פסטיבל קולנוע דרום, מיסודו של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, ובשיתוף עיריית שדרות, מועצה אזורית שער הנגב וסלקום, יתקיים בין התאריכים 17-21.10 בסינמטק שדרות

אירוע פתיחת פסטיבל קולנוע דרום ה-20# יחל ביום ראשון הקרוב (17.10) בטקס הסרת הלוט לרחוב על שם רונית אלקבץ (הנמצא בצמידות לסינמטק שדרות), אחריו יתקיים טקס פתיחת הפסטיבל והקרנת הסרט "מחברות שחורות" בנוכחות יוצר ובמאי הסרט שלומי אלקבץ.

פרופ' סמי שלום שטרית, ראש ביה"ס לאמנויות הקול והמסך בספיר ומנהל הפסטיבל: "רונית אלקבץ ראתה בפסטיבל קולנוע דרום ובסינמטק שדרות את ביתה ותמיד הציגה את סרטיה אצלנו יחד עם שותפה ליצירה אחיה שלומי אלקבץ שהוא גם מרצה בכיר בביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר. תמיד היא הגיעה אלינו לעיר הדרומית הקטנה אחרי פריס וניו יורק והשטיחים האדומים של קאן. ושוב רונית חוזרת אלינו בסרטו המרגש של שלומי אלקבץ על חייה ויצירתה "מחברות שחורות" אשר יפתח את הפסטיבל ביום ראשון הקרוב. אנו גאים בכל והשנה עיריית שדרות גם תחנות רחוב על שמה בסמוך לסינמטק כהוקרה על תרומתה הענקית לקולנוע הישראלי בכלל והדרומי בפרט. כולנו נרגשים."

הפסטיבל יינעל ביום חמישי (21.10). חגיגות הנעילה מתחילות בטקס הענקת הפרסים לזוכות וזוכי תחרות בוגרי ביה"ס לאמנויות הקול והמסך בספיר - קולנוע דרום החדש. באירוע נעילת הפסטיבל יוענקו פרסים לזוכי תחרות "פאטה מורגנה" ותחרות הקולנוע הקצר ויוקרן הסרט "השחיין" בנוכחות יוצרי הסרט אדם קלדרון ונעמה פיריץ.

ובין פתיחה לנעילה יוקרנו סרטים ישראליים ובינלאומיים, בינהם יתקיים פוקוס וסדנת אמן עם האנימטור כריס לנדרת'; פוקוס לארי פולמן; פוקוס קולנוע קפריסאי; אירוע פיצ'ינג טלוויזיה מיוחד בהשתתפות אנשי ונשות תעשיית הטלוויזיה בישראל ועוד ועוד.

מוזמנים להצטרף אלינו!

לתכנית הפסטיבל המלאה והזמנת כרטיסים

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.