שני פרסומי מאמרים חדשים לד"ר ווילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, בכתב העת האקדמי היוקרתי והמוביל בחקר התיירות, Tourism Review

המאמר הראשון, שחיבר ד"ר אברהם יחד עם ד"ר ליאור סולומונוביץ מהמחלקה לשיווק טכנולוגי בספיר אף הוא, חוקר את הקשר בין גורמי אישיות, המוכרים כחמשת התכונות הגדולות (פתיחות מחשבתית, נעימות, מצפוניות, נוירוטיות, ומוחצנות) ואמון בטכנולוגיה, לבין הנכונות לאמץ צ׳טבוטים המבוססים על ChatGPT, כאמצעי לתכנון נופשים בחו"ל.

נמצא כי מאפיין אישיות אחד, מוחצנות, משפיע על הנכונות לאמץ צ׳טבוטים המבוססים על ChatGPT כאמצעי לתכנון נופשים בחול. תיירים מוחצנים נטו לתפוס את הטכנולוגיה כקלה לשימוש וכתוצאה מכך היו נכונים לאמץ אותה. כמו-כן, ככל שהתייר מאמין יותר בטכנולוגיה, כך הוא נוטה לתפוס אותה כשימושית יותר. הממצאים מצביעים על כך שהאמון בטכנולוגיה מושפע מהמידה בה היא נתפסת כקלה לשימוש. ממצא אחרון חביב מראה שלגיל ישנה השפעה משמעותית על הנכונות לאמץ את הטכנולוגיה. למרות שבאופן כללי נמצא קשר חיובי בין המידה שבה טכנולוגיה נתפסת כשימושית והנכונות לאמץ אותה, בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר, הקשר הזה נחלש. כלומר, ככל שהתייר מבוגר יותר, עוצמת הקשר בין המידה בה הטכנולוגיה נתפסת כקלה לשימוש והנכונות לאמץ אותה - חלש יותר.

למאמר המלא

מטרת המחקר השני של ד״ר אברהם, הייתה לסקור את הספרות בנושא איבה צרכנית, על-מנת לגשר על הפער הספרותי שזוהה (לדוגמה, מדוע בחלק מהמחקרים נמצא קשר בין איבה לתדמית של מדינה ובמקרים אחרים לאו?) ולהציע כיווני מחקר עתידיים.

איבה צרכנית הינו תחום מחקר חדש יחסית, אשר החל לקבל ביטוי בשיח האקדמי רק בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. הנחת המוצא של רעיון זה היא שאמוציות שליליות מצד הצרכן משפיעות באופן ישיר על הימנעותו מרכישת מוצרים או שירותים ממדינה/חברה מסוימות.  החל משנת 2014 תחום האיבה הצרכנית התרחב ובשנים האחרונות פורסמו למעלה מ-20 מחקרים, אשר בוחנים רעיון זה בהקשר של תיירות. מחקרים אלה מעידים על ההשפעה השלילית של האיבה על תדמיתם של יעדים ומוכנות לבקר בהם.

למאמר המלא

More News

חדש על המדף מוטי גיגי
ספר חדש באנגלית לד"ר מוטי גיגי, מרצה בכיר במחלקה לתקשורת: Relations between Development Towns and Kibbutzim אם רוצים להבין את זרמי העומק של הקונפליקט הפנים-יהודי בישראל, שלאורך השנים כונה בשמות שונים - ישראל הראשונה והשנייה, יחסי מרכז-פריפריה, יחסי מזרחים-אשכנזים, ובשנים האחרונות שוב דובר בשיח הציבורי על ישראל הראשונה והשנייה, צריך להבין לעומק את טיב היחסים בין עיירות הפיתוח לקיבוצים השכנים להן. ספר זה מתעמק ביחסים בין שדרות וקיבוצי המועצה האזורית שער-הנגב, החל משנות החמישים, יחסים שראו עליות ומורדות במהלך השנים.
יריד משפטים 2025
אתמול התקיים יריד ההתמחויות השנתי במכללה האקדמית ספיר, במסגרתו נערכה היכרות בין סטודנטים משנה ג' בבית הספר למשפטים לבין 30 משרדים פרטיים מובילים וגופים מהמגזר הציבורי, במטרה לאפשר השתלבות בהתמחויות כבר במהלך השנה האקדמית. באירוע נכחו כ־100 סטודנטים, המחפשים את מסלול ההתמחות המתאים להם, אותו הם נדרשים לבצע כחלק מתוכנית הלימודים. הסטודנטים נפגשו עם נציגי המשרדים והגופים השונים, שמעו על אפשרויות ההשתלבות, והתרשמו מקרוב מאופי העבודה והצרכים בשוק התעסוקה. לסטודנטיות ולסטודנטים ניתנה האפשרות לקיים שיחות אישיות עם נציגי הארגונים, לבחון מסלולי קליטה עתידיים וליצור קשרים מקצועיים כבר במהלך הלימודים.