חדש במכללה האקדמית ספיר:

פרופ' נעמה שפי קבלה השבוע הכרה כפרופסורית מן המניין ותכהן בראש התכנית לתואר שני בתקשורת.
התכנית תפתח בסמסטר השני של שנה"ל הקרובה.

פרופ' נעמה שפי היא היסטוריונית, מלמדת במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר מאז 2001 ועמדה בראשה בשנים 2006 – 2010. עיקר מחקריה עוסקים בהשפעת התרבות הגרמנית על התרבות העברית ובתהליכי בינוי אומה במדינת ישראל. ספריה גרמנית בעברית: תרגומים מגרמנית ביישוב העברי 1882–1948 וטבעת המיתוסים: הישראלים, ואגנר והנאציזם ראו אור בעברית, אנגלית וגרמנית. בחודשים הקרובים יראה אור ספר שחיברה עם פרופ' ענת פירסט לאומיות בארנק: כסף, זהות ואידיאולוגיה בישראל בהוצאת מאגנס. קובץ המאמרים זיכרון, חפצים וייצוגים בעריכת יחד עם פרופ' עדנה לומסקי-פדר, המסכם את עבודתה של סדנת החוקרות שהובילו, יראה אור בהוצאת פרדס. נעמה שפי היא חברת ועדת היגוי ושיפוט לקידום הוגנות מגדרית במוסדות להשכלה גבוהה של ות"ת-מל"ג והייתה ממובילות תוכנית 'קו המשווה' להוגנות מגדרית במוסדות להשכלה גבוהה.

לדבריה, "פתיחת התואר השני בתקשורת בסמסטר ב' תשע"ב היא הגשמת חלום. עיצבנו תוכנית המשקפת היטב את רוח ספיר – עבודה במסגרת הקהילות הסובבות אותנו, הבאתן למרכז השיח ותיעודן – באמצעי התקשורת המתקדמים ביותר ובשיטות מקוריות המעוררות סקרנות וקשב. התואר השני משלים את עבודת המחלקה לתקשורת שהוציאה מקרבה כבר כ-3,000 בוגרים, אשר רבים מהם הפכו עמודי תווך בתקשורת בישראל".

לדברי ד"ר מוטי גיגי, ראש המחלקה לתקשורת, "פתיחת התואר השני הוא המשך הפיכתה של המחלקה לתקשורת כפורצת דרך ומובילה בארץ. אנחנו פותחים תואר שני שאין כמותו בארץ. תואר שמשלב בין עשייה מקצועית מחזית העשייה התקשורתית עם מרצים מהשורה הראשונה, חשיבה ביקורתית שמשלבת מחקר תקשורתי וחברתי והסביבה שאנחנו נמצאים בתוכה. שלושת האלמנטים הללו הופכים את המחלקה לתקשורת כפורצת דרך, חדשנית ומהפכנית. התואר השני הוא נדבך נוסף".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.