הספר "Remaking Holocaust Memory" שכתבה פרופ' ליאת שטייר-לבני, מרצה במחלקה לתרבות - יצירה והפקה,  מתמקד בסרטים הדוקומנטרים של הדור השלישי שהופקו בשני העשורים האחרונים.

הספר מציג את הדרך בה הבמאים והבמאיות מושפעים מהזכרון שעוצב לפניהם ובמקביל בונים זכרון חדש של השואה, המתמקד בתחומים שקודם לכן היו בשוליים כמו: בעיות ספציפיות של נשים בשואה, גרמניה כבית למרות השואה, מורכבות עדויות הניצולים, והדרך בה הצאצאים של הנאצים ושל משתפי הפעולה מתמודדים עם ההיסטוריה המשפחתית שלהם.

ד"ר ליאת שטייר-לבני

פרופ' ליאת שטייר-לבני היא מרצה במחלקה לתרבות - יצירה והפקה. שטייר-לבני מלמדת ומרכזת קורסים במחלקה לספרות, לשון ואמנויות, באוניברסיטה הפתוחה, ובתכנית ללימודי תרבות לתואר שני, באוניברסיטה הפתוחה. מחקריה עוסקים בזיכרון הקולקטיבי של השואה משנות הארבעים ועד להווה. היא פרסמה בנושא עשרות מאמרים וחמישה ספרים. בשנת 2019 זכתה על עבודתה לאורך השנים בפרס החוקר הצעיר מטעם האגודה ללימודי ישראל (AIS)

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

חדש על המדף
צדיקות למהדרין: נשים מהאמיש ונשים חרדיות מתדיינות עם המדיה Strictly Observant: Amish and Ultra-Orthodox Jewish Women Negotiating Media "מקובל לחשוב שנשים מהאמיש ונשים חרדיות הן שמרניות, צייתניות וכנועות. המחקר המשווה שערכתי מלמד שהמציאות מורכבת הרבה יותר." הספר שיצא השנה, מציג מחקר אתנוגרפי, שנערך במקביל בלנקסטר, פנסילבניה, ובמרחבים חרדיים בישראל. הוא מתאר דינמיקה עשירה של עבודת גבול במערכת היחסים בין נשים אלו למדיה ולחברה החילונית שסובבת אותן. הנשים יוצרות ערך חברתי, תרבותי ודתי, באמצעות אינספור החלטות יומיומיות, גדולות וקטנות, שמשמרות ומאתגרות את הגבולות הקהילתיים שלהן.
ליאת שטייר לבני
עבור התלמידים ביפן, הצעירים היהודים בעולם, ואפילו המפגינים באוניברסיטת קולומביה - אנה פרנק היא הרבה מעבר לנערה יהודייה שכתבה יומן במהלך השואה. מה הסוד של היומן של אנה פרנק? למה הפכה לסמל של החיים שנגדעו באחת בעקבות השואה? עד כמה הסיפור שלה רלוונטי לדור ה-Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות פרו-פלסטיניות?. איך היומן האישי הפך לרב מכר? עד כמה הוא רלוונטי לדור Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות של פרו-פלסטינים באוניברסיטאות נגד ישראל? האזינו לפרופ' ליאת שטייר-לבני, חוקרת שואה, קולנוע ותרבות במכללה האקדמית ספיר והאוניברסיטה הפתוחה בפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.