ברקע התקופה המאתגרת שעוברת על אזרחי ישראל נוכח מלחמת "חרבות ברזל", המלחמה הארוכה ביותר שידעה ישראל, אתמול (ד') נערך במכללה האקדמית ספיר כנס ספיר - שדרות - איכילוב: "מטראומה לחוסן – בראי פסיפס החברה הישראלית". בשיתוף המכללה האקדמית ספיר, עיריית שדרות והמרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב).

בכנס השתתפו אנשי ונשות מקצוע ממגוון תחומי הפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכיאטריה ובריאות הנפש שהציגו מחקריהם וערכו דיונים מקצועיים סביב בריאות הנפש של החברה הישראלית.
תחילה התקיימה הרצאת אורח של פרופ' גולן שחר על פיתוח כלי מדידה ייחודי להערכת דחק / טראומה בהקשר של טרור ומלחמות. בהמשך, התקיימו ארבעה מושבים הכוללים אנשי מקצוע שדנו בהזדקנות וטראומה: אזרחים ותיקים במלחמה והתערבויות לקידום התמודדות וחוסן בקרבם; טראומה וחוסן מנקודת מבט משפחתית. הוצג מחקר והתערבויות בקרב משפחות מהעוטף; מסע החזרה הביתה של תושבי שדרות לעיר בתום תקופת הפינוי; וזוגיות בזמן מלחמה, טיפול זוגי בתקופת מלחמה - הדגמה קלינית, מחשבות ודילמות בטיפולים זוגיים.

ד״ר לאה שלף, ראשת בית הספר ביה״ס לעבודה סוציאלית ופרופ׳ גבריאלה ספקטור-מרזל, חברת סגל בכירה בביה"ס לעבודה סוציאלית הציגו את מחקרן "איך לשרוד? אסטרטגיות התמודדות של נשים צעירות ומבוגרות עם שבי החמאס", בהתבסס על ניתוח ראיונות של שורדות שבי ששוחררו בעסקה הראשונה מאז פרוץ המלחמה.

לבסוף, עידית אטינגר, מטפלת ומדריכה משפחתית וזוגית מכפר עזה, סיפרה אודות השיבה אל המקום שהכי קרוב לבית. כן התקיים ראיון דו-צדדי בין ד"ר אורן טנא, מנהל המערך הפסיכיאטרי במרכז הרפואי תל אביב איכילוב עם אלמוג בוקר כתב ופרשן הדרום של חדשות 12 על תפקידה של התקשורת בתיווך האירועים הקשים לציבור הרחב בעידן של מלחמה, טרור פסיכולוגי ומצוקה נפשית.

ד”ר לאה שלף, ראשת בית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר, משתפת: "דווקא בעת הזו, עם חזרה נוספת של חטופים משבי החמאס אל משפחותיהם וקהילותיהם שחלקן עדין מפונים מאז אוקטובר 2024, נחוץ כנס רב תחומי וחוצה אוכלוסיות וגילאים ללמוד ולשתף בידע שכבר נצבר, לתכנן קדימה את הנושאים והתחומים שיש לחקור עם מבט קדימה אל עבר חוסן וצמיחה״.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ביקור המחלקה למדעי המחשב באמדוקס שדרות
לאחרונה, כחלק מהחיבור בין אקדמיה לתעשייה, ביקרו סטודנטיות וסטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב, בליווי ראש המחקה ד"ר גדי סולוטורובסקי, באמדוקס שדרות. הסטודנטיות והסטודנטים התקבלו בחברת אמדוקס בחום והקשיבו להרצאות קצרות ומעוררות השראה על האופן שבו בינה מלאכותית משנה את שיטות העבודה שלהם, קיבלו טיפים חשובים מאגף משאבי אנוש בחברה, והצגה של תוכנית ההתמחות שלהם, בשיתוף הפקולטה לטכנולוגיה של המכללה האקדמית ספיר. ד"ר גדי סולוטורבסקי, ראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר: "לפני שנתיים עזבתי את חברת אמדוקס כדי להתמנות לראש המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר.
משלחת לסיינה
במסגרת שיתוף פעולה בינלאומי בין בית הספר למשפטים במכללת ספיר לבין אוניברסיטת סיינה ואוניברסיטת מילאנו-ביקוקה באיטליה, חמישה סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים לתואר שני במשפטים (שנה ב') יצאו למשלחת, במהלכה השתתפו בקורס בינלאומי בסיינה ובמילאנו בנושא: משברים חוקתיים וביטחון סייבר: מוסדות, זכויות ואתגרים גלובליים. ד"ר נועם בן אשר, סטודנט לתואר שני במשפטים משתף: "הייתה חוויה מעשירה ומעצימה. ההזדמנות להכיר דמויות בולטות בתחום המשפט, לפגוש סטודנטים ישראלים וזרים וכמובן - להתנסות בשפה האנגלית היוו עבורי אתגר ועניין.