ביום שלישי אירחנו בספיר ראשי רשויות מקומיות ונציגים בכירים של אשכול נגב מערבי והרשויות שבו.

בפגישה דנו המשתתפת והמשתתפים באזור ובמקומה המרכזי של ספיר, כקטר של התפתחות הנגב המערבי. הצגנו לראשי הרשויות את האגף החדש לקשרי אקדמיה - תעסוקה ופיתוח אזורי בשותפות עם קרן אדמונד דה רוטשילד. שוחחנו על ההזדמנויות, הצרכים והאתגרים של האזור בשנים הקרובות ועל האתגרים הספציפיים שיש לרשויות ולקבוצות שונות באזור שלנו.

בישיבה הסכימו הנוכחים, שעל מנת שספיר תמשיך להיות קטר עוגן אקדמי, טכנולוגי, תרבותי וכלכלי של האזור, המכללה חייבת לקדש איכות אקדמית ללא פשרות, להעניק השכלה מעולה, מגוונת ורלוונטית, ולפעול כמכללה ממלכתית, מתוך מחויבות לכל הקהילות החיות באזור ומתוך שותפות אמת איתן.

בסיכום הישיבה הוחלט על הקמת צוות היגוי, שיניע את שיתופי הפעולה בין ספיר והאזור, מתוך ראיה אסטרטגית מרחבית של צמיחת הנגב המערבי.

ישיבת ראשי רשויות

השתתפו בפגישה:

ניר קידר, נשיא מכללת ספיר
אורנה גיגי, מנכל"ית מכללת ספיר
אופיר ליבשטיין, ראש מוא"ז שער הנגב
עו"ד טל קורמן, ראשת אגף אקדמיה תעסוקה מכללת ספיר בשותפות עם קרן אדמונד דה רוטשילד
עטא אבו מדיעם, ראש עיריית רהט
חיים אורון (ג'ומס), חבר נאמנים מכללת ספיר
ניר זמיר, ראש מוא"ז שדה שמעון
אורי פינטו, מנכ"ל אשכול רשויות נגב מערבי
אלון דוידי, ראש עיריית שדרות
איתן פונד, מנהל אגף אסטרטגי נתיבות
אלונה שפר, מנהלת הסכם גג נתיבות
תקווה טננבאום, ועד מנהל ספיר
אדי עזרן, מנהל צוות חדשנות אשכול נגב מערבי
נורית כהן חדד, מזכירת מוא"ז שדות נגב
יוסי אנגלר, מנכ"ל פארק נ.ע.ם
הדס בוחבוט, רכזת תעסוקה פארק נ.ע.ם

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ביקור המחלקה למדעי המחשב באמדוקס שדרות
לאחרונה, כחלק מהחיבור בין אקדמיה לתעשייה, ביקרו סטודנטיות וסטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב, בליווי ראש המחקה ד"ר גדי סולוטורובסקי, באמדוקס שדרות. הסטודנטיות והסטודנטים התקבלו בחברת אמדוקס בחום והקשיבו להרצאות קצרות ומעוררות השראה על האופן שבו בינה מלאכותית משנה את שיטות העבודה שלהם, קיבלו טיפים חשובים מאגף משאבי אנוש בחברה, והצגה של תוכנית ההתמחות שלהם, בשיתוף הפקולטה לטכנולוגיה של המכללה האקדמית ספיר. ד"ר גדי סולוטורבסקי, ראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר: "לפני שנתיים עזבתי את חברת אמדוקס כדי להתמנות לראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר.
משלחת לסיינה
במסגרת שיתוף פעולה בינלאומי בין בית הספר למשפטים במכללת ספיר לבין אוניברסיטת סיינה ואוניברסיטת מילאנו-ביקוקה באיטליה, חמישה סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים לתואר שני במשפטים (שנה ב') יצאו למשלחת, במהלכה השתתפו בקורס בינלאומי בסיינה ובמילאנו בנושא: משברים חוקתיים וביטחון סייבר: מוסדות, זכויות ואתגרים גלובליים. ד"ר נועם בן אשר, סטודנט לתואר שני במשפטים משתף: "הייתה חוויה מעשירה ומעצימה. ההזדמנות להכיר דמויות בולטות בתחום המשפט, לפגוש סטודנטים ישראלים וזרים וכמובן - להתנסות בשפה האנגלית היוו עבורי אתגר ועניין.