רכז הקורס |
רכז הקורס |
פסיכולוג חינוכי וקליני מדריך, מנהל שפ"ח אשכול, רכז תחום מניעת אלימות ובעיות התנהגות ורכז תחום מניעת אובדנות במחוז דרום, מחבר הספר "בחזית הנפש". |
פסיכולוג חינוכי מדריך, מנהל שפ"ח קרית גת, רכז המדרשה והפיתוח המקצועי של מחוז דרום. |
המרצים
אילן וירצברגר, פסיכולוג חינוכי מדריך, פסיכולוג מחוזי של מחוז דרום משרד החינוך. מרצה בחוג לפסיכולוגיה חינוכית באוניברסיטת בן גוריון.
ליאת דותן, פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה. רכזת ארצית של תחום מניעת אלימות ובעיות התנהגות, שפ"י. רכזת תכנית מטיב"ה ותכנית מג"ן בשירות הפסיכולוגי-חינוכי בכפר סבא.
ד"ר לירון און, פסיכולוג חינוכי מומחה. רכז מערך ההדרכה לפסיכולוגים במסגרת היחידה לאקלים מיטבי וצמצום האלימות, שפ"י. מרצה ומנחה- המכללה האקדמית לחינוך גורדון, מכללת עמק יזרעאל, ביה"ס להתמחויות במכון מופ"ת.
ד"ר אורית אלפי, פסיכולוגית חינוכית מדריכה, מנהלת שפ"ח באר שבע.
תיאור הקורס ומטרותיו
הקורס נועד להעניק ידע תיאורטי ומעשי בתחום בעיות ההתנהגות בילדות ובנעורים. זאת, במטרה לספק כלים אשר יאפשרו הובלה של התערבויות מגוונות בתחום המניעה וההתמודדות עם בעיות התנהגות, בעבודה עם הורים, אנשי צוות, ילדים ובני נוער. הקורס משלב בין מתן כלים מגוונים להתערבות טיפולית סביב בעיות התנהגות, לבין התבוננות מערכתית שמטרתה למנוע את תופעת האלימות. הקורס שם דגש על עמדתו.ה של הפסיכולוג.ית החינוכי.ית במפגש עם תוקפנות, ועל תרומתו.ה הייחודית, המאפשרת לו.ה לייצר אינטגרציה בין הגורמים השונים.
אופן הלמידה
6 ימים מרוכזים פרונטלים . ימי ההכשרה יכללו היבטים תיאורטיים ויישומים, תוך שילוב של דיון בהתנסויות ותיאורי מקרה שיביאו המשתתפים.
הקורס מיועד
לפסיכולוגים בכל שלבי ההתפתחות המקצועית, המעוניינים להעמיק את העיסוק בתחום זה בעבודתם.
דרישות הקורס
השתתפות בכל המפגשים והגשת עבודה בסיום הקורס.
היקף הקורס
40 שעות אקדמיות.
מקום הקורס
מכללת ספיר
מועדי הקורס
3 ימים מרוכזים פרונטלים במכללת ספיר (19-21/9/22) ו3 ימים מרוכזים נוספים : 10/11, 27/11, 29/12
בין השעות 9:00-16:00
שכר לימוד
765 ₪
מבנה הקורס
מס' מפגש | הנושא הנלמד | התוכן | שעות אקדמיות |
---|---|---|---|
1 |
המפגש של הפסיכולוג החינוכי עם תוקפנות - ליאת דותן |
מבוא להתמודדות רב מימדית עם בעיות התנהגות ומניעת אלימות. |
6.6 |
2 |
הצגת מודלים להערכה והתמודדות עם בעיות התנהגות - אילן וירצברגר התערבויות מערכתיות למניעת אלימות - ד"ר אורית אלפי |
הגדרות דיאגנוסטיות של בעיות התנהגות לסוגיהן. הצגת עקרונות מנחים ומתווה מפורט להתערבות עם צוותים חינוכיים לצורך מניעת אלימות. |
6.6 |
3 |
ייעוץ להורים בהתמודדות עם בעיות התנהגות ברוח גישת הנוכחות החינוכית - ד"ר לירון און |
עקרונות ופרקטיקה טיפולית להדרכת הורים בגישת הנוכחות החינוכית. | 6.6 |
4 |
התערבויות טיפוליות עם ילדים ובני נוער - ארז בלנאו |
הצגת עקרונות וכלים לטיפול ולהתערבות עם ילדים ובני נוער, בגישה אינטגרטיבית, תוך יישום עקרונות מגישות CBT, הטיפול המשפחתי והקבוצתי והתבוננות פסיכודינאמית. | 6.6 |
5 |
מפגש אישי ובן דורי עם התוקפנות והצגת מקרים - יזהר שער וארז בלנאו |
בירור העמדות ותפיסות העולם האישיות כלפי תוקפנות דרך מודעות למגע עם התוקפנות כילד, במשפחה האישית, במערכת החינוך וכאיש טיפול, בעבר וכיום. |
6.6 |
6 |
סיכום ואינטגרציה - יזהר שער וארז בלנאו |
הצגת תיאור מקרה המתייחס להתערבות מערכתית למניעת אלימות והתמודדות עם בעיות התנהגות. |
6.6 |
סה"כ שעות אקדמיות | 40 |