בשבוע שעבר התקיים ביקור של סטודנטיות מהמגזר הבדואי מהמכללה אקדמית ספיר בחברת ההייטק Salesforce.

הסיור אורגן בשיתוף הפורום הפמיניסטי במכללה האקדמית ספיר ותכנית שער לאקדמיה, והיה פתוח לכלל הסטודנטיות הבדואיות במכללה. מטרת הסיור הייתה לחשוף אותן לחברות ההייטק בישראל ולתפקידים המותאמים לתואר בשיווק טכנולוגי, ניהול תעשייתי, רב תחומי, מנהל ומדיניות ציבורית ועוד.

במהלך הסיור, נחשפו הסטודנטיות לעולם ההייטק והשתתפו בפאנל קריירה ב-Salesforce, שהועבר על ידי בכירות בחברה. לאחר מכן, הסטודנטיות עברו סדנת פיתוח קריירה, שכללה הסבר על כתיבת קורות חיים, ניהול פרופיל לינקדאין וטיפים מנצחים בזמן הגעה לראיון עבודה. הסטודנטיות גילו עניין רב ושאלו שאלות חשובות בנוגע להשתלבותן בחברות ההייטק.

לדברי ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי במכללה האקדמית ספיר: אנו במחלקה לשיווק טכנולוגי רואים חשיבות רבה בהעצמת נשים בכלל ובדואיות בפרט, ושואפים לקידום השתלבותן בשוק התעסוקה ובתחום ההייטק בפרט. מטרתנו היא לאפשר לסטודנטיות שלנו "לכתוב את הסיפור שלהן" על ידי מתן כלים שיאפשרו להן לנצל את ההזדמנויות העומדות בפניהן. כמי שמכיר באופן אישי את הסטודנטיות במחלקה שלי, אין לי ספק שהן יגיעו רחוק בתחום התעסוקה ולכן אני מאמין שהצעד הראשון הוא לאפשר להן, לצד לימודים אקדמיים, לחוות באופן מעשי את עולם ההייטק. לאור זאת, ולאור ההצלחה הגדולה בביקור בחברת Salesforce, אנו במחלקה נמשיך לטפח את הקשר עם הפורום הפמיניסטי בראשות ד"ר סיגל נגר-רון ותכנית "שער לאקדמיה" בראשותו של מר עאמר אזברגה, ונארגן סדנאות וסיורים נוספים, לצד קורסים אקדמיים, העוסקים בפמיניזם ומגדר.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פסטיבל מדרום
אלפי משתתפים ביקרו בפסטיבל מדרום לאמנות רב תחומית, שנערך באופקים ובנגב המערבי זו השנה ה-16. בסוף השבוע האחרון ננעל באופקים פסטיבל מדרום לאמנות רב תחומית.
הוגנות מגדרית 20206
בבית הספר למשפטים התקיים המפגש הראשון של מיזם חדש בשם Shoptalk בהובלת חברת הסגל דר׳ נופר יעקובי גן-אור, במסגרת פרסי הוגנות מגדרית לשנת 2026. המיזם כולל סדרת מפגשים, במהלכם יציגו סטודנטיות עבודות פרה־סמינר וסמינר, יקבלו משוב אקדמי מובנה ויתרגלו ביקורת עמיתות בסביבה תומכת ומקצועית. זאת במטרה לפתח מיומנויות שיח ופרזנטציה באנגלית, לקדם מצוינות אקדמית במחקר ולצמצם פערים מגדריים. במפגש הראשון שהתקיים ב-20.5.2026 הציגה תלמידת שנה ב׳, אלינה קורוליוב, עבודת סמינר שכתבה במסגרת התואר הראשון בקרימינולוגיה. לאחר מכן התקיים שיח ומשוב באנגלית על המחקר והפרזנטציה.