המשוררת יונית נעמן, מרצה במחלקה לתקשורת זכתה בפרס 'מקום לשירה' ע"ש חיים גורי לשירה עברית 2022

אתמול (ג') הוכרז כי פרס 'מקום לשירה' ע"ש חיים גורי לשירה עברית 2022 יוענק למשוררים יונית נעמן, מרצה במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר ולעמוס נוי. זו השנה השנייה שבה מחולק הפרס. הפרס הוא עבור שירה פורצת דרך, למשורר שתרם לעשייה הספרותית בארץ ופרסם לפחות שני ספרי שירה.

הפרס הוא על סך 30,000 ש״ח ויחולק לשניים בין הזוכים. חברי ועדת הפרס הם ד"ר גלעד מאירי (יו"ר), ד"ר ננה אריאל, ד"ר עמרי הרצוג, יעל גורי ורן יגיל. הפרס יוענק באירוע הפתיחה החגיגי של ״מטר על מטר״, פסטיבל ירושלים לשירה, שיתקיים ביום שלישי, 12.7.2022.

נעמן זוכה בפרס גורי עבור ספר שיריה השני אם לב נופל (לוקוס 2018).

בנימוקי השופטים נכתב כי "שיריה מתאפיינים בשנינות ובתבונה ולא בהתחכמות, כמו גם בהומור החסר בשירה הישראלית חמורת הסבר. בשיריה הבולטים והטובים בספר, כמו "כאילו גוגן בא לבקר" או "עובּרי המת", היא מצליחה לגעת ולהפגין מנעד פואטי ורגשי רחב. גם כשהיא מתארת מכאוב, היא שומרת על רעננות, חוצפה בריאה, תזזיתיות וחִיות שאינן נענות לשום מסגרת או מִשְׁטוּר. נעמן במיטבה כשהיא כותבת שירה חופשית. לנעמן קול מובחן משלה. היא מפגינה שליטה בשפה משלבּית רבגונית, הכוללת השפעות והתכתבות עם מקורות ישראליים כמו דליה רביקוביץ, מאיר ויזלטיר, נתן זך ועם ספרות העולם. אף העיסוק בשאלות פוליטיות מרכזיות המעסיקות את הספרות בשנים האחרונות, כמו פוליטיקה של זהויות, הקצנת יחסי יהודים וערבים ומִגדר, מתאפיין בשירתה בקריצה אירונית, שמדגישה את מורכבותו.
שיריה לא מאמצים נורמות פואטיות או פוליטיות באוטומטיות, אלא ל איתן משא ומתן אד הוק, בפיכחון ומתוך ריבוי נקודות מבט. בשל כך, אנו מתכבדים להעניק ליונית נעמן את פרס מקום לשירה ע"ש חיים גורי לשנת 2022."

ד"ר מוטי גיגי, ראש המחלקה לתקשורת: "אין ראוי מיונית לקבל את פרס חיים גורי ז"ל. היכולת של יונית לקחת באמצעות פואטיקה מרגשת וכתיבה בגובה העיניים, לפרק מוסכמות חברתיות ובנייה של אלטרנטיבות אפשריות בו זמנית. כל זאת בכתיבה תמה ורגישה. אנחנו גאים ביונית ובמרצים כמוה בסגל המחלקה לתקשורת שהופכים אותה כל כך טובה ומובילה".

צילום יונית נאמן: יונתן בלום

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.