יאיר דלאל, מוזיקאי יוצר ומרצה במכללה האקדמית ספיר זכה בפרס מפעל חיים של משרד התרבות והספורט על שם נשיא המדינה החמישי יצחק נבון.

אתמול (יום ג' - 2.8) הוענק פרס מפעל חיים של משרד התרבות והספורט על שם נשיא המדינה החמישי יצחק נבון - "היה נבון" ליאיר דלאל, מוסיקאי יוצר, נגן עוד וכינור ומרצה במסלול פסקול בבית הספר לאמנויות הקול והמסך ובמחלקה לתרבות יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר.

הטקס התקיים בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר התרבות והספורט חילי טרופר.

יאיר דלאל

בנימוקי חברי ועדת השיפוט - ד"ר בני לאו, ד"ר רות קלדרון וד"ר דוד גדג' נכתב:
"יאיר דלאל הינו מוסיקאי ישראלי, בן להורים יוצאי עיראק, נגן עוד וכינור, יוצר, מלחין, מורה ואמן מבצע. עיקר התמחותו במוסיקה האתנית ישראלית, מוסיקת עולם המשלבת בין המקורות המסורתיים בקרב יהדות ערב, בשילוב בין מזרח ומערב, השורשי והמודרני. כל חברי הוועדה שבאו ממרחבי חיים שונים בחברה הישראלית, רואים ביאיר דלאל דמות מופת לזכייה בפרס מפעל חיים היה נבון. מפעלו של דלאל המתפרס על פני חמישה עשורים נוגע בכל נקודות המגע שבהן החברה הישראלית מבקשת לברר את זהותה: מקומות של מפגש זהות יהודי-ערבי, מזרח ומערב, מסורת וקידמה".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.