ההרשמה הסתיימה

קורס מקוון
הקורס מוכר לפיתוח מקצועי במסגרת "אופק חדש" / "עוז לתמורה" ובהתאם למתווה שנה"ל תשפ"א

מרצה

קרן סער
מומחית ללקויות למידה והפרעות קשב (ADHD) – ייעוץ, אבחון וטיפול.
מאבחנת לקויות למידה והערכת תפקודי קשב, מעבירה סדנאות וקורסים אקדמיים
בתחום האבחון דידקטי, הוראה מותאמת (מתקנת) ואסטרטגיות למידה.
מנהלת יחידת האבחונים בשירות הפסיכולוגי – שער הנגב. רכזת פדגוגית של תחום הוראה מותאמת (מתקנת) במכללת ספיר, מרצה, ומדריכה פדגוגית במכללת קיי.  

תיאור הקורס

מערכת החינוך מתמודדת עם הצורך במתן מענה מקצועי לקידום התלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב. במטרה לסייע למורים במשימה מאתגרת זו, מוצע קורס ייחודי בו ילמדו הסטודנטים תכניות ייעודיות המעניקות כלים, מיומנויות, מידע והעמקת המודעות בנושאים אלו- ברמת הפרט והמערכת. כל זאת כדי לסייע לאנשי החינוך לפתח תלמידים עצמאיים אשר יקבלו מענה לקשיי הלמידה בכלל המעגלים - לימודי, חברתי, התנהגותי ורגשי.

היקף הקורס

30 שעות אקדמיות.
הקורס יתקיים בימי א'-ה'
הקורס מתקיים במתכונת היברידית – שיעורים פרונטליים, סינכרוניים וא-סינכרוניים 
מועד פתיחת הקורס: 04/07/21
מועד סיום הקורס: 08/07/21
*יתכנו שינויים בתכנית הלימודים.

קהל יעד

מורי יסודי ועל יסודי

שכר לימוד

הקורס מסובסד ע"י משרד החינוך- דמי הרשמה בסך 65 ש"ח בלבד.

מטרות הקורס

  • העמקת הידע בתחום לקויות למידה והפרעות קשב
  • רכישת דרכי התערבות לפיתוח כלים ואסטרטגיות למידה לקידום ילדים עם לקויות למידה והפרעת קשב. 
  • הכרות של הזדמנויות וחסמים בלמידה מרחוק עבור תלמידים עם לקויות למידה וקשב.

תכנית לימודים

מפגש תאריך שעות נושא טכניקת עבודה
1 04/07/21 08:30 - 13:30 היכרות
הפרעת למידה ספציפית – הגדרה ומאפיינים. 
פענוח קריאה, הבנת נקרא ואוצר מילים – המפתח להצלחה! 
הרצאה+סדנא למידה פרונטלית
2 05/07/21 09:00 - 10:30 תרגיל מיפוי – בתחום הקריאה 
תיאור מקרה - דניאל

9:00-10:30 שיעור סינכרוני (זום)
10:30-13:00  משימה א-סינכרונית 

3 06/07/21 08:30 - 13:30 ADHD הגדרה וסימפטומים 
מודל 4 פונקציות הקשב – דרכי התערבות חינוכיות על פי הפרופיל הקשבי.
הרצאה+סדנא למידה פרונטלית
4 07/07/21 09:00 - 10:30 כלים מתוקשביים בלמידה 9:00-10:30 שיעור סינכרוני 
10:30-13:00  משימה א-סינכרונית
5 08/07/21 08:30 - 13:30 למידה בהנאה – משחוק בלמידה 
היבטים רגשיים – "אל תוותרו עלי" + סיכום רפלקטיבי של הקורס
הרצאה+סדנא למידה פרונטלית