מיזם מחשב"ה - מדד החוסן של בתי הספר, הוצג השבוע בפני כל באי הקליניקות במרכז לחדשנות ויזמות ח"י ספיר

המיזם הוא שיתוף פעולה בין הקליניקה לעיצוב UX/UI (אפיון ועיצוב מוצרים דיגיטליים) לבין שפ״ח (שירות פסיכולוגי חינוכי) שער הנגב.

היזמים: חיים פליישמן - מנהל שפ"ח שער הנגב ודר׳ יאן סרדצה - מנהל חממת מחקר ופיתוח יישומי שער הנגב, הציגו את האתגר שעומד בפני המיזם: קושי במדידת חוסן ארגוני במערכות חינוך ומתן מענה ופתרון בעל השפעה לקשיים הספציפיים של כל ארגון. למעשה, אין היום כלים ארגוניים למדידה, אפיון, ובדיקה של יכולת הארגון לשרוד משבר ולשגשג במציאות של חוסר ודאות.

בשיתוף עם עמית סדן, מיכל קאופמן ונעם גור, סטודנטיות במגמת הנדסאי עיצוב מדיה ומשתתפות בקליניקה לעיצוב UX/UI והמנטורים: דן פרייפלד ורוית גונן מהמגמה לעיצוב מדיה, אופיינה מערכת דיגיטלית בעלת בינה מלאכותית, לטובת פיתרון הבעיה: המערכת מהווה כלי מדידה, המספק לאחר ניתוח שאלונים ונתונים המועלים אליו דרך בית הספר, פרופיל חוסן ארגוני של בית הספר ואפיון הרכיבים החזקים והחלשים שבו.

איסוף המידע (Big Data) מכלל מערכות החינוך בישראל, יאפשר לבצע השוואות ותהליך זיהוי דפוסים, אשר באמצעותם יהיה ניתן לבנות פתרונות ותכניות נכונות עבור כל המשתמשים (מורים, תלמידים, הורים, רשויות ועוד).

לאחר הצגת המיזם, שנמצא כרגע בשלב הקונספט העיצובי, נבחנו אפשרויות להמשך שיתוף פעולה עם קליניקות נוספות בח"י ספיר, על מנת לפתח מוצר ראשוני ולבצע פיילוט עם 10 בתי ספר באזור הנגב המערבי.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.