ושיווק דיגיטלי, אשר יסייעו לעסקים הקטנים לפרסם ולקדם את עצמם ביעילות ובמהירות.

התוכנית מחברת בין עולמות התוכן של הסטודנטים לעולם העסקי ופעילותם של עסקים אמיתיים, בתהליך זה מתהווה גם הקשר החברתי ובין קהילה ואקדמיה. התוכנית מהווה מחד מסגרת אקדמית לסטודנטים בה הם מעמיקים את הידע וצוברים ניסיון מעשי במחקרי שוק, התנהגות צרכנים, בניית תכנית שיווקית, קידום בית העסק באמצעי המדיה הרלוונטיים. הסטודנטים יחוו עשייה מעשית וניסיון בסביבת עבודה יזמית ועסקית ויפעלו אל מול דרישות הלקוח. מאידך בעלי העסקים זוכים לתמיכה, סיוע וליווי של העסק על ידי הסטודנטים וקידומו בהיבטים וערוצים שונים.

התוכנית הוקמה בשנת 2018. מאז הקמתה בוצע קידום שיווקי ועסקי לכ-100 עסקים זעירים בפריפריה, בעיקר באזור המכללה.

היתרונות לעסקים

האינטראקציה עם בתי העסק השונים מאפשרת חשיפה עמוקה של בעלי העסקים למודלים אקדמיים. השירות שניתן על ידי הסטודנטים לכל בית עסק שונה ומותאם לצרכיו הספציפיים כאשר המטרות והיעדים, בחירת קהל היעד ויצירת תוכנית הפעולה נעשו בשיתוף פעולה מלא עם בעל העסק. כלים אלו נרכשו בקורסים התנהגות צרכנים, ניהול מותג, אסטרטגיה שיווקית, ו-Talking business, אותם למדו הסטודנטים במקביל לקורס שיווק דיגיטלי. לטובת זאת נעשה שיתוף פעולה מלא בין הקורסים השונים.

היתרונות לסטודנטים

האינטראקציה עם בתי העסק השונים מאפשרת חשיפה עמוקה של הסטודנטים לעולם העסקי ולעולם היזמות. הסטודנטים התנסו באופן מעשי ונחשפו לקשיים ואתגרים עימם מתמודדים בעלי עסקים, בנו תכנית שיווקית מותאמת צרכי לקוח/עסק, יצרו קשרים וכישורים שיתרמו להם בהמשך הדרך.

התהליך

  1. בדיקת התאמת העסק לסוג הפעילות שאנו מציעים.
  2. היכרות ראשונית בין בעלי העסקים והסטודנטים באירוע פתיחה.
  3. הצגת העסק ע"י בעליו תוך התמקדות בבעיה השיווקית איתו מתמודד העסק.
  4. ספיד דייטינג, שמטרתו לצוות לכל בעל/ת עסק זוג סטודנטים שילוו את העסק שלו במהלך שנת הלימודים.
  5. יצירת קשר עם בית העסק ע"י הסטודנטים להעמקת ההיכרות עם העסק וצרכיו במטרה להעניק ליווי המותאם לצרכי בית העסק.
  6. קידום העסק באמצעים דיגיטליים מגוונים, המבוססים על כלי גוגל ורשתות חברתיות, כלי אנליטיקה וחיזוי אותם רכשו הסטודנטים במסגרת הקורסים בקליניקה ויישמו אותם הלכה למעשה על בית העסק.

סיכום פעילות התוכנית מאז הקמתה

אחוז הצלחה בשיבוץ העסקים והסטודנטים: במגמת עליה משנה לשנה, כיום עומד על למעלה מ-90% הצלחה בשיבוץ.
אחוזי צמיחה בחשיפה: צמיחה של אלפי אחוזים בעזרת הקמפיינים שהתקיימו בקורס טכנולוגיות רשת ושיווק דיגיטלי מתקדם.
מיצוב, בידול ומיתוג העסק: הסטודנטים בקליניקה סייעו באופן משמעותי למיצוב, בידול, ומיתוג העסק אותן הם ליוו.
גידול בהיקף המכירות: עסקים רבים, שלקחו חלק בקליניקה השיווקית, הגדילו משמעותית את המכירות, במאות אחוזים ובכך הגדילו את מחזוריהם.

דוגמאות להצלחה

חברת אור
מתמחה בייעוץ ותכנון למטבחים בתחום המוסדי. ממוקמת באזור הנגב המערבי. החברה קיבלה ליווי של סטודנט וסטודנטית. תהליך הליווי הוביל לשינוי משמעותי בעסק שהיה נתון לקשיים פיננסיים. באמצעות קמפיין ברשתות החברתיות ובגוגל הצליחו הסטודנטים להגדיל משמעותית את היקף החשיפה של העסק ואת כמות האנשים שביקשו לרכוש את שירותיו.

חברת שירלי עוקב
עוסקת בתחום הטיפול בתנועה - עבודה גופנית המסייעת בקשיי תפקוד וקואורדינציה, חיזוק מוטוריקה עדינה וגסה. ליווי העסק על ידי סטודנטים בתוכנית אפשר חשיפה ואף רכישה על ידי לקוחות שלא הכירו את מגוון השירותים שמציעה החברה ונחשפו אליהם בזכות תהליך המחקר והשיווק שעשו הסטודנטים.

לפרטים נוספים נא ליצור קשר עם ירדן ברמוחה במייל: b203203@mail.sapir.ac.il

סיור בחברת wix

סיור בחברת wix

בביקור בחברת Pilate ומפגש עם המנטור העסקי הבינלאומי ג'יי אברהם

בביקור בחברת Pilate ומפגש עם ג'יי אברהם

שנה ג' - התמחות ומיקוד בקריירה

בשנה השלישית הסטודנטים ממקדים את הלימודים ביישומים מתקדמים ובבניית מומחיות אישית. הם צוברים ניסיון משמעותי באחד משני מסלולים מעשיים: הצטרפות ל־מעבדה או לקליניקת השיווק במסגרת ה־ExLab, או ביצוע פרויקט גמר בשיתוף עם חברת היי-טק. גם כאן, חשיפה ישירה למנהלים בכירים ולחברות מובילות מהווה חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים.

מסלולי התמחויות

שם ההתמחות יצוין בתעודת הזכאות בלבד ולא על גבי תעודת התואר

תום בר אמר, יוטיוברית מוכרת ובוגרת המחלקה, מעבירה הרצאת אורח בנושא אסטרטגיה עסקית.

תום בר אמר
במה הסטודנטים שלנו עובדים במהלך התואר?

במחלקה לשיווק טכנולוגי בספיר הלימודים מתקיימים פעמיים בשבוע בלבד, מה שמאפשר לסטודנטים לשלב עבודה במקביל ללימודים בצורה נוחה ומאוזנת.

המערכת בנויה כך שתוכלו לצבור ניסיון מקצועי אמיתי כבר במהלך התואר - בין אם בעבודה בתחומי הדיגיטל, ההייטק או השיווק, ובין אם בהתנסות בפרויקטים מעשיים בשיתוף חברות מובילות.

כך, כשתסיימו את הלימודים, תגיעו עם תואר אקדמי, תיק עבודות וניסיון תעסוקתי - שילוב שמעניק לכם יתרון תחרותי אמיתי בשוק העבודה.

תנאי הקבלה תקפים למועד הפרסום.

המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה.
מומלץ להתעדכן בפרסומים אודות תנאי הקבלה בסמוך למועד ההרשמה.

  • ציון ממוצע 80 ומעלה בתעודת הבגרות או במכינה קדם אקדמית, או ציון משוקלל 80 ומעלה בדיפלומת הנדסאי
  • ציון 70 ומעלה ב-4 יח"ל באנגלית או בקורס אנגלית במכינה או במסגרת דיפלומת הנדסאי .
  • 4 יח"ל במתמטיקה בציון 65 ומעלה*

*מועמדים אשר לא עומדים בתנאי המתמטיקה, קבלתם מותנית בקורס "מבוא למתמטיקה" אותו יש לעבור בציון 70 ומעלה.

מי שלמד בבית ספר תיכון ששפת ההוראה בו אינה עברית, נדרש לעמוד בבחינת ידע בעברית (מבחן יע"ל). קישור למידע נוסף על מפתח הסיווג של מבחן יע"ל.

ועדת קבלה

מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הנ"ל מתבקשים לצרף לטופס ההרשמה את המסמכים הבאים:

  • מכתב בקשה, עד 400 מילים, המפרט את הטעמים המצדיקים קבלה חריגה של המועמד/ת
  • קורות חיים
  • המלצות רלוונטיות (לא חובה)

הוועדה תזמן לראיון את המועמדים עפ'י שיקוליה

* על פי הנחיות מל"ג, בכל שנה מספר המתקבלים החריגים לא יעלה על 10% מכלל המתקבלים ועוד 8% משרתי מילואים.

תאריך עדכון 5.5.25

ד"ר וילי אברהם

ראש מחלקה

ד"ר רוברט אלבין

מרצה בכיר

פרופ' רונן ארבל

פרופסור חבר

ד"ר נינה ביימל

ד"ר נינה ביימל

מרצה

ד"ר יובל בן אבו

פרופ' יובל בן אבו

פרופסור חבר

יהודית מורג

יהודית מורג

מורה בכירה

ד"ר עמית מרנץ-גל

מורה בכירה

ד"ר ליאור סולומונוביץ'

ד"ר ליאור סולומוביץ

מרצה

ד"ר דן קאופמן

ד"ר דן קאופמן

מרצה בכיר

ד"ר אוהד שקד

ד"ר אוהד שקד

מרצה

ראש המחלקה

ד"ר וילי אברהם

רכזת המחלקה

שלומית אטיאס - 077-9802319

רכזת סטודנטים

כרמית ארגוב - 077-9802868

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א', ה' בין השעות
10:00 - 12:30
14:00 - 15:00
ימי ג' בין השעות
08:30 - 10:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א', ג', ה' בין השעות
08:30 - 10:00

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

תינתן עדיפות לפניות במייל
tmd@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* | 077-9802802
info@sapir.ac.il

עוד עשוי לעניין אותך