שני פרסומי מאמרים חדשים לד"ר ווילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, בכתב העת האקדמי היוקרתי והמוביל בחקר התיירות, Tourism Review

המאמר הראשון, שחיבר ד"ר אברהם יחד עם ד"ר ליאור סולומונוביץ מהמחלקה לשיווק טכנולוגי בספיר אף הוא, חוקר את הקשר בין גורמי אישיות, המוכרים כחמשת התכונות הגדולות (פתיחות מחשבתית, נעימות, מצפוניות, נוירוטיות, ומוחצנות) ואמון בטכנולוגיה, לבין הנכונות לאמץ צ׳טבוטים המבוססים על ChatGPT, כאמצעי לתכנון נופשים בחו"ל.

נמצא כי מאפיין אישיות אחד, מוחצנות, משפיע על הנכונות לאמץ צ׳טבוטים המבוססים על ChatGPT כאמצעי לתכנון נופשים בחול. תיירים מוחצנים נטו לתפוס את הטכנולוגיה כקלה לשימוש וכתוצאה מכך היו נכונים לאמץ אותה. כמו-כן, ככל שהתייר מאמין יותר בטכנולוגיה, כך הוא נוטה לתפוס אותה כשימושית יותר. הממצאים מצביעים על כך שהאמון בטכנולוגיה מושפע מהמידה בה היא נתפסת כקלה לשימוש. ממצא אחרון חביב מראה שלגיל ישנה השפעה משמעותית על הנכונות לאמץ את הטכנולוגיה. למרות שבאופן כללי נמצא קשר חיובי בין המידה שבה טכנולוגיה נתפסת כשימושית והנכונות לאמץ אותה, בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר, הקשר הזה נחלש. כלומר, ככל שהתייר מבוגר יותר, עוצמת הקשר בין המידה בה הטכנולוגיה נתפסת כקלה לשימוש והנכונות לאמץ אותה - חלש יותר.

למאמר המלא

מטרת המחקר השני של ד״ר אברהם, הייתה לסקור את הספרות בנושא איבה צרכנית, על-מנת לגשר על הפער הספרותי שזוהה (לדוגמה, מדוע בחלק מהמחקרים נמצא קשר בין איבה לתדמית של מדינה ובמקרים אחרים לאו?) ולהציע כיווני מחקר עתידיים.

איבה צרכנית הינו תחום מחקר חדש יחסית, אשר החל לקבל ביטוי בשיח האקדמי רק בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. הנחת המוצא של רעיון זה היא שאמוציות שליליות מצד הצרכן משפיעות באופן ישיר על הימנעותו מרכישת מוצרים או שירותים ממדינה/חברה מסוימות.  החל משנת 2014 תחום האיבה הצרכנית התרחב ובשנים האחרונות פורסמו למעלה מ-20 מחקרים, אשר בוחנים רעיון זה בהקשר של תיירות. מחקרים אלה מעידים על ההשפעה השלילית של האיבה על תדמיתם של יעדים ומוכנות לבקר בהם.

למאמר המלא

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

שבוע קריירה
לראשונה, שבוע קריירה ותעסוקה, שימנה למעלה מ-70 חברות וארגונים שיגייסו עובדים. במהלך היריד ינתנו כלים וייעוץ אישי להתמודדות בשוק העבודה. המכללה האקדמית ספיר פתחה לראשונה שבוע שלם שעוסק בקריירה ותעסוקה. באירוע השיא בו ייקחו חלק למעלה מ-70 חברות וארגונים שמגיעים לגייס עובדים ב-10.6. האירוע נבנה מתוך צורך עמוק לתת מענה ישיר לאתגרים החברתיים, האישיים והתעסוקתיים שנוצרו בעקבות אירועי 7 באוקטובר ובעיקר באזור העוטף, שנפגע באופן קשה ביותר גם מבחינה תעסוקתית.
פתיחת מועדון סטודנטים
לאחרונה הושק מועדון הסטודנטים החדש בבית הסטודנט באירוע התכנסו סטודנטים וסטודנטיות על מנת להכיר ולהתחבר למקום החדש שמיועד להם. תום ממן, רכז המועדון, פנה לסטודנטים בהתרגשות: "אנחנו כאן כדי ליצור עבורכם מועדון איכותי, מלהיב וכיפי, שבו תוכלו להשתתף בפעילויות מגוונות וגם ליזום בעצמכם. בקרוב נפרסם סקר שיאפשר לכולכם לבחור את הפעילויות שתרצו לראות כאן - הרצאות, הופעות, ערבי תרבות וכמובן הרבה אוכל טעים וכיבוד נחמד." אלון גייר, דיקן הסטודנטים, הוסיף: "בזמן הקורונה הבנתי כמה חשוב שיהיה כאן עבורכם לא רק מקום ללמוד, אלא גם לחלוק רגעים חברתיים - לאכול, לדבר וליהנות מפעילויות תרבותיות.