תכנית מנהלים למנהלי מוסדות תרבות נפתחה מחדש במכללה האקדמית ספיר, לימודים לתואר ראשון (B.A) בתרבות – יצירה והפקה.

במסגרת התואר, קורס ברוח התקופה "ניהול תרבות בזמן משבר". התקופה הנוכחית העלתה על סדר היום את נושא התרבות בארץ, את שאלת חשיבותה ונחיצותה בכלל ובמשבר הקורונה בפרט. מוסדות התרבות היו הראשונים לסגור את שעריהם, והאחרונים לפתוח אותם בשנית. בדומה לתחומים אחרים בשוק התעסוקה, תחום התרבות עובר תהליכי התמקצעות בשנים האחרונות, ונשמעות יותר ויותר דרישות למנהלים ועובדים בעלי תואר בתחום. החברה הישראלית זקוקה למנהלים, יזמים ואנשי שטח בתחומי התרבות שהוכשרו להתבונן לעומק בתהליכים פוליטיים וכלכליים המעצבים את התרבות הישראלית, להגיב אליהם באופן אסטרטגי ומחושב ולהגן על עולמות התרבות הישראלית.

המחלקה היא היחידה מבין מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, המציעה תואר הראשון בתרבות, ותכנית המנהלים מותאמת לעובדים והעובדות בשדה התרבות בישראל.

התכנית משלבת בין לימודים אקדמיים בשדה הבין־תחומי "לימודי תרבות" לבין התמחות מעשית ומקצועית בתחום יזמות וניהול תרבות: הנהגה וניהול יעילים של מוסדות תרבות ציבוריים ופרטיים; גיוס ופיתוח משאבים; תכנון אסטרטגיה כלכלית; בניית אמצעי הערכה ומדידה למוסדות; יצירת תוכן ושיווק; יזמות תרבותית וחברתית.

במסגרת ההכשרה המקצועית והמעשית בתכנית המנהלים יכירו התלמידים לעומק את אופיו, ייחודו ומבנהו של שדה התרבות הישראלי, על המוסדות, הגופים, המדיניות ודרכי הפעולה המכוננים אותו.

הסטודנטים יזכו בהכשרה מקצועית ועדכנית ביזמות, ניהול ושיווק תרבות, שבמהלכה יבחנו אתגרים מקצועיים בתחום, כגון: מערכת היחסים בין ניהול לבין ניהול אמנותי, פיתוח משאבים, הישרדות כלכלית וכיוצא בזה.

התכנית נמשכת שלוש שנים, והיא מותאמת לפעילים בתחומי התרבות והאמנות בישראל, שלהם ניסיון תעסוקתי, כגון: מנהלי מוסדות וארגוני תרבות במגזר הציבורי והפרטי; עובדים ומנהלים במתנ"סים ובאגפי תרבות ואמנות ברשויות המקומיות; יזמי תרבות, יוצרים ואמנים עצמאיים; עובדים ומנהלים בגופי תרבות, בהן תיאטראות, מוזיאונים וגלריות; מפיקי פסטיבלים ואירועי תרבות.

ד"ר ניר קדם, ראש המחלקה לתרבות - יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר:  "מצוקתם של מוסדות התרבות, היזמים והאמנים בתקופת משבר זו ממחישה עד כאב את הצורך בפיתוח 'עורק פועם' של מנהלים, שיטפלו ביד מיומנת ומקצועית באתגרים המטלטלים את שדה התרבות הישראלי. תכנית המנהלים שמציעה המחלקה התחדשה על מנת להגיב לצורך מהותי זה, ולצייד את בוגריה בארגז כלים מקצועי ומגוון שיאפשר להם להתמודד בהצלחה עם אתגרים אלו ורבים נוספים גם בעתיד".

לתכנית מנהלי תרבות במחלקה לתרבות - יצירה והפקה

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.