דילוג לתוכן המרכזי
המכללה האקדמית ספיר - לימודים לתואר ראשון ושני

תפריט ראשי

  • עמוד הבית
  • על אודות המכללה
    • המכללה האקדמית ספיר
    • מכללת הנגב ע"ש ספיר
    • היסטוריה
    • חזון
    • פנחס ספיר
    • יקירי מכללת ספיר
    • יזכור
  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • המכללה הטכנולוגית ספיר
  • המרכז הקדם אקדמי
  • בית הספר לאמנות
  • המרכז ללימודי חוץ והמשך
    • סקאוטינג וניהול לוקיישנים
  • חדשנות ויזמות - ח"י בספיר
  • תקווה ישראלית
  • מעטפת שירותים לסטודנטים ולסגל
  • רישום וקבלה
  • הספרייה
  • הרשמה מקוונת
Enعر

כניסה מזוהה למערכת

  • עמוד הבית
  • המרכז ללימודי חוץ והמשך
  • היחידה לתכניות חינוך והוראה
  • מדרשה ללימודים לפסיכולוגים חינוכיים

מודל FOCUS בטיפול במשפחות נפגעות טראומה על רקע בטחוני

המדרשה ללימודים לפסיכולוגים חינוכיים

ד"ר מיכל פינקלשטיין,
מרכזת הקורס
ליאור ינאי,
מרצה

מרכזת תכנית המוסמך: "ילדים ונוער בסיכון ומשפחותיהם", ביה"ס לעבודה סוציאלית, המכללה האקדמית צפת. מיכל היא מרצה, חוקרת בתחום הטראומה והחוסן והינה מדריכה מוסמכת בטיפול משפחתי. 

מטפלת משפחתית מוסמכת, מרכז חוסן "שער הנגב".  

תיאור הקורס ומטרותיו

הקורס יציג את מודל הפוקוס, את התיאוריות שעליו הוא מתבסס והיבטים פרקטיים הקשורים ליישום העקרונות התיאורטיים. מטרות הקורס הן להעביר ידע ולהנגיש את עקרונות המודל ברמה התיאורטית והפרקטית. זאת, כדי שהמשתלמים יוכלו להפנים וליישם את עקרונות הטיפול לפי המודל.

אופן הלמידה

הרצאות פרונטליות משולבות בתרגול חוויתי והדגמות מטיפולים שנעשו בעוטף עזה באמצעות מודל הפוקוס, שימוש בסימולציות, צפייה בסרטי וידיאו.

הקורס מיועד

למשתלמים שהם מומחים או מתמחים בטיפול משפחתי.

דרישות הקורס

קריאת החומר התיאורטי . כמו כן, כל משתתף ינסה במהלך תקופת ההדרכה (כולל מפגשי הזום) ליישם עקרונות הטיפול באמצעות מודל הפוקוס ולכתוב על כך יומן טיפול (לכל מפגש לא פחות מעמוד וחצי).

היקף הקורס

40 שעות אקדמיות.

מקום הקורס

המכללה האקדמית ספיר

מועדי הקורס

3 ימים מרוכזים פרונטלי 19-20-21 לספטמבר בין השעות 9:00-16:00
ו-5 מפגשי זום  בתאריכים הבאים : 6.10,  20.10, 3.11, 17.11, 1.12 . בין השעות 9:00-12:15. 

שכר לימוד

765 ₪

מבנה הקורס

בחלק הראשון של הקורס יוצגו היבטים תיאורטיים משולבים בתרגילים חווייתיים. בחלק השני והשלישי יוצג מודל ההתערבות עם הכלים ומיומנויות הטיפול בהתייחס לדוגמאות. בחלק הרביעי, בהדרכת הזום, המשתלמים יוכלו להביא דוגמאות מהתנסות בשימוש בעקרונות המודל ולקבל הדרכה בקבוצה.

מס' מפגש הנושא הנלמד התוכן מס' יחידות תאריך
1 התפתחות מודל הפוקוס - FOCUS (Families Over Coming Under Stress)

עקרונות תיאורטיים, היסטוריה של המודל בארה"ב ויישומו בישראל
חוסן משפחתי, נרטיב משפחתי
תרגולים חווייתיים
גב' ליאור יונאי

8

19.9.22

9:00-16:00

2 כלים בעבודה הטיפולית עם משפחות לפי מודל הפוקוס

הדגמת התערבות טיפולית תוך הצגת כלים מקצועיים במסגרת טיפול במשפחות ב"עוטף עזה" שהתבססה על מודל הפוקוס
ד"ר מיכל פינקלשטיין

8

20.9.22

9:00-16:0

3 מיומנויות טיפוליות בעבודה טיפולית עם משפחות לפי מודל הפוקוס

הצגת מיומנויות  התערבות עם משפחות  בשילוב הדגמת התערבות טיפולית ב"עוטף עזה", המבוססת על מודל הפוקוס.
עבודה עם מערכת האחאים על עיבוד הטראומה ולאחריה עבודה עם כל המערכת המשפחתית על עיבוד הטראומה
גב' ליאור יונאי

8

21.9.22

9:00-16:00

4

הדרכה למשתלמים על סימולציות, הרחבת הידע על עקרונות הטיפול

הדרכה בזום למטרת העמקת התנסות ביישום מודל הפוקוס בפרקטיקה באמצעות סימולציות
עבודה עם כל המשפחה בחדר הטיפול להגברת החוסן המשפחתי  - ד"ר מיכל פינקלשטיין

4

6.10.22

9:00-12:15

5 הדרכה למשתלמים בעזרת סימולציות, והרחבת הידע על עקרונות הטיפול באמצעות שינוי נרטיבי

הדרכה בזום למטרת העמקת התנסות ביישום מודל הפוקוס בפרקטיקה באמצעות סימולציות
עבודה על השינויים הנרטיביים ויצירת האמפטיה לחוויה הטראומטית של "האחר" במשפחה  ויצירת הנרטיב המשפחתי - ד"ר מיכל פינקלשטיין

4 20.10.22
6 הדרכה למשתלמים בעזרת סימולציות, והרחבת הידע על עקרונות הטיפול באמצעות  גישות משימתיות בטיפול במשפחות נפגעות טראומה

הדרכה בזום לגבי שילוב גישות משימתיות במודל הפוקוס במסגרת הטיפול במשפחות נפגעות טראומה בפרקטיקה, באמצעות סימולציות
ד"ר מיכל פינקלשטיין

4

3.11.22

9:00-12:15

7 הדרכה למשתלמים בעזרת סימולציות, והרחבת הידע על סיום הטיפול והכנת המשפחה לפעול בעתיד לפי עקרונות המודל

הדרכה בזום, לגבי סיום התהליך המשפחתי בטיפול, באמצעות סימולציות במסגרת מודל הפוקוס; הכנת המשפחה לאחר סיום הטיפול, להמשיך לפעול בעתיד באופן עצמאי לפי מודל הפוקוס.
ד"ר מיכל פינקלשטיין

4

17.11.22

9:00-12:15

8 עיבוד חווית המטפל, בחינת החוויה של "מציאות משותפת" בשימוש במודל הפוקוס 

הדרכה בזום תוך התייחסות להיבטים אינטר סובייקטיביים ול"מציאות משותפת" של המטפלים ושל המשפחה בטיפול בתהליך יישום מודל הפוקוס. סיכום חווית השימוש במודל זה
ד"ר מיכל פינקלשטיין

4

1.12.22

9:00-12:15

סה"כ שעות אקדמיות     44  

  • לוגו פסטיבל קולנוע דרום
  • לוגו דיקן הסטודנטים
  • לוגו תקווה ישראלית
  • לוגו חי בספיר
  • ספירלה
  • לוגו קול הנגב
  • לוגו מעממול
  • לוגו פסטיבל מדרום
  • אגודת הסטודנטים לוגו
  • מדיניות
    • הצהרת נגישות
    • מדיניות פרטיות
    • הנחיות בדבר חוק חופש המידע
    • החלטת בימ"ש על הסדר פשרה בתובענה ייצוגית
  • נהלים ותקנונים
    • ועדת משמעת
    • נוהל מצלמות אבטחה
    • תקנון לימודים אקדמי
    • תקנון שכר לימוד אקדמיה
    • טופס אישור לקיום פעילות פוליטית בקמפוס
  • שרותים
    • הנציבות למניעת הטרדה מינית
    • נציבות לקבילות סטודנטים
    • המרכז לקידום ההוראה והלמידה
    • זרקור סגל ספיר
    • פורום פמיניסטי
    • הנציבות להוגנות מגדרית
  • מידע שימושי
    • לוח שנה אקדמי
    • איך להגיע?
    • דרושים
    • מכרזים
    • קולות קוראים

עיצוב ופיתוח: Fatfish - web & mobile design and development

תנאי שימוש ופרטיות | כל הזכויות שומרות למכללה האקדמית ספיר ע"ר

  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
  • Linkedin
  • Instagram