ספר חדש בעריכת ד"ר מנחם טופל, מרצה בכיר במחלקה לניהול המשאב האנושי וד"ר אורנה שמר

להתמודדות עם השונות בקהילה פנים רבות, גלויות וחבויות, מדוברות ומושתקות, לעיתים בתחכום רב. ספר זה מבקש לראשונה לבחון באמצעות מחקרים על קבוצות זהות שונות בקהילה הקיבוצית את חוויית היחיד ביחד הקיבוצי מנקודת מבט של הכלה והדרה. נראה כי ככל שגוברת המציאות של שונות בקהילה הקיבוצית, כך נחלשים מנגנוני ההדרה, שהיו טבועים בה. עם זאת, היחלשות המרקם הקהילתי והמעטפת הממסדית מאתגרים את ההכלה החברתית.

ספר זה נכתב בעבור האנשים שעומדים במושא הפרקים, אך לא פחות מזה בעבור כל אלה שחיים באותה קהילה, אשר יחד מהווים את השלם הקהילתי. מאמרי הספר מיועדים גם לכלל האנשים שחיי קהילה מעניינים אותם וחשובים להם. המסע בין פרקי הספר מזמין את הקוראים בו לחשבון נפש קהילתי באשר לפרקטיקות ההכלה וההדרה המופיעות בו, בין שזו הכלה במלוא הדרתה במובן של תפארת, ובין שזו הכלה במלוא הדרתה בכפל המשמעות. ומופעי ההדרה מבדלים, מחרישים ופוגעים באנשים.

ד"ר מנחם טופל

ד"ר מנחם טופל הוא חבר קיבוץ מפלסים, מרצה בכיר במכללה האקדמית ספיר, מרכז את המחקר החברתי במכון יד טבנקין וחבר הנהלת הארגון הבין-לאומי לחקר קהילות שיתופיות.

ארנה שמר היא חברת סגל בכירה בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית, חברת הנהלת המחקר ביד טבנקין וחברת הנהלת הארגון הבין-לאומי לחקר קהילות שיתופיות. בת למייסדי קיבוץ נחשון וחברת קיבוץ צרעה.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.