תערוכה חדשה של האמנית טל שושן

ביום שלישי, 1.12.2020 תפתח בגלריית בית הספר לאמנות במכללה האקדמית ספיר תערוכה חדשה "שיניים שחורות" של האמנית טל שושן. אוצרת התערוכה: מיכל שמיר, ראש בית הספר לאמנות במכללה האקדמית ספיר. בשעה 14:00 יתקיים שיח גלריה עם אמנית טל שושן.

בתערוכה, העולם אותו שושן יוצרת ומציבה לנו בחלל מזכיר חדר של אלכימאי שעלה על גדותיו או מאורה של מכשפה שיצאה משליטה.  יצורים חצי אורגנים חצי מלאכותיים. צורות  וגטטיביות שגידלו מוטציות והסתבכו סביב עצמן. אברים פנימיים חסרי תכלית ותפקוד. גופים מוזרים במצבים של ריקבון וקריסה, או על סף לידה ובקיעה.

מיכל שמיר, ראש בית הספר לאמנות במכללה האקדמית ספיר ואוצרת התערוכה:  טל שושן עובדת עם חומרי טקסטיל ופרקטיקות טקסטיליות אותם היא ממציאה בעצמה. פעולה נדירה ולא אופיינית לאמנים של המאה הנוכחית. אמנים היום משתמשים  ב"רדי מייד" בין אם זה גרוטאה שנאספה מהרחוב, לוח דיקט שנרכש, בד קנבס יקר או שפורפרות צבע. הכל היום מגיע מוכן  וגנרי. שושן מתעקשת לייצר את מרבית החומרים איתם היא עובדת  בעצמה. פעולה זו מזכירה את המדען, הכימאי המסנתז היום חומרים חדשים במעבדתו  או את האלכימאים של ימי הביניים, אלו שעמלו במסתרים לייצר זהב במטודות ששילבו חשיבה מחקרית יחד עם לחשים וקסמים. עבודתם של אלכימאים אלו מזכירה את העשייה האמנותית עצמה. עשייה שיש בה הרבה דמיון ו"שאר רוח" וכמעט כלום תכליתי.

החומרים ששושן מייצרת במעבדה/סטודיו שלה, להבדיל מאותו זהב נכסף אותו חיפשו האלכימאים, הם חומרים זולים פשוטים, - סוגים שונים של פלסטיקים וניילונים שעברו התכה בטמפרטורה גבוהה, באמצעות מבער תעשייתי. שושן יוצרת מבנים פיסוליים ומתיכה אל תוכם את החומר הפלסטי. החימום מעוות ומשפיע על פני השטח. כך מתקבל מרקם אינטנסיבי ובוהק המרמז על סינטטיות חומרית ומקורות אורגניים, אך מזכיר מוצרים כמו נפט, זפת וכו'.

*אירנה גורדון כותבת על כך יפה: "ארץ פלאות של הנפש הבאה לידי ביטוי גופני, כאילו הפשילה טל את הפנים הסמוי, ונתנה לפצעי הנפש ביטוי בגוף, בחפצים המוכנים ששונו עד דק."

טל שושן: ילידת 1969, בוגרת לימודי תואר שני ב-Wimbledon School of Art, לונדון ולימודי B.A באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, במחלקה לצורפות ואביזרי לבוש. שושן עמדה בראש תחום לבוש ואביזרים בחוג לעיצוב בסמינר הקיבוצים, היא זוכת פרס אוסקר הנדלר, והשתתפה בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בארץ ובחו"ל.

לתמונות מהתערוכה

התערוכה תתקיים בין 1-29.12.2020
גלריית בית הספר לאמנות המכללה האקדמית ספיר
בימי א'-ה': משעה 8:00 עד 18:45
בימי ו': משעה 8:00 עד 11:45 

לאור ההגבלות ולמען שמירה על הנחיות התו הסגול, יש לתאם הגעה לתערוכה:
מיכל שמיר vanmil@zahav.net.il | אריאלה מנקר ariellam@sapir.ac.il | או בטלפון: 077-9802396

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה-22 ננעל אתמול בערב (יום ד') במכון הצרפתי בתל אביב.
באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.