יאיר דלאל, מוזיקאי יוצר ומרצה במכללה האקדמית ספיר זכה בפרס מפעל חיים של משרד התרבות והספורט על שם נשיא המדינה החמישי יצחק נבון.

אתמול (יום ג' - 2.8) הוענק פרס מפעל חיים של משרד התרבות והספורט על שם נשיא המדינה החמישי יצחק נבון - "היה נבון" ליאיר דלאל, מוסיקאי יוצר, נגן עוד וכינור ומרצה במסלול פסקול בבית הספר לאמנויות הקול והמסך ובמחלקה לתרבות יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר.

הטקס התקיים בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר התרבות והספורט חילי טרופר.

יאיר דלאל

בנימוקי חברי ועדת השיפוט - ד"ר בני לאו, ד"ר רות קלדרון וד"ר דוד גדג' נכתב:
"יאיר דלאל הינו מוסיקאי ישראלי, בן להורים יוצאי עיראק, נגן עוד וכינור, יוצר, מלחין, מורה ואמן מבצע. עיקר התמחותו במוסיקה האתנית ישראלית, מוסיקת עולם המשלבת בין המקורות המסורתיים בקרב יהדות ערב, בשילוב בין מזרח ומערב, השורשי והמודרני. כל חברי הוועדה שבאו ממרחבי חיים שונים בחברה הישראלית, רואים ביאיר דלאל דמות מופת לזכייה בפרס מפעל חיים היה נבון. מפעלו של דלאל המתפרס על פני חמישה עשורים נוגע בכל נקודות המגע שבהן החברה הישראלית מבקשת לברר את זהותה: מקומות של מפגש זהות יהודי-ערבי, מזרח ומערב, מסורת וקידמה".

More News

באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.
חדש על המדף, משהו להאמין בו
משהו להאמין בו: תיאולוגיה חילונית "משהו להאמין בו" הוא ספר עיון מקורי, העוסק במושג סתירתי לכאורה: "תיאולוגיה חילונית". הוא מבקש לפתוח פתח לתיאולוגיה בתוך העמדה החילונית ומתעקש על נחיצותה של חילוניות לתיאולוגיה יהודית בת זמננו. מהי חילוניות? האם היא עמדה אמונית? באיזה אלוהים יכול ואף צריך, היהודי החילוני להאמין? שאלות כאלו מערערות על הבחנות מקובלות בחברה הישראלית בין חילוניות, דתיות, אתאיזם ואמונה. הספר משיב עליהן בעזרת עיון מדרשי במקורות יהודים קדומים, ובעזרת הגותם של פילוסופים מודרניים גדולים: עמנואל לוינס, מרטין בובר, הנס יונס ואחרים.