NeuralYou של גיא רחמים ודליה ויליאם נבחר לפרויקט המרשים ביותר; PreFix של תאיר פרנג'י ומורן אביטבול נבחר לפרויקט עם הפרזנטציה הטובה ביותר; DEFX של דוד כהן נבחר למיזם עם הפוסטר הטוב ביותר.

ביום א' התקיים כנס הצגת פרויקטים של המחלקה למדעי המחשב. במסגרת הכנס הוצגו 27 פרויקטים שונים ונערכו הדגמות בעמדות, נבחרו הפרויקט, הפרזנטציה והפוסטר הטובים ביותר וחולקו פרסים כספיים:

הפרויקט המרשים ביותר – NeuralYou  של גיא רחמים ודליה ויליאם, בהנחיית ד"ר עמית בן בסט. תשתית אוטומציה עבור מפתחי משחקים שחוסכת את הצורך בבדיקות תוכנה ידניות המערכת מייצרת שחקני בינה מלאכותית המונעים על ידי רשתות נוירונים שמחפשים חולשות במבנה השלבים של המשחק.
הפוסטר הטוב ביותר – DEFX של דוד כהן, בהנחיית ד"ר גיא לשם. תוכנה המהווה ממשק מוזיקלי, אשר ניתן להתחבר אליו עם כלי נגינה, המכילה אפקטים מוזיקליים על גל הקול הנכנס אליה, אשר צובעים ומשנים את הסאונד בזמן אמת, והופכים אותו למעניין ומיוחד. התוכנה מכילה ממשק נח למשתמש על מנת לאפשר לו להשתמש בה בצורה נוחה ויעילה לצרכי נגינה, הופעה והנאה.
הפרזנטציה הטובה ביותר – PreFix של תאיר פרנג'י ומורן אביטבול, בהנחיית ד"ר שירה צוקר. פלטפורמה אינטרנטית המעניקה חווית לימוד חדשנית על-ידי שינוי ושדרוג מצגת טקסטואלית למצגת אינטראקטיבית. המערכת מנתחת ומתאימה את המאפיינים הויזואליים לעין האנושית, מציעה מגוון תוספות התורמות להעברת מסרים בצורה ברורה ומרתקת, כמו סרטונים, תמונות וכן בונה משחקי שאלות ההופכים את השיעור לאינטראקטיבי, מהנה ובכך מגבירים את מעורבות הלומד. מכניסים לאתר מצגת, ומקבלים בחזרה מצגת עם צבעים/עימוד טובים יותר, וכן גם עם תמונות וסרטונים מתאימים ושאלונים להפעלה אינטראקטיבית של הקהל.

ד"ר שירה צוקר, ראש המחלקה למדעי המחשב: "היום נערך יום שיא מחלקתי, בו הציגו תלמידי שנה ג' את הפרויקטים שעליהם עבדו במשך שנה שלמה והגיעו לתוצרים מכובדים. חלק מהפרויקטים המוצגים בכנס פותחו במסגרת מעבדות ח"י בספיר או בשיתוף פעולה עימן - בית התוכנה של המחלקה למדעי המחשב, מעבדת הגיימינג של המחלקה למדעי המחשב, מעבדת חינוך ופסיכולוגיה של המחלקה ללימודים רב תחומיים והיחידה לקידום ההוראה והלמידה ומעבדת אתגרים בתעשייה של המחלקות לניהול תעשייתי ולוגיסטיקה".

בכנס הוצגו פרויקטים ברמה גבוהה, חלקם מוצרים מוגמרים וחלקם פרוטוטייפים. הגיעו אורחים מהמכללה ומחוץ לה, והתרשמו מהאיכות של התוצרים.

צליל פולק ומרב ברלב שטרית היזמים מאחורי אפליקציית מטרונגב הגיעו לכנס כדי לראות את הפרויקטים של הסטודנטים המתמחים: "אנחנו מאוד גאים בסטודנטים שלנו ומתרגשים לראות את הפרויקטים המצוינים שלהם, גם אצלנו בצוות הפיתוח הם השתלבו יפה בעבודת הצוות, בכתיבת הקוד, בבדיקות ובמשובים וכמובן עושים שמח במפגשי צוות ובארועים".

רשימת הפרויקטים:

  1. Baby Boom - מערכת המבצעת התאמה מיטבית באופן אוטומטי בין אנשים המעוניינים בהורות משותפת.
  2. DEFX - תוכנת ממשק מוזיקלי, אשר ניתן להתחבר אליו עם כלי נגינה, המכילה אפקטים מוזיקליים על גל הקול הנכנס אליה, אשר צובעים ומשנים את הסאונד בזמן אמת, והופכים אותו למעניין ומיוחד.
  3. תשכיר לי - אפליקציה להשכרת דירות, שתתעד את כל ההתקשרות בין השוכר למשכיר ותציג את המידע לכל המעוניין.
  4. קלפק. KALPK - מערכת לניהול עבודה בתוך ארגון. המערכת המכילה מידע על כל עובד מרגע כניסתו למסגרת תוך מעקב בין תפקידיו השונים במטרה לאפשר קבלת סטטוס עדכני בכל רגע נתון.
  5. WOP - האפליקציה משדכת בין בעלי נכסים, המיועדים לעסקים, לבין משתמשים המעוניינים לפתוח עסק חדש.
  6. Nature’s Friend - משחק לשחקן יחיד בסגנון ניהול משאבים, המשלב סיפור עלילתי המושפע מבחירות השחקן.
  7. MultiEyed - פלטפורמה אינטרנטית, המאפשרת דיווח על תקלות או מפגעים בצורה נוחה ובממשק אינטרנטי. משתמש שפותח קריאה על תקלה יכול לצלם תמונה או סרטון, להוסיף מיקום בעזרת Google maps ולסמן מילות מפתח שרלוונטיות לתקלה.
  8. תגובה מיידית. Response Immediate - אפליקציה לדיווח וניהול אירועי חירום ומצוקה אונליין במפעלים וארגונים.
  9. My Next Movie - אפליקציית web קלה ופשוטה לשימוש, אשר באה לעזור לנו לבחור סרט על סמך סרטים דומים, לפי סרטים שצפינו בהם בעבר ואהבנו או על סמך טעם אישי של משתמשים אחרים שדומה לטעם שלנו.
  10. SORDO - אפליקציית נגישות לאוכלוסיית כבדי שמיעה וחירשים באמצעות יכולת תרגום קטעי וידאו של שפת הסימנים למלל או לשמע ובאמצעות תרגום של קטע קול להדמיה של אנימציה בשפת הסימנים הישראלית.
  11. פרויקט מחשב"ה - אפליקציה המאגדת בתי ספר בדרום הארץ, שעושים הערכת חוסן עקב המצב הביטחוני הרעוע.
  12. STAT-O-SPHERE - פלטפורמה אשר תאפשר לשחקנים חובבניים להיכנס בקלות לתחום משחקי הוידיאו התחרותיים ותקל על מגייסים לאתר שחקנים.
  13. eSTAR - רשת חברתית / פלטפורמה בין שחקנים מקצועיים וקבוצות מקצועיות בעולם הגיימינג.
  14. NeuralYou - תשתית אוטומציה עבור מפתחי משחקים, שחוסכת את הצורך בבדיקות תוכנה ידניות המערכת מייצרת שחקני בינה מלאכותית המונעים על ידי רשתות נוירונים שמחפשים חולשות במבנה השלבים של המשחק.
  15. OCR Error Detector - הפרויקט מנסה להקל על תהליך הדיגיטציה של החוקים והחקיקה בישראל ונעשה בשיתוף פעולה עם משרד המשפטים. מטרת הפרויקט לזהות שגיאות שנוצרו עקב דיגיטציה של מסמכים באמצעות OCR.
  16. דיגיטציה ועדכוני חוקים בערבית - מערכת שהופכת את החוקים הקיימים בעברית לקבצי XML ויודעת להתמודד עם שתי השפות, עברית וערבית ולקשר ביניהן.
  17. PreFix - פלטפורמה אינטרנטית, המעניקה חווית לימוד חדשנית על-ידי שינוי ושדרוג מצגת טקסטואלית למצגת אינטראקטיבית.
  18. OnTheFlyChess - משחק לוח הישרדותי, מבוסס תורות. השחקן משחק חייל חדש שהוא צד שלישי במשחק השח-מט הידוע. החייל החדש הינו זבוב הנופל על לוח שח-מט, ומטרת השחקן היא לעזור לזבוב לשרוד את המשחק המנוהל על ידי המחשב. על השחקן לקרוא את מצב לוח המשחק ולצפות את מהליכי המשחק הבאים, ובכך להזיז את הזבוב למשבצת הנכונה בכדי למנוע ממנו להימחץ.
  19. אתנו. Ethno - פלטפורמה דיגיטלית ליצירת חוויות אירוח מסורתיות.
  20. MASAR - אתר בניית מסלול טיול, מבוסס ניתוח ביקורות וחילוץ מידע מהן, המאפשר להתאים למשתמש מסלול טיול שלם וגם להציע אליו אתרים לפי דרישותיו, כמו למשל אתרי מסעדות, מוזיאונים, טיולי הליכה וכו'.
  21. VirtuHome - חנות אינטרנטית לרכישת רהיטים בהזמנה אישית ממפעלים ויצרנים, המשלבת יכולות התאמה אישית גבוהות ללקוח.
  22. FoloApp - אפליקציה לניהול תורים ותקשורת בין מטפלים ומטופלים במגוון תחומים.
  23. מערכת שאלונים. System Survey - כלי הנועד לאפשר לאפליקציות ואתרים קיימים להטמיע בתוכם מערכת שאלונים.
  24. Speakey - אפליקציה המספקת כלים לשיפור יכולת העברת מסרים בפני קהל.
  25. ADVOLINE - מערכת המחברת בין הלקוח לבין המערכת המשפטית. המערכת אוספת מהלקוח את הנתונים הנדרשים, מסווגת אותם לפי הקטגוריה המשפטית ומתווכת בין הלקוח לבין העורך דין שמתאים לאותה קטגוריה.
  26. ShelockOrc - משחק מחשב עלילתי, המשלב מסתורין ואווירה אפלה עם הומור ופתרון בעיות. המשחק מבוסס על שרלוק, בלש אורק שחי בעולם פנטזיה. שרלוק צריך להרוויח כסף על מנת לשלם חוב למאפיה ויוצא למשימה לחפש אחר יצור מסתורי, שהרג חיות בחווה הקרובה. השחקן יוצא למסע שבו הוא מגלה רמזים על פתרון התעלומה.
  27. ASAP Project - פלטפורמה המאחדת קידום מרצים ומאפשרת ממשק נוח לביצוע כל התהליכים הכרוכים בקידום מרצה באקדמיה.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

חדש על המדף: עובר ושווא
עובר ושווא - הבטחות בחברת השוק שלנו - ספר חדש לד"ר אמית אביגור-אשל, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. כשהרפורמה להגברת התחרות בתחום הסלולר יושמה בשנת 2011, משרד התקשורת העלה את הקמפיין: "החופש לבחור, החופש לעבור". החיבור בין חופש בחירה צרכני לשוק מוצרים תחרותי מוכר לנו מאוד בישראל. הוא גם אחת ההבטחות הבולטות של חברת השוק שלנו. בשונה מהבטחות בין אדם לאדם, ההבטחות של חברת השוק הן ציבוריות, הן מציבות מעין כללי משחק ביחס לדרך שבה החברה והכלכלה פועלות, או אמורות לפעול.
פועלים לעתיד
לאחרונה התכנסו נציגי ונציגות המכללה האקדמית ספיר, ראשי רשויות, מנהיגי קהילות, מנהלות ומנהלים בכירים מתחומי התעסוקה הקהילה, החברה והפיתוח האזורי, נציגי תעשייה ומובילי יוזמות חברתיות - למפגש משמעותי במסגרת מיזם "פועלים לעתיד". המפגש היווה צומת דרכים חשוב בחיבור בין האקדמיה לשטח, בין חזון למעשה ובין הכוחות הפועלים לחיזוק העוטף. במהלך המפגש נחשפנו לאתגרי האזור מנקודות מבט מגוונות, החל מהרצאתו המרתקת של יגאל גורביץ', סמנכ"ל אסטרטגיה במנהלת תקומה, ועד לתובנות העמוקות שעלו מהשטח.