מסלול ייחודי לאמנים וליוצרים, שלראשונה בישראל יאפשר קבלת תעודת B.A בלימודי תרבות - יצירה והפקה, תוך כדי עבודה יצירתית, אמנותית. 

מטרת המסלול: יצירת גשר בין הלימודים התיאורטיים לעשייה היצירתית ולפעילות גופנית ופתיחת מרחב ללמידה אקטיבית, שאותה מובילים הסטודנטים עצמם (בהנחיית המרצים).
 
ביום חמישי האחרון, התקיים השקת המסלול הייחודי לאמנים וליוצרים של המחלקה לתרבות, יצירה והפקה. במכללה האקדמית ספיר, שלראשונה בישראל יאפשר קבלת תעודת BA בלימודי תרבות, תוך כדי עבודה יצירתית, אמנותית.

בהשקת המסלול החדש ב-eXlab הציגו תלמידי המחזור הראשון של המסלול יצירות תחת הכותרת "התחלות", שהכינו במסגרת הסמינר הפותח של המסלול. היצירות משלבות מוסיקה, מחול, תיאטרון ועוד.  כמו כן, התקיים שיח על חשיבות הגמישות האקדמית בהשתתפות פרופ' שי פלדמן, נשיא מכללת ספיר, שמוליק יפרח, מנכ"ל תיאטרון ב"ש, מייסד ומנהל גודמן בי"ס למשחק ואבי סבג, מייסד ומנהל מוסררה,  בית ספר לאמנות ולחברה ע"ש נגר, ירושלים.

ד"ר דפנה בן צבי, ראש המחלקה לתרבות - יצירה והפקה: "מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה בישראל, המאפשרת לסטודנטים להביא לידי ביטוי את כישוריהם האמנותיים בלימודים עצמם לתואר. הסטודנטים מלווים את הלמידה התיאורטית (של מושגים ותיאוריות) בעשייה יצירתית, ומעמיקים בכך את שתיהן."

המסלול פתוח בשלב זה לסטודנטים ובוגרים של בית הספר למשחק גודמן בבאר שבע, בית הספר לאמנות מוסררה בירושלים, בית הספר למחול בין שמים לארץ בירושלים, מרכז התנועה אדמה בשדרות. הפיילוט צפוי להתרחב בשנה הבאה לבתי ספר נוספים. 

הסטודנטים ישלימו תואר BA במחלקה לתרבות - יצירה והפקה, במסגרת לימודים של יום בשבוע (שתאפשר לימודים בשני מוסדות במקביל). צבירת נקודות הזכות הנוספות תיעשה בסמינרים מרוכזים, יצירתיים, הנלמדים באופנים חדשניים (בקיץ, בסופי הסמסטרים ולפני תחילתם).

ד"ר בן צבי מוסיפה כי הערכים העומדים בבסיס המסלול החדש הינם פתיחת האקדמיה לקהלים נוספים ומתן ביטוי לגמישות אקדמית, מתוך אמונה שלמידה ממשית היא תהליך שמחייב אקטיביות, יצירתיות, בחירה, תהליך שיש בו מקום לא רק לשכל ולתבונה, אלא גם לגוף, לתנועה, למרחב ולעשייה בתוך קהילה. "המסלול הוא המשך ישיר של עשייה תרבותית, המאפיינת את המחלקה לתרבות יצירה והפקה מזה שנים".

צילומים: אזהאר אבו אסע ולירון יונגרמן

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.