לאחרונה התארחה בספיר קבוצה של 36 סטודנטים ו-8 אנשי סגל ממכללת סוורת'מור שבפנסילבניה, ארה"ב.

מכללת סוורת'מור היא אחת המכללות היוקרתיות בארה"ב אשר ממנה ממשיכים בוגריה ללימודים לתואר שני ודוקטורט במוסדות מובילים בארה"ב ובעולם.

ביקורם בספיר התקיים כחלק מסיור לימודי שערכו בארץ במסגרת לימודיהם בתוכנית ללימודי שלום וסכסוך. את הקבוצה אירחה ד"ר עמית מרנץ-גל, ראשת היחידה לבינאו"ם אקדמי יחד עם הגב' דניס אבוטבול מהמחלקה לאנגלית אקדמית. הביקור נפתח בסיור ברחבי המכללה, שבמהלכו חברי הקבוצה התרשמו מהקמפוס הירוק והתוסס, וכמובן מפסנתר הרחוב עליו נגנו בהתלהבות.

בהמשך, הקבוצה ביקרה במרחב ה-eXlab, שם קיבלו את פניה ד"ר דן קאופמן ומר ניר ראובן העומדים בראש התכנית האקדמית, וחשפו אותם לפילוסופיה העומדת מאחורי התוכנית, תפישת העולם הפדגוגית והחברתית שבבסיסה, והפעילויות שמתקיימות בה. לאחר מכן, פרופ' ניר קידר, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, קיבל את פניהם וניהל דיון פתוח עם הסטודנטים בנושאים חברתיים, פוליטיים ואקדמיים בדגש על תפקידה הייחודי של מכללת ספיר בהקשרים אלה. הצטרפו גם סטודנטים מתוכנית "שער לאקדמיה" יחד עם הגב' מיטל רגב, ראשת היחידה לאנגלית אקדמית.
לבסוף, ד"ר דן קאופמן העביר הרצאה על הפרויקט היזמי של "פסנתר הרחוב" אותו הוא מוביל, סיפר על אתגרי היזמות שבפניהם עמד ועל עוצמתו של הפסנתר להפיג את הניכור במרחב הציבורי ולקרב בין אנשים מקבוצות חברתיות ומגזרים שונים.

ד"ר עמית מרנץ גל: "ביקורים מסוג זה הם בעלי חשיבות גדולה עבור המכללה המאפשרים לנו לחשוף את העשייה האקדמית הייחודית שלנו בזירה הבינלאומית ולבסס תשתית לשיתופי פעולה עתידיים"

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

בוגר קורס ממונה הגנת פרטיות
לאחרונה הסתיים המחזור הראשון של קורס ממוני הגנת הפרטיות (DPO) במרכז ללימודי חוץ והמשך בריכוז פדגוגי של ד"ר שרון בר-זיו ועו"ד רביד פטל.
סדנת דיון באנגלית
בשיתוף פעולה של המחלקה ואנגלית והנציבות להוגנות מגדרית, התקיימה לאחרונה סדנת דיון באנגלית, לליטוש הכישורים של חברות הסגל להתחיל שיח בכנס וליצור עניין. מטרת המפגש, בהנחיית ד"ר עמית מרנץ מהמחלקה לאנגלית, הייתה לסייע חוקרות להתכונן לקראת כנסים בינלאומיים ושיפור היכולת להציג תכנים ולהרגיש בטוחות יותר לפתוח בשיח סביב נושא המחקר. הסדנה עסקה בכלים לבניית פיץ' שיעזור ללכוד עניין. הסדנה כמובן התנהלה באנגלית בלבד ונתנה הזדמנות לחוקרות להתנסות בפועל בדיון, הצגה, יצירת שיח סביב נושא המחקר שלהן ושל המשתתפות האחרות.