שיתוף פעולה בינלאומי בין המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר והמחלקה ללימודי תרבות באוניברסיטת ברמן בגרמניה 

לאחרונה התקיים חלקו הישראלי של הקורס המשותף למחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר והמחלקה ללימודי תרבות מאוניברסיטת ברמן - קורס הכלה והדרה כמדיניות.

במסגרת הקורס מבקרים תלמידי המחלקה ללימודי תרבות מאוניברסיטת ברמן במכללה האקדמית ספיר ועוסקים ביחד עם תלמידי מנהל ומדיניות ציבורית בהובלת ד"ר מולי בנטמן, בסוגיות הקשורות  למדיניות של הכלה והדרה בגרמניה ובישראל במבט השוואתי. מטרת הקורס היא לקיים מבט השוואתי מרחיב דעת על האופניים בהם מדיניות של הכלה והדרה מתקיימת בישראל ובגרמניה. 

במסגרת הקורס, נפגשו הסטודנטיות והסטודנטים עם יהלומה זכות, דמות מופת אזורית ובוגרת בהצטיינות של התואר הראשון והשני במחלקה. יהלומה סיפרה לנו כיצד הקימה את ארגון חוסן אופקים. היא שיתפה אותנו בתהליך שגרם לה להבין, כי במקום לחכות שהרשויות יתמודדו ויפתרו את בעיית נפגעי חרדה באירועי חירום, על התושבים לקחת את היוזמה ולהקים רשת אזרחית של פעילים ותושבים שפועלים במשותף ומעצימים את החוסן הקהילתי של העיר בעיתות חירום. בנוסף היא סיפרה כיצד הפרוייקט מועתק ומשוכפל גם במקומות נוספים וכיצד הפעילות שלהם משפיעה ותורמת לא רק בעיתות חירום אלא ממשיכה ומתקיימת גם בימי שגרה.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.