ביום שלישי אירחנו בספיר ראשי רשויות מקומיות ונציגים בכירים של אשכול נגב מערבי והרשויות שבו.

בפגישה דנו המשתתפת והמשתתפים באזור ובמקומה המרכזי של ספיר, כקטר של התפתחות הנגב המערבי. הצגנו לראשי הרשויות את האגף החדש לקשרי אקדמיה - תעסוקה ופיתוח אזורי בשותפות עם קרן אדמונד דה רוטשילד. שוחחנו על ההזדמנויות, הצרכים והאתגרים של האזור בשנים הקרובות ועל האתגרים הספציפיים שיש לרשויות ולקבוצות שונות באזור שלנו.

בישיבה הסכימו הנוכחים, שעל מנת שספיר תמשיך להיות קטר עוגן אקדמי, טכנולוגי, תרבותי וכלכלי של האזור, המכללה חייבת לקדש איכות אקדמית ללא פשרות, להעניק השכלה מעולה, מגוונת ורלוונטית, ולפעול כמכללה ממלכתית, מתוך מחויבות לכל הקהילות החיות באזור ומתוך שותפות אמת איתן.

בסיכום הישיבה הוחלט על הקמת צוות היגוי, שיניע את שיתופי הפעולה בין ספיר והאזור, מתוך ראיה אסטרטגית מרחבית של צמיחת הנגב המערבי.

ישיבת ראשי רשויות

השתתפו בפגישה:

ניר קידר, נשיא מכללת ספיר
אורנה גיגי, מנכל"ית מכללת ספיר
אופיר ליבשטיין, ראש מוא"ז שער הנגב
עו"ד טל קורמן, ראשת אגף אקדמיה תעסוקה מכללת ספיר בשותפות עם קרן אדמונד דה רוטשילד
עטא אבו מדיעם, ראש עיריית רהט
חיים אורון (ג'ומס), חבר נאמנים מכללת ספיר
ניר זמיר, ראש מוא"ז שדה שמעון
אורי פינטו, מנכ"ל אשכול רשויות נגב מערבי
אלון דוידי, ראש עיריית שדרות
איתן פונד, מנהל אגף אסטרטגי נתיבות
אלונה שפר, מנהלת הסכם גג נתיבות
תקווה טננבאום, ועד מנהל ספיר
אדי עזרן, מנהל צוות חדשנות אשכול נגב מערבי
נורית כהן חדד, מזכירת מוא"ז שדות נגב
יוסי אנגלר, מנכ"ל פארק נ.ע.ם
הדס בוחבוט, רכזת תעסוקה פארק נ.ע.ם

More News

המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.
תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש עם 100 אחוזי מעבר. מועצת רואי החשבון פרסמה השבוע (יום ב') את ציוני בחינת ההסמכה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת, שנערכה ב-13 בפברואר בבנייני האומה בירושלים, אליה ניגשו 681 נבחנים ונבחנות. 11 סטודנטים ממכללת ספיר ניגשו לבחינה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת (מועד סתיו 2023) - וכולם עברו. מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה. שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%. לידיעה המלאה באתר גלובס