בית הספר לאמנויות הקול והמסך ופסטיבל קולנוע דרום, אשר שינה את יצירת המסך בישראל, חוגגים שני עשורים

פסטיבל קולנוע דרום מציג תכנית אמנותית עשירה ומרגשת של סרטי בוגרים, קולנוע ישראלי ובינלאומי עכשווי, שתכלול בין היתר: אירוע פתיחה מרגש עם הקרנה של הסרט "מחברות שחורות" של שלומי אלקבץ וטקס הסרת הלוט לרחוב ע"ש רונית אלקבץ ליד הסינמטק בעיר שדרות; פוקוס כריס לנדרת'; פוקוס ארי פולמן; פוקוס קולנוע קפריסאי; סרטי ביכורים בינלאומיים; תחרות קולנוע קצר; תחרות קולנוע דרום חדש; אירוע פיצ'ינג טלוויזיה מיוחד בהשתתפות אנשי ונשות תעשיית הטלוויזיה בישראל ועוד ועוד.

פסטיבל קולנוע דרום, מיסודו של בית הספר לאומנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, ובשיתוף עיריית שדרות, מועצה אזורית שער הנגב וסלקום, יתקיים בין התאריכים 17-21.10 בסינמטק שדרות ויכלול שורה של אירועי קולנוע - מהקרנות סרטי בוגרים, סרטים בינלאומיים בהקרנות בכורה, ועד לאירועי תעשיה רחבים שנועדו לפתוח ולפרוץ גבולות.

הפסטיבל הינו האירוע הקולנועי המשמעותי ביותר שמקיימת מכללת ספיר, והוא מסמל את חזית שיתוף הפעולה התרבותי בין ספיר לשדרות.  

פרופ׳ סמי שלום שטרית, יו״ר הפסטיבל וראש ביה״ס לאמנויות הקול והמסך: "הפסטיבל נוסד לפני שני עשורים על ידי מכללת ספיר, אשר כמה שנים קודם גם יזמה את הקמת הסינמטק בשדרות. בתחילה הוא שימש במה להצגת סרטי הבוגרים שלנו ואט אט נוספו לו פנים נוספים כמו קולנוע ישראלי, קולנוע תיעודי, סרטי בכורה, קולנוע בינלאומי עם אורחים בינלאומיים וכמובן מופעי מוזיקה, שירה ואמנויות שונות. הפסטיבל צמח והיה לפסטיבל בינלאומי ייחודי המוכר בארץ ובעולם כפסטיבל הרביעי בישראל והיחיד בין אשדוד לאילת שהוא פסטיבל בעל תכנית מלאה ורבת פנים. בכל השנים הללו הבוגרים והבוגרות, הסטודנטים והסטודנטיות, המשיכו להוביל את הפסטיבל ביצירותיהם כמו גם בפעילותם בפסטיבל עצמו וזו כבר מסורת ארוכת שנים אצלנו שהפסטיבל מנוהל ומופק ומבוצע על-ידי בוגרים ובוגרות שלנו".
רני בלייר, ראש התואר הראשון בבית הספר לאמנויות הקול והמסך: "כשהוקם פסטיבל קולנוע דרום על ידי ראש בית הספר דאז, אבנר פיינגלרנט, מעט האמינו כי ישרוד, והוא שרד והתפתח, והתבגר, והפך לאחד מאירועי התרבות המרכזיים בדרום ובעיר המאמצת שלו שדרות. מלחמות, מבצעים, קסאמים ושדות בוערים מסביב מעולם לא עצרו את רוחו של הפסטיבל, את רוח ספיר, אפילו המגיפה לא עצרה אותו בשנה שעברה ויצאנו החוצה לפסטיבל שכולו דרייב אין".

לתכנית המלאה והמפורטת, סיירו באתר הפסטיבל

* התמונות בידיעה מתוך הסרטים: "איפה אנה פרנק", "האחיות מקאלוסו" ו"הגיע הזמן שתמותי כבר"

Its Time You Died Already_Hadar Morag

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה-22 ננעל אתמול בערב (יום ד') במכון הצרפתי בתל אביב.
באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.