ביום שישי האחרון נפתח הקורס "בית ספר לקומדיה" - קורס אקדמי ייחודי במסגרת תכנית 'צעיר בספיר' של המרכז ללימודי חוץ והמשך במכללה האקדמית ספיר בשיתוף פעולה עם בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה. הקורס מיועד עבור תלמידי יא'-יב' במגמות קולנוע בבתי ספר באזור הנגב המערבי.

הקורס בהנחייתו של המרצה יובל פרידמן, מאפשר לתלמידים התוודעות לאבני היסוד של הקומדיה בקולנוע, מראשיתו, תוך התמקדות בקומיקאים, היוצרים והסרטים שהצחיקו בני-אדם מאז המצאת הקולנוע. בשישה מפגשים העוסקים בתימות מרכזיות בקומדיה העולמית התלמידים יצללו אל עומקי הקומדיה, ינסו להבין איך כותב קומי חושב, על מה כדאי לצחוק (ועל מה לא!), ואף יתנסו בכתיבת תכנים קומיים.

לקורס הגיעו 27 תלמידים ותלמידות מארבעה בתי ספר באזורינו: תיכון נופי הבשור במועצה האזורית אשכול, שיקמה ביד-מרדכי במועצה האזורית חוף אשקלון, תיכון אזורי שער הנגב וכפר הנוער אשל הנשיא במועצה האזורית מרחבים.

בסוף החודש יפתח קורס "חיים ברשת: אוריינות מדיה במאה ה-21" בהנחייתה של המרצה ד"ר אלה בן עטר. הקורס יעסוק בכוחם של אמצעי התקשורת להבנות את המציאות, להבליט אירועים ולמסגר אותם בדרכים שונות.

"צעיר בספיר" היא תכנית הפותחת את שערי האקדמיה עבורי תלמידי הנגב המערבי תלמידי כיתות ט'-יב' מצטיינים, סקרנים ושאפתניים המעוניינים להיחשף לחוויית הלמידה האקדמית במכללת ספיר,  ללמוד קורסים אקדמיים שיעניקו להם נקודות זכות ללימודים אקדמיים גבוהים במכללה בעתיד.


בתמיכתה ובאישורה של המפקחת  הראשית לקולנוע ומדיה במשרד החינוך דר' איבנה רוטנר, הקורסים בספיר בקולנוע ותקשורת, יחליפו יחידת לימוד לבגרות ויאפשרו לתלמידים לגוון את לימודיהם ולהשלים את הבגרות בדרך יצירתית. לדבריה: "זהו פיילוט שאם יצליח יורחב ובהחלט מהווה השראה לבתי ספר נוספים".

ליאת כרמלי, ראשת היחידה לתכניות חינוך והוראה במרכז ללימודי חוץ והמשך במכללת ספיר: התכנית "צעיר בספיר" נולדה לפני שנתיים בכדי לאפשר לתלמידים לחוות ולהתנסות בקורסים אקדמיים במהלך שנות לימודיהם. אני מתרגשת כל פעם מחדש לפתוח קורס נוסף ולצפות בתלמידים נכנסים בשערי המכללה, יושבים לצד הסטודנטים, לומדים ומאתגרים את עצמם להגיע להישגים אקדמיים בשלב כה מוקדם בחיים. בסמסטר הקרוב אנחנו מתכוננים לפתוח מספר קורסים נוספים בחוג לתקשורת, תרבות , אנגלית ומדעים. אני מזמינה את צעירי וצעירות הנגב המערבי לבוא להיכנס בשערינו".

רני בליר

רני בלייר, ראש התוכנית לתואר ראשון בית הספר לומנויות הקול והמסך במכללת ספיר: "בית הספר לקומדיה מצטרף לרשימה ארוכה של שיתופי פעולה של ביה"ס לאמנויות הקול והמסך אשר נועדו לאפשר לתלמידים להשתלב בעולם האקדמיה כבר בשלב התיכון ולצבור נקודות זכות אקדמיות. הקמנו את מגמת הבגרות בקולנוע בתיכון "גוטווירט" בשדרות ועכשיו את ביה"ס לקומדיה ונמשיך לפעול מול מעטפת התיכונים בסביבתנו".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.