כנס בינלאומי מיוחד של התואר השני בלימודי תרבות – מנהיגות ויזמות בתרבות

בין המחקרים שיוצגו: מיפוי חדשני של זירת התרבות בישראל, מחקר על תפקיד מנהלי התרבות ברשויות המקומיות וכמה תקציב הן משקיעות בתרבות, מחקר על הגדרת הפריפריה של משרד התרבות וכיצד היא מעצבת מדיניות תרבות ועוד.

השבוע (12-13.1) יתקיים כנס מקצועי-אקדמי-בינלאומי מיוחד ״תרבות פועלת: בין אקטיביזם למיסוד״ המבקש ליצור מרחב לדיון עדכני בסוגיות של מנהיגות תרבות ומדיניות תרבות, המשפיעות התפיסה של ניהול התרבות בישראל. הכנס פתוח לקהל הרחב ומותאם לאנשי ונשות מקצוע מתחום התרבות.

הכנס הוא יוזמת המכללה האקדמית ספיר, התוכנית ללימודי תואר שני במחלקה לתרבות – יצירה והפקה – בדגש על מנהיגות ויזמות בתרבות. 
הכנס יעסוק במערכת היחסים הדו-כיוונית בין אקטיביזם תרבותי לבין הממסד, ובאופנים שהם מגדירים ומבנים זה את זה: התוכנית תכלול דיון על מחקר ואיסוף נתונים ככלים חיוניים בתהליכי עיצוב מדיניות; דיון במגמות עכשוויות של ניהול ויזמות תרבות בישראל; וכן, חשיבה על הפרקטיקות והתנאים המקדימים הנדרשים כדי לגבש מדיניות תרבות עתידית.

בכנס מתארחים דוברים ודוברות מאנגליה, גרמניה, תורכיה, ארצות הברית ואיטליה. לאורך יומיים יתארחו מומחים ומומחיות, חוקרות וחוקרים ואנשי ונשות מקצוע מובילים, המייצגים מגוון תחומי ידע ועמדות בתחום התרבות, במרחב שבין מדיניות תרבות, מחקר תרבות, יזמות תרבות וניהול תרבות. בין המחקרים שיוצגו: מחקר על תפקיד מנהלי התרבות ברשויות המוניציפליות ותקציב התרבות ברשויות, מחקר על הגדרת הפריפריה במשרד התרבות ומחקר על יוזמות תרבות חדשות שמתפתחות מתוך מעורבות אזרחית. 

כנס זה מציין את סיום לימודיו של המחזור הראשון בתוכנית לתואר השני. במסגרתו יוצגו פרויקטים של מחקר ועשייה שהתרחשו במסגרת התואר. 
שירה לפידות ומיכל דיין, מנהלות המעבדה לפרויקטים של התואר לתרבות במכללה האקדמית ספיר: "תחום התרבות בישראל כיום נמצא בתהליכי שינוי תודעתי. הצורך והמודעות לערך של מקצועיות, חדשנות ומדיניות בתרבות השתנו ללא היכר בתקופת הקורונה. הכנס הוא הזדמנות חד פעמים להיחשף לסוגיות הכי מתקדמות כיום בעולם התרבות בארץ ובעולם".

אתר הכנס

התוכנית לתואר שני במחלקה לתרבות – יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר, הוקמה במטרה לתת מענה לצורך שעלה מהשטח: עיסוק בלימודי תרבות (Cultural Studies) וברוחם הכשרת מנהלי ומנהלות תרבות. במהלך הלימודים, הסטודנטים מפתחים ומפעילים פרוייקטים חדשניים בתחום התרבות, שחוצים את גבולות האקדמיה ופונים לקהל הרחב. קיומו של הכנס התאפשר הודות לתמיכתה של קרן אדמונד דה רוטשילד ברכיב פיתוח המנהיגות בתוכנית.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה-22 ננעל אתמול בערב (יום ד') במכון הצרפתי בתל אביב.
באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.