הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה

ב-7 באוקטובר קהילת ספיר ספגה מתקפה קשה מארגון הטרור חמאס. מאז תחילת המלחמה, יותר מ-30 סטודנטים, בוגרים, סגל וחברי ועד מנהל ובני משפחתם נפצעו, נרצחו, נחטפו ונהרגו בקרבות. כ-1,500 סטודנטים ואנשי ונשות סגל, הגרים בעוטף עזה / ישראל פונו מביתם ו-1,000 סטודנטיות וסטודנטים גויסו למילואים.

כתוצאה מהמתקפה הרצחנית וממלחמת חרבות הברזל, מכללת ספיר הקימה באופן מיידי מערך חירום לטיפול בטראומה וגייסה קרן לתמיכה בטיפולי טראומה ובצרכים בסיסיים -  של הסטודנטים ואנשי הסגל המנהלי והאקדמי שלה. קרן זו לא יכלה לצאת לפועל ללא תמיכתו האדירה של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, שגייס במהירות סכום נכבד ונדיב של מיליון דולר. בנוסף תורמים אדיבים מעבר לים ומישראל  תרמו לקרן.

ספיר ממוקמת 3.5 ק"מ מרצועת עזה. על אף המלחמה, המכללה פתחה את שנת הלימודים, מקוונת ברובה, כבר ב-24 בדצמבר 2023. על מנת למנוע נשירה, סטודנטים רבים בספיר היו זקוקים למחשבים ניידים. מגוון חברות ישראליות ובינלאומיות תרמו מחשבים, על מנת שאלה יוכלו להשתתף בשיעורים האקדמיים. בנוסף, ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה תרם עוד $39,425 לתמיכה בסטודנטים מהקהילה הבדואית במכינות ובאקדמיה, אשר נזקקו ל-75 מחשבים ניידים על מנת שיוכלו להשתתף בשיעורים. חזרתם של הסטודנטים והלימודים לקמפוס בספיר צפויה באופן הדרגתי בסמסטרים אביב וקיץ, כאשר הלימודים יתקיימו בצורה היברידית - באופן מקוון לצד נוכחות בכיתות ובמעבדות.

הנהלת המכללה, הסגל והסטודנטים של ספיר מעריכים מאוד את המחויבות הרבה של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. חברות יוצאת דופן זו חשובה לנו באופן מיוחד לאור אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת. תודה רבה לכם!

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.