המכללה הטכנולוגית להנדסאים ספיר ואגף התקשוב וההגנה בסב"ר בצה"ל בדרך לשילוב 31 בוגרים ובוגרות י"ב מהפריפריה הדרומית ביחידות חוד טכנולוגיות.

לאחרונה נפתח המחזור הראשון של ביה"ס לעתודה טכנולוגית י"ג -י"ד במקצוע הנדסאות תוכנה של המכללה הטכנולוגית להנדסאים ספיר בשיתוף עם אגף התקשוב וההגנה בסב"ר של צה"ל.  בוגרי התכנית ישתלבו במקצועות טכנולוגיים בצה"ל ובהמשך בתפקידים משמעותיים בשוק העבודה.

בשבוע האחרון, התקיים המפגש הראשון במסגרת התכנית ובו הגיעו התלמידים והתלמידות יחד עם הוריהם למכללה הטכנולוגית ספיר. במפגש לקחו חלק מנהל המכללה הטכנולוגית, מר דודו שלמה, סגל העתודה הטכנולוגית אשר ילווה את התלמידים והתלמידות בזמן הלימודים וכן ראש המועצה האזורית שער הנגב, מר אופיר ליבשטיין.

דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים ספיר: "לפני כשנה וחצי, המכללה האקדמית ספיר החליטה להקים בית ספר לעתודה טכנולוגית עבור בוגרי י"ב, אשר תהווה ראש חץ בתהליך חינוכי - תעסוקתי - מנהיגותי עבור צעירי וצעירות הפריפריה הדרומית של ישראל ויישובי עוטף עזה. העתודה הטכנולוגית בספיר מהווה כיום מרחב לרכישת השכלה גבוהה בעולמות הטכנולוגיים, להתפתחות מקצועית, לאופק שירות צבאי משמעותי ביחידות העילית הטכנולוגיות של צה"ל ותשמש מנוף לתעסוקה איכותית ומוביליות חברתית. ייחודה של התכנית בתפיסה התפתחותית שאורגת לתוך ההשכלה האקדמית וההכשרה המקצועית גם מיומנויות וכישורים נדרשים בעולם העבודה החדש ובונה תשתית להון חברתי ארוך טווח".

ביה"ס לעתודה טכנולוגית מתמחה בדרך עבודה ייחודית, שנותנת מענה לצורכי צעירים וצעירות מהפריפריה הדרומית ומובילה אותם למצוינות אקדמית בקנה מידה ארצי, תוך שימור תחושת קהילתיות ופיתוח מנהיגות אישית חברתית.

שלמה הוסיף "התרגשתי לפגוש את החניכים והחניכות יחד עם הוריהם למפגש ראשון. המפגש הראשון הוא תוצר של עבודה אינטנסיבית שנמשכה שנה שלמה. עוד התרגשתי לראות 40% צעירות משתתפות בתוכנית, שיעור גבוהה לאין שיעור בקנה מידה ארצי. האחריות שלנו היא כלפי הצעירים והצעירות והן כלפי צה"ל ומדינת ישראל. הוטלה עלינו משימה חשבה ואנו מתכוונים לעמוד בצפייה."

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "אני שמח שלאחר תהליך ארוך יצאה לדרך תכנית העתודה הטכנולוגית בשת"פ עם אגף התקשוב וההגנה בסבר של צה"ל. אני רואה בתוכנית הזו חשיבות אסטרטגית לאומית בשוויון הזדמנויות - לצעירי הנגב המערבי יש הזדמנות לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי ממש כאן בבית - בית הספר לעתודה הטכנולוגית בספיר.  כיו"ר המכללה הטכנולוגית ספיר, שמנו לעצמנו למטרה אסטרטגית את השאיפה למצוינות, ולכן הרצף החינוכי שנוצר כאן בקרית החינוך בשער הנגב, יחזק ויעטוף את הצעירים שלנו וייתן להם הזדמנות שווה למימוש ומיקסום הפוטנציאל. המכללה הטכנולוגית מהווה עוגן מרכזי בפיתוח שער הנגב והסביבה ואני גאה בכך. בהצלחה לכל העתודאים, נעשה הכול על מנת שתצליחו."

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.