בשבוע שעבר התקיים ביקור של סטודנטיות מהמגזר הבדואי מהמכללה אקדמית ספיר בחברת ההייטק Salesforce.

הסיור אורגן בשיתוף הפורום הפמיניסטי במכללה האקדמית ספיר ותכנית שער לאקדמיה, והיה פתוח לכלל הסטודנטיות הבדואיות במכללה. מטרת הסיור הייתה לחשוף אותן לחברות ההייטק בישראל ולתפקידים המותאמים לתואר בשיווק טכנולוגי, ניהול תעשייתי, רב תחומי, מנהל ומדיניות ציבורית ועוד.

במהלך הסיור, נחשפו הסטודנטיות לעולם ההייטק והשתתפו בפאנל קריירה ב-Salesforce, שהועבר על ידי בכירות בחברה. לאחר מכן, הסטודנטיות עברו סדנת פיתוח קריירה, שכללה הסבר על כתיבת קורות חיים, ניהול פרופיל לינקדאין וטיפים מנצחים בזמן הגעה לראיון עבודה. הסטודנטיות גילו עניין רב ושאלו שאלות חשובות בנוגע להשתלבותן בחברות ההייטק.

לדברי ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי במכללה האקדמית ספיר: אנו במחלקה לשיווק טכנולוגי רואים חשיבות רבה בהעצמת נשים בכלל ובדואיות בפרט, ושואפים לקידום השתלבותן בשוק התעסוקה ובתחום ההייטק בפרט. מטרתנו היא לאפשר לסטודנטיות שלנו "לכתוב את הסיפור שלהן" על ידי מתן כלים שיאפשרו להן לנצל את ההזדמנויות העומדות בפניהן. כמי שמכיר באופן אישי את הסטודנטיות במחלקה שלי, אין לי ספק שהן יגיעו רחוק בתחום התעסוקה ולכן אני מאמין שהצעד הראשון הוא לאפשר להן, לצד לימודים אקדמיים, לחוות באופן מעשי את עולם ההייטק. לאור זאת, ולאור ההצלחה הגדולה בביקור בחברת Salesforce, אנו במחלקה נמשיך לטפח את הקשר עם הפורום הפמיניסטי בראשות ד"ר סיגל נגר-רון ותכנית "שער לאקדמיה" בראשותו של מר עאמר אזברגה, ונארגן סדנאות וסיורים נוספים, לצד קורסים אקדמיים, העוסקים בפמיניזם ומגדר.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

בוגר קורס ממונה הגנת פרטיות
לאחרונה הסתיים המחזור הראשון של קורס ממוני הגנת הפרטיות (DPO) במרכז ללימודי חוץ והמשך בריכוז פדגוגי של ד"ר שרון בר-זיו ועו"ד רביד פטל.
סדנת דיון באנגלית
בשיתוף פעולה של המחלקה ואנגלית והנציבות להוגנות מגדרית, התקיימה לאחרונה סדנת דיון באנגלית, לליטוש הכישורים של חברות הסגל להתחיל שיח בכנס וליצור עניין. מטרת המפגש, בהנחיית ד"ר עמית מרנץ מהמחלקה לאנגלית, הייתה לסייע חוקרות להתכונן לקראת כנסים בינלאומיים ושיפור היכולת להציג תכנים ולהרגיש בטוחות יותר לפתוח בשיח סביב נושא המחקר. הסדנה עסקה בכלים לבניית פיץ' שיעזור ללכוד עניין. הסדנה כמובן התנהלה באנגלית בלבד ונתנה הזדמנות לחוקרות להתנסות בפועל בדיון, הצגה, יצירת שיח סביב נושא המחקר שלהן ושל המשתתפות האחרות.