קרן אדמונד דה רוטשילד, התאחדות הסטודנטים הארצית, JFNA וקרן גרוס ישקיעו למעלה מ-15 מיליון ש"ח בהקמת מרכז חוסן במכללה האקדמית ספיר ובעוד 14 קמפוסים בישראל.

לאחר שהקימה קרן חירום ייעודית בהיקף של 20 מיליון ש"ח לסיוע מידי להגברת החוסן הנפשי ולסיוע פסיכולוגי, חברתי וקהילתי בקרב נפגעי הטבח והמלחמה - יזמה קרן אדמונד דה רוטשילד, הקמת 15 מרכזי חוסן במוסדות אקדמיים ברחבי הארץ, ממכללת ספיר בדרום ועד מכללת תל חי בצפון. לצד קרן אדמונד דה רוטשילד ישקיעו במיזם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, ארגון JFNA (הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה) וקרן גרוס - סה"כ למעלה מ-15 מיליון ש"ח.

מרכזי החוסן יסייעו למוסדות האקדמיים ובהם לעשרות אלפי הסטודנטים והסגלים בהתמודדות עם האתגרים והעומס הנפשי בעקבות טראומת טבח ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל הנמשכת. המרכזים יסייעו בזיהוי פערים בחירום ובשגרה ויפעלו לפיתוח תכניות סיוע והכשרה לסטודנטים ולסגל האקדמי, יקימו תשתית מוכנות לעתות חירום הכוללת מערכת תמיכה פנים ארגונית ויצרו מנגנוני פעולה ורשתות תמיכה.

סגן יו"ר מועצת המנהלים של קרן אדמונד דה רוטשילד, מיקי קליגר, מציין כי "מרכזי החוסן המוסדיים ביוזמתה של קרן אדמונד דה רוטשילד יתווספו ל-14 מרכזי חוסן קהילתיים הפועלים כיום בישראל, תוך התאמת המודל הקיים בהם לאקדמיה, כך שהם יתנו מענה גם לצרכי החירום בעת החזרה ללימודים עבור חיילי המילואים וסטודנטים נפגעי הטבח וגם יבנו חוסן ויכולות מוסדיות ארוכות טווח לשגרה ולחירום. אני מודה להתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות על השותפות וההירתמות ולשותפינו במוסדות האקדמיים".

מנהל  הפילנתרופיה של קרן אדמונד דה רוטשילד, אלי בוך, מציין כי מרכזי החוסן יפעלו בשני מודלים: מודל 'מלא' במסגרתו יוקם מרכז חוסן מוסדי בתמיכת הקרן וההתאחדות במספר מוסדות אקדמיים נבחרים, ותחילה במוסדות הנמצאים בחזית – במכללת ספיר ובמכללת תל-חי; ומודל 'חלקי' הכולל מענק לצרכי חירום מידיים, מימון שירותי ייעוץ ופיתוח, עבור מוסדות אקדמיים נוספים המבקשים להקים מרכזי חוסן במוסדם, תוך ליווי מקצועי של תהליך ההקמה.

במסגרת המענה ובליווי המקצועי של הקואליציה לטראומה, יתכללו מרכזי החוסן פעילויות עם סטודנטים וסגל אקדמי ומנהלי, תוך ראיה מערכתית של המוסד וגיוס הגורמים שכבר פעילים בקמפוסים לרבות השירות הפסיכולוגי, סיוע דיקנט הסטודנטים בשגרה ובחירום, מחלקות אקדמיות ומסלולי לימוד טיפוליים, נושא הגיוון בדגש על יחסי יהודים-ערבים בשגרה ובחירום; מרכזי קידום הוראה להתאמת הלמידה במצבי חירום ובפוסט חירום וטיפול במניעת נשירה ומשברי תעסוקה.

שי שידלוב מנכ"ל התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית הוסיף כי: "במתקפת ה-7 באוקטובר נפגענו קשות, הדור הצעיר במדינת ישראל, המבלים במסיבת הנובה והפסידאק, תושבי העוטף או החיילים והחיילות, משרתי המילואים. התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל עומדת בחזית מתחילת המלחמה כדי לתת את המענה הנדרש במגוון ההיבטים ולבנות תשתית אזרחית חזקה עבור הסטודנטים והסטודנטיות וכלל החברה הישראלית. אנו רואים חשיבות מכרעת במרכזי החוסן הללו שיהוו כתובת למענה מיידי וליצירת איתנות חברתית לשנים הבאות, כדי שנוכל להיבנות חזרה ולייצר כאן חברת מופת. תודה לקרן אדמונד דה רוטשילד על  ההירתמות והשותפות לטובת מטרה חשובה זו. נמשיך לפעול למען הציבור הסטודנטיאלי ולאפשר את התנאים המיטיבים ביותר לצמיחה ולמידה".

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר ציין כי "היוזמה החשובה של קרן אדמונד דה רוטשילד עם התאחדות הסטודנטים להקמת מרכז החוסן המוסדי תסייע לנו לדאוג שאף סטודנט או איש סגל לא יישארו מאחור וכן לחזור לשגרת לימודים ועשייה אקדמית ולהוביל את תקומת הנגב המערבי ופיתוחו".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ביקור המחלקה למדעי המחשב באמדוקס שדרות
לאחרונה, כחלק מהחיבור בין אקדמיה לתעשייה, ביקרו סטודנטיות וסטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב, בליווי ראש המחקה ד"ר גדי סולוטורובסקי, באמדוקס שדרות. הסטודנטיות והסטודנטים התקבלו בחברת אמדוקס בחום והקשיבו להרצאות קצרות ומעוררות השראה על האופן שבו בינה מלאכותית משנה את שיטות העבודה שלהם, קיבלו טיפים חשובים מאגף משאבי אנוש בחברה, והצגה של תוכנית ההתמחות שלהם, בשיתוף הפקולטה לטכנולוגיה של המכללה האקדמית ספיר. ד"ר גדי סולוטורבסקי, ראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר: "לפני שנתיים עזבתי את חברת אמדוקס כדי להתמנות לראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר.
משלחת לסיינה
במסגרת שיתוף פעולה בינלאומי בין בית הספר למשפטים במכללת ספיר לבין אוניברסיטת סיינה ואוניברסיטת מילאנו-ביקוקה באיטליה, חמישה סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים לתואר שני במשפטים (שנה ב') יצאו למשלחת, במהלכה השתתפו בקורס בינלאומי בסיינה ובמילאנו בנושא: משברים חוקתיים וביטחון סייבר: מוסדות, זכויות ואתגרים גלובליים. ד"ר נועם בן אשר, סטודנט לתואר שני במשפטים משתף: "הייתה חוויה מעשירה ומעצימה. ההזדמנות להכיר דמויות בולטות בתחום המשפט, לפגוש סטודנטים ישראלים וזרים וכמובן - להתנסות בשפה האנגלית היוו עבורי אתגר ועניין.