חדש במכללה האקדמית ספיר - תואר שני בחדשנות ויזמות בארגונים - ללא תזה

בשנת הלימודים הקרובה (תשפ"ג) תפתח במכללה האקדמית ספיר תכנית לימודים לתואר שני ללא תזה בחדשנות ויזמות בארגונים. תכנית ייחודית זו נועדה לספק לבוגריה את הידע התיאורטי ואת הכישורים המקצועיים הנדרשים כדי להניע ולהטמיע תהליכי חדשנות ויזמות בארגונים עסקיים וחברתיים או בעמותות ומוסדות ללא מטרות רווח באופן מושכל ואפקטיבי.

כחלק מתהליכי הגלובליזציה והמהפכה הדיגיטלית היוצרים דינמיקה מתמדת ותכופה של שינויים, נדרשים ארגונים לחדש כל העת על מנת לשמר את כושרם התחרותי ולהישאר רלוונטיים. ארגונים הנעדרים יכולות חדשנות נתקלים, בסופו של דבר, בקשיי הישרדות העשויים אף לגרום להיעלמותם. מציאות זו מחייבת מנהלים ועובדים המעוניינים לקדם את רמת התחרותיות של הארגון לרכוש ידע ומיומנות מקצועית ועדכנית בתחום מורכב זה. כבר כיום ניתן למצוא בארגונים עסקיים, חברתיים, ציבוריים וממשלתיים פונקציה ארגונית של ''מוביל חדשנות" בכל רמות הארגון.

תכנית הלימודים לתואר שני בחדשנות ויזמות בארגונים היא חלק ממרכז חדשנות ויזמות במכללת ספיר - ח"י בספיר, המכשיר מדי שנה כ-200 בוגרים המקדמים מיזמים חדשניים ופורצי דרך. התכנית הינה תכנית חוצה ארגון המשלבת תחומי ידע מגוונים ומקנה לבוגריה ידע תיאורטי, יכולות וכלים פרקטיים לניהול חדשנות בארגונים בעידן המודרני.

בראש התכנית עומד ד"ר דן קאופמן, המשמש כמנהל האקדמי של תחום היזמות במכללה. ד"ר קאופמן הוא מרצה בכיר, בעל מחקרים רבים בתחומי החדשנות, היזמות והמדיניות הציבורית ובעצמו בעל נסיון רב בהובלת תהליכי חדשנות ויזמות בארגוני גדולים.

לדברי ד"ר דן קאופמן, ראש התכנית לתואר שני בחדשנות ויזמות: "ניהול תהליכי יזמות בארגונים הינו משימה מורכבת הדורשת פיתוח יכולות במגוון רחב של תחומים. מצד אחד נהנה היזם הארגוני מגב חזק של הארגון אולם מאידך התשוקה היזמית והצורך לפעול במהירות ובגמישות נתקלים בחומות ארגוניות, בנהלים, בלחצים של לוחות זמנים ובצורך להתמודד עם מנהלים וקולגות שלא תמיד תומכים בתהליך ולפעמים אף מחבלים בו. היכולת להטמיע תהליכי חדשנות ויזמות בארגונים, ולהופכם לרוטינה ניהולית היא מהמשימות הקריטיות ביותר של כל ארגון שכן ללא חדשנות ויזמות סופו של הארגון ידוע מראש."

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.