נחנך אמפיתיאטרון שהוקם בתמיכת תורמי וידידי קק"ל גרמניה
משתרע על פני 4,930 מ"ר ומכיל 1,000 מקומות ישיבה

בשבוע שעבר נחנך במכללה האקדמית ספיר אמפיתיאטרון, שהוקם הודות לתמיכתם של קרן קימת לישראל ותורמי וידידי קק"ל גרמניה, לציון הקשר ההדוק בין קהילת קק"ל לקהילת ספיר ולתושבי הנגב המערבי.  

טקס הסרת הלוט התקיים במעמד יפה פלור, נשיאת קק"ל גרמניה; יניב מימון, מנהל מרחב קק"ל דרום; עו"ד גלעד שר, יו"ר הוועד המנהל, המכללה האקדמית ספיר; פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר, גב' אורנה גיגי, מנכ"לית המכללה האקדמית ספיר ומר אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב.

האמפיתיאטרון משתרע על פני 4,930 מ"ר ומכיל 1,000 מקומות ישיבה וישמש את כלל קהילת הסטודנטים והסטודנטיות במכללה האקדמית ספיר, קהילת ספיר ותושבי הנגב המערבי כולו ויארח בעתיד את טקסי המכללה, אירועי תרבות ומופעים ועוד. הוא הוקם ותוכנן על ידי חברת סטודיו אורבנוף אדריכלות נוף, מנכ"ל החברה ליאור לוינגר ואדריכל הפרויקט מקס דובאשינסקי.  

האמפיתיאטרון הוקם על פי החזון של נשיא המכללה האקדמית ספיר הראשון פרופ' זאב צחור ז"ל וד"ר נחמי פז, מנכ"ל המכללה לשעבר, במטרה להבטיח חיי תרבות בספיר וליצירת קמפוס תוסס, שישמש לרווחת הסטודנטים ותושבי הנגב המערבי כולו.  

יניב מימון, מנהל מרחב דרום בקק"ל: "קק"ל גאה לקחת חלק בהקמת האמפיתיאטרון שנחנך היום במכללת ספיר. אנו שמחים על השותפות בהקמת מרכז אירועים תרבותי, תוסס ומהנה לרווחת הסטודנטים והקהילה בנגב".

יפה פלור, נשיאת קק"ל גרמניה: "אנו מקווים שהאמפיתיאטרון ישמש מקום מפגש תרבותי וחברתי חי, ותוסס לסטודנטים ולתושבי האזור. אנו מאמינים שזה יספק חוסן ואפשרויות חדשות להתחבר ולחיות בשלווה. תבורכו ותהנו מהאמפיתיאטרון. אנו מאחלים כל טוב ושנה אקדמית נהדרת".

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "האמפיתיאטרון שנחנך היום הוא הלב הפועם של ספיר. הלב הגיאוגרפי של המכללה - טבור הציר המרכזי, הירוק, הפתוח והמזמין שלה; הלב הפועם האקדמי - פה אנו פותחים שנה וחוגגים את קבלת התארים; והלב הפועם החברתי - "כיכר העיר" העומדת לרשות כל קהילת המכללה ותושבי האזור ומזמינה לדיון אזרחי, לפעולות תרבות ולמפגש חברתי. אני מודה לנשיאי המכללה הקודמים פרופ' זאב צחור ז"ל ופרופ' עמרי ידלין יבדל"א ולמנכ"ל המכללה הקודם ד"ר נחמי פז על החזון, ולקק"ל גרמניה וקק"ל בישראל על התרומה והמאמץ להגשמת החזון הזה".

עו"ד גלעד שר, יו"ר הועד המנהל של המכללה האקדמית ספיר: " לאחר תשע שנים של מהמורות ועיכובים, זהו יום חג לספיר ולתושבי הנגב המערבי ועוטף עזה. תודה לכל מי שהגו, ביצעו, והתעקשו לממש את החזון. האמפיתיאטרון כבר משמש כמרכז לדעת, לתרבות ולאומנות, שממנו נהנים כולם, ואני מקווה שהוא ימשיך למלא את ייעודו כסמל לשלום, שקט וביטחון".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.