לאחרונה התקיים סיור אנשי סגל מספיר בכפר ברא. סיור זה היווה סיכום של קורס ערבית מדוברת, שהועבר לסגל אקדמי ומנהלי מטעם התקווה הישראלית בספיר.

הקורס, בהנחיית המרצה ד"ר כמאל ריאן (מנחה "תעלם ותכלם" בחינוכית), נפתח כמענה לצורך שעלה בשנה שעברה במסגרת מפגשי "גוונים באקדמיה" לסגל מנהלי, להבין טוב יותר את אוכלוסיית הסטודנטים הערבים, הלומדים בספיר ומהווים כ-10% מאוכלוסיית הסטודנטים שלנו.
הקורס, שהתקיים בזום, עקב אילוצי התקופה, שילב לצד לימוד השפה, גם לימוד מנהגים והבנת התרבות של האוכלוסייה הערבית בישראל.

הסיור בכפר ברא שבשרון, היה יוזמה מבורכת של ד"ר כמאל, שרצה להפגיש בין הסגל של ספיר לבין החברה והכפר בה הוא גר. בסיור נפגשנו עם זוהר ויסמן, מנהלת המתנ"ס, צוות בית הספר "מחבה" לתלמידי יסודי על הרצף האוטיסטי: איה פדילה עאסי מנהלת ביה״ס, פאתן ריאן מזכירת ביה״ס ואשתו של ד"ר ריאן, והמורות סוהא מתאמי והנאדי עאסי.אחרי בית הספר המיוחד והמושקע, המשכנו לפגישה מעניינת עם מחמוד עאסי - ראש המועצה, משם ביקרנו במסגד וסיימנו באירוח ביתי נדיב בביתם של פאתן, כמאל ובניהם.

זוהר אביטן, ממונה התקווה הישראלית בספיר, סיכם את הקורס ואת הביקור: "המרצה בקורס שילב באופן מופלא בין ידיעת השפה להבנת החברה הערבית בארץ ישראל" והתפתחותן של מילים בשיח היומיומי. לידיעת השפה חשיבות רבה לדו-קיום חברתי בין בני אדם. לצערי, עקב סיבות פוליטיות, ידיעת השפה הערבית לצד השפה העברית (או בסדר הפוך) לא מתקיימת פה כמו במדינות מתוקנות דוגמת קנדה (צרפתית ואנגלית) או בלגיה (פלמית וצרפתית). אני מקווה, שהצעד שעשינו בתקווה הישראלית יגבר על הרצון להכיר את השפה ובעקבותיה גם להתוודע לתרבות של 20% מאזרחי ישראל."

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.