מנהלי משאבי אנוש מהחברות הגדולות בדרום בכנס במכללה האקדמית ספיר.

יותר מ-100 מנהלים בכירים בתעשייה בדרום ובאקדמיה השתתפו אתמול (ג') בכנס על שוק התעסוקה החדש של עידן הפוסט-קורונה במכללה האקדמית ספיר. בכנס שהובילו מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים ומעברים נגב מערבי וצפוני למדו המשתתפים כיצד להבין את עובדי דור ה-Z ולייצר פתרונות יצירתיים לחבר אותם לארגון.

את הכנס הוביל מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים המפעיל את המועדון העסקי, פורום המפגיש בכירים בתעשייה באזור ומעודד שיתוף ידע ושיתופי פעולה. הכנס הוא תולדה של שיתוף פעולה בין המרחב ובין מעברים נגב מערבי וצפוני, המכללה האקדמית ספיר, עיריית שדרות וזרוע העבודה.

הכנס התמקד בתמורות המשמעותיות בעולם התעסוקה בעקבות משבר קורונה. מציאות הפוסט-קורונה מאלצת מעסיקים רבים להתמודד עם מצב מחריף של מחסור בעובדים וקושי לגייס עובדים חדשים. מידת המחוברות והמחויבות של עובדים בכלל ועובדים צעירים לחברות השתנתה בתקופה זו והמציאות החדשה מחייבת את הארגונים לחשוב יצירתית ולייצר פתרונות העונים על הצרכים החדשים של העובדים.  

במסגרת הכנס התקיימה ההרצאה ״מפתחות ההצלחה״, בה קיבלו המשתתפים כלים פרקטיים ותובנות לגיוס ושימור עובדי המחר. את ההרצאה העביר ד״ר עוז גוטרמן, שהגיע כל הדרך מאקדמית גליל מערבי, שם הוא משמש ראש החטיבה למשאבי אנוש. גוטרמן הוא גם מרצה בכיר באוניברסיטת בר אילן ומנהל קבוצת הפייסבוק המוכרת ״אנשי המחר״. ״במחקר אומרים שלדור ה-z אין ‘אינגייג'מנט׳”, תיאר ד״ר גוטרמן בהרצאה, ״זה לא נכון. מדברים על ההתפטרות השקטה, אני טוען שזו התפתחות חיובית של הבנת האיזון בין עבודה למשפחה. המנבא הטוב ביותר ל-׳אינגייג׳מנט׳ של דור ה-z זה האיזון בין מחמאות לביקורת. אין בעיה עם ביקורת אבל צריך גם לדעת לפרגן״.

אחר כך עלתה לבמה ד"ר רונית מילר, מרצה לניהול וקריירה מהמכללה האקדמית ספיר ונתנה מבט עומק אל תוך עולם העבודה המשתנה. בחלקו השני של הכנס, התקיימו שלוש הרצאות קצרות בפורמט TED של שלושה ארגונים מובילים בנגב והסיפורים מעוררי ההשראה שלהם. בין המרצים היו אבי ברססט, מנכ״ל הולנדיה, מיכאל ססלר, מנכ״ל מגן אקו-אנרג׳י וגונן רייכר מקמ״ג.

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "המכללה האקדמית ספיר נמנית על המוסדות האקדמים המובילים בחיבור שבין אקדמיה ותעסוקה, בהיותה מנוע צמיחה ופיתוח אזורי בעוטף עזה ובנגב המערבי. אנחנו מאמינים שהשכלה אקדמית איכותית ומעניקת משמעות הולכת יד ביד עם השכלה מכוונת לתעסוקה ואנו פועלים כל העת לממש את העיקרון החשוב הזה".

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון, אמר: ״הפוטנציאל של צעירות וצעירים בנגב הוא עצום. שיתוף פעולה בין האקדמיה לתעשייה כפי שהוצג היום הוא חיוני להגדלת אפשרויות התעסוקה והתאמת שוק העבודה בנגב לצעירות והצעירים כדי שיוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם ולהשאר לגור באזור. תפקידנו כראשי המועצות הוא ליצור שיתוף פעולה בין כל הגורמים כדי להרחיב את הזדמנויות התעסוקה. בימים אלו אנו מובילים בבני שמעון את הרחבת אזור התעשייה עידן הנגב לקליטת חברות הייטק, טכנולוגיה וחדשנות בדיוק בשביל זה״.

אמיר הדס, יו״ר מרחב דרום ומנכ״ל חברת תמ״צ (תעשיות מחזור צמיגים), אמר: ״כבוגר ספיר אני מבין יותר מכל את החשיבות של המוסד האקדמי המוביל הזה בנגב. ההצלחה שלנו כאן בנגב טמונה בשיתופי פעולה בין תעשיה ואקדמיה, בין מעסיקים וחברות לרשויות מקומיות. התעשייה מתמודדת עם אתגר כוח אדם לא פשוט, אבל אנחנו מאמינים שצעירים מוכשרים כמוכם הם המפתח לשנות את המציאות״.

דנה שדה אופיר, מנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, מסרה: ״אתגר ההבנה של שוק העבודה החדש מעסיק את המנהלים הבכירים של החברות החשובות בדרום והמספר הרב של המנהלים שהגיעו לכנס הוא העדות המשמעותית ביותר לכך. אנו במרחב דרום רואים לעצמנו מחויבות להנגיש למנהלים כלים פרקטיים ורעיונות יצירתיים להתמודד עם אתגרי היום יום שלהם. אני מאמינה שכולנו יצאנו מהיום הזה כשאנחנו מבינים טיפה יותר טוב מה מניע את העובדים בארגון ואיך לחבר אותם אליו״.

צילום: פבל טולצ'ינסקי.
בצילום משמאל לימין: פרופסור ניר קידר נשיא המכללה האקדמית ספיר, ניר זמיר ראש המועצה האזורית בני שמעון, דנה שדה אופיר מנהלת מרחב דרום איגוד התעשיינים, אמיר הדס יור מרחב דרום איגוד התעשיינים.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.