לאחרונה התקיים בנווה שלום ריטריט ראשון של קבוצת מחקר עוס"ים חוקרים ומיישמים, בהנחיית פרופ' נוזהה אלאסיד אלהזהייל.

הקבוצה, ביוזמת מרכז מידע וחקר החברה הבדואית בנגב, מאגדת עשרה עובדים סוציאליים, מרביתם בעלי תואר שני, אשר חברו יחד לקידום עשייה מחקרית משמעותית מתוך מחויבות עמוקה לשדה העבודה הסוציאלית ולפיתוחו.

במהלך יומיים אינטנסיביים ומעשירים, התבודדה הקבוצה וקיימה מפגש עמיתים סביב שולחן אחד, כדי לנתח יחד נתונים ולהבין את משמעותם לעומק. מפגש זה היווה חיבור מקצועי ואישי ותרם גם לגיבוש הקבוצתי. המרחבים הבלתי פורמליים, הארוחות וההפסקות, יצרו תחושת קהילה מקצועית, והצוות המקצועי לווה את התהליך ברגישות ובמסירות רבה.

בסיום הרטריט, חברי קבוצת המחקר יצאו עם בהירות מחודשת לגבי כיווני המחקר שלהם, תובנות חדשות ותחושת מסוגלות להמשיך את הדרך המחקרית בכוחות מחודשים.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פסטיבל מדרום
אלפי משתתפים ביקרו בפסטיבל מדרום לאמנות רב תחומית, שנערך באופקים ובנגב המערבי זו השנה ה-16. בסוף השבוע האחרון ננעל באופקים פסטיבל מדרום לאמנות רב תחומית.
הוגנות מגדרית 20206
בבית הספר למשפטים התקיים המפגש הראשון של מיזם חדש בשם Shoptalk בהובלת חברת הסגל דר׳ נופר יעקובי גן-אור, במסגרת פרסי הוגנות מגדרית לשנת 2026. המיזם כולל סדרת מפגשים, במהלכם יציגו סטודנטיות עבודות פרה־סמינר וסמינר, יקבלו משוב אקדמי מובנה ויתרגלו ביקורת עמיתות בסביבה תומכת ומקצועית. זאת במטרה לפתח מיומנויות שיח ופרזנטציה באנגלית, לקדם מצוינות אקדמית במחקר ולצמצם פערים מגדריים. במפגש הראשון שהתקיים ב-20.5.2026 הציגה תלמידת שנה ב׳, אלינה קורוליוב, עבודת סמינר שכתבה במסגרת התואר הראשון בקרימינולוגיה. לאחר מכן התקיים שיח ומשוב באנגלית על המחקר והפרזנטציה.