הסרט "בכבוד!" של סיון אלאשוילי בוגרת בית הספר לאמנויות הקול והמסך בספיר זכה בפרס סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. ליאת אלקיים, מרצה במחלקה לתרבות - יצירה והפקה זכתה יחד עם בעלה, הבימאי גודיס שניידר, על סרטם "השמן". השניים זכו בפרס סרט ביכורים ישראלי עלילתי ובפרס השחקן הטוב ביותר, שניתן לצחי סדן.

על הסרט "בכבוד!" - במהלך ארוחה גרוזינית משפחתית, ראש המשפחה מנסה להרים כוס יין כמיטב המסורת, זה הרגע הגדול שלו. לפתע, נכנס אחיו המוצלח ומשפיל אותו לעיניי כל המשפחה. מכאן מתחיל קרב כוחות שמתנהל 'מתחת לשולחן'- הקרב למי יש יותר כבוד.

בנימוקי השופטים לזכיית הסרט "בכבוד!" נכתב: "ברגישות, בהומור ומנקודת מבט אינטימית של שגרה משפחתית בצל שנים של מסורת פטריארכלית, מציע הסרט חוויה מסעירה המותירה רושם עמוק." את פסקול הסרט עיצב בוגר מסלול פסקול ליאור וייצמן.

בנימוקי השופטים לזכיית הסרט "השמן" נכתב: "הבמאי גודיס שניידר והתסריטאית ליאת אלקיים יצרו סרט משעשע חריף, כואב, עכשווי ומלא תקווה, תל אביבי מאד, ישראלי מאד. התסריט, הבימוי, המשחק המשובח והעיצוב האמנותי משתלבים להפליא ויוצרים קומדיה רומנטית משובבת נפש."

גאים בכן!

* התמונה מתוך הסרט: "בכבוד!"

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.