סטודנטיות וסטודנטים במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית, הלומדים בקורס הבינלאומי "מדיניות של הכלה והדרה", בהובלת ד"ר מולי בנטמן, יצאו ללמידה משותפת, פנים אל פנים, עם עמיתיהם לקורס מהמחלקה ללימודי תרבות מאוניברסיטת ברמן, גרמניה.

לאחרונה התקיים חלקו הגרמני של הקורס המשותף, לאחר למידה משותפת בישראל במרץ 23, והמשך לימודים מקוון במהלך השנה. עקב המצב, היציאה לגרמניה, באיחור של חודשיים מהמתוכנן, הייתה מוטלת בספק. לבסוף, למרות החששות משני הצדדים, היא יצאה לפועל בהצלחה רבה.

במהלך שבוע הלימודים בגרמניה, הכירה הקבוצה את המבנה החברתי של גרמניה והיחס כלפי אוכלוסיות שונות ומגוונות בחברה זו. הסטודנטים פגשו אנשים, שחשפו את חייהם בגרמניה ואת האופן בו הם פועלים למען הכללה חברתית ונגד הדרה.

אחת מהם הייתה פילינה מארגון אקריבה - ארגון חינוכי הפועל נגד אנטישמיות ולמען פיתוח חשיבה ביקורתית. פילינה גם מעורבת בארגון האוהדים של וורדר ברמן, דרכה נחשפו לשיתופי הפעולה עם קבוצות כדורגל בישראל ולהיכרות בינה לבין הירש גולדברג פולין, החטוף בעזה. הקבוצה שמעה על מאמצי קבוצת האוהדים להעלות את נושא החטופים והשמעת קולם בקרב אוהדי הכדורגל. פילינה סיפרה שהנושא חשוב עבורה, משום שיש בה את הפחד שישכחו את הא.נשים והאירועים שקרו וציינה שזוהי שליחות עבורה. עוד שיתפה פלינה על האופן שבו הם פועלים כארגון אוהדים להרחקת קיצוניים ימנים ממגרשי הכדורגל ובחינוך לגיוון חברתי סובלנות ודמוקרטיה.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ביקור המחלקה למדעי המחשב באמדוקס שדרות
לאחרונה, כחלק מהחיבור בין אקדמיה לתעשייה, ביקרו סטודנטיות וסטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב, בליווי ראש המחקה ד"ר גדי סולוטורובסקי, באמדוקס שדרות. הסטודנטיות והסטודנטים התקבלו בחברת אמדוקס בחום והקשיבו להרצאות קצרות ומעוררות השראה על האופן שבו בינה מלאכותית משנה את שיטות העבודה שלהם, קיבלו טיפים חשובים מאגף משאבי אנוש בחברה, והצגה של תוכנית ההתמחות שלהם, בשיתוף הפקולטה לטכנולוגיה של המכללה האקדמית ספיר. ד"ר גדי סולוטורבסקי, ראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר: "לפני שנתיים עזבתי את חברת אמדוקס כדי להתמנות לראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר.
משלחת לסיינה
במסגרת שיתוף פעולה בינלאומי בין בית הספר למשפטים במכללת ספיר לבין אוניברסיטת סיינה ואוניברסיטת מילאנו-ביקוקה באיטליה, חמישה סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים לתואר שני במשפטים (שנה ב') יצאו למשלחת, במהלכה השתתפו בקורס בינלאומי בסיינה ובמילאנו בנושא: משברים חוקתיים וביטחון סייבר: מוסדות, זכויות ואתגרים גלובליים. ד"ר נועם בן אשר, סטודנט לתואר שני במשפטים משתף: "הייתה חוויה מעשירה ומעצימה. ההזדמנות להכיר דמויות בולטות בתחום המשפט, לפגוש סטודנטים ישראלים וזרים וכמובן - להתנסות בשפה האנגלית היוו עבורי אתגר ועניין.