הטכנולוגיה מהווה גורם משמעותי לפיתות הכלכלי של המשק הישראלי בכלל ושל הפריפריה בפרט. לצד זה, קיים מחסור עצום למומחים לשיווק היי-טק בכלל ושיווק דיגיטלי בפרט. הקליניקה השיווקית מהווה מרכז משמעותי בפיתוח שיווק היי-טק ע"י עידוד חדשנות ויזמות במרחב הדיגיטלי והענקת שירותי ייעוץ שיווקי, כגון: פילוח שוק, כתיבת תוכנית שיווקית, בניית סקרים ועוד. החזון של הקליניקה הינו להעניק ליזמים וחברות הזנק תמיכה שיווקית ע"י מינוף תשתיות טכנולוגיות קיימות נרחבת ע"מ לסייע להם למצות את מלוא הפוטנציאל העסקי שלהם.  

הקליניקה השיווקית נועדה לספק לעסקים קטנים בפריפריה תמיכה שיווקית ע"מ לסייע להם לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי שלהם ומאידך ליצור הזדמנויות המסייעות לסטודנטים להצליח בשוק התובעני של ימינו.

הקליניקה יוצרת למידה חוויתית ומפגישה את הסטודנטים עם אתגרים שיווקיים אמיתיים. הסטודנטים מסייעים לעסקים אותם הם מלווים להסיר את האתגרים אותם הם מזהים ביחד עם בעל העסק בליווי הצמוד של מרצים מומחים בתחומם.

הליווי שמקבלים עסק קטנים מהקליניקה כולל:

  1. סיוע בכתיבת תוכנית עסקית הכוללת הגדרת החזון, יעדים, ניתוח מתחרים ועוד.
  2. מחקר שוק שמטרתו לאפיין את הן לקוחות קיימים ופוטנציאליים, לזהות את צרכיהם במטרה להתאים באופן אופטימלי את השירותים ו/או השירותים שהעסק מעניק לקהל לקוחותיו.
  3. תכנון והוצאה אל הפועל של קמפיין דיגיטלי.
  4. בניית תוכנית מיתוג
  5. תכנון והוצאה אל הפועל של קמפיין תקשורתי.

סטודנטים המגיעים לקליניקה פותרים בעיות אמיתיות וע"י כך רוכשים ניסיון מעשי.
הקליניקה יוצרת למידה חווייתית שמתאימה לצוותים מוכשרים העובדים בצמוד ליזמים.

הפרויקטים מותאמים לצורכי המיזם, וכוללים שילוב אחד או יותר מהפעולות הבאות:

  1. סיוע בכתיבת תוכנית עסקית
  2. ליווי בבניית שאלות לראיונות עומק/סקר לשם זיהוי צרכים, אפיון לקוח,
  3. מחקר שוק (ניתוח מתחרים (SWOT
  4. בניית תוכנית מיתוג

ניהול

מחלקה מנהלת: שיווק טכנולוגי והמחלקה לתקשורת
מנהלי הקליניקה: ד״ר וילי אברהם וד"ר רגב נתנזון

דרישות קדם

סטודנטים לשיווק טכנולוגי: זכאות לעלות לשנה ג׳, לימוד במקביל של הקורסים הבאים: התנהגות צרכנים, Talking Business, שיווק דיגיטלי, ניהול מותג ותקשורת שיווקית.
סטודנטים לתקשורת ומחלקות אחרות: ראיון אישי.