בתחילת החודש התקיימה פרידה מרגשת מזוהר אביטן, ראש המרכז הקדם אקדמי, שיצא לגמלאות אחרי 44 שנים בתפקיד.

זוהר, בן 67  עובד במכללה משנת 1977, שנה לאחר הקמת מכללת הנגב ע"ש ספיר. את המכינות הקדם אקדמיות החל לנהל עם ייסודן בשנת 1982. שימש מעל עשור כיו"ר ועד מנהלי המכינות ובין פעולותיו היו העברת האחריות למכינות בישראל ממשרד החינוך למשרד להשכלה גבוהה – ועדת התכנון והתקצוב (ות"ת). כחלק מפעילויותיו הרבות בספיר, זוהר חבר בחבר הנאמנים של ספיר ובוועד המנהל של בית-הספר להנדסאים בספיר. הוא גם הקים את פורום הרמחי"ם לפני כ-8 שנים: פורום לא-פורמלי המתכנס מדי חודש ומהווה מסגרת לדיון חופשי של הרמחי"ם, להכרות עם בעלי תפקידים במכללה ולהכרות קרובה בין המחלקות השונות בה.

זוהר נולד בעיר פס במרוקו בשנת 1954. ועלה לארץ, לשדרות - בה חי עד היום, ב-1956 יחד עם הוריו ושתי אחיותיו הגדולות ממנו. אביטן נשוי, אב לשלושה בנים וסבא לשתי נכדות.
שלושת בניו למדו במכללת בספיר: בנו הבכור אלעד סיים לימודי משפטים בספיר והוסמך כעו"ד. בנו האמצעי איתי למד במחלקה לתקשורת במסלול המשולב עם הנדסאים ושימש כיו"ר אגודת הסטודנטים. בנו הצעיר דור סיים לימודי מחשבים במכללה וכיום הוא עובד בחברת היי-טק.

במהלך השנים צבר זוהר שישה תארים בהם שני תארים שניים. כעת הוא נמצא בשלבים סופיים של דוקטורט במדעי-המדינה באוניברסיטת תל-אביב.

כבר מתגעגעים!

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

חדש על המדף מוטי גיגי
ספר חדש באנגלית לד"ר מוטי גיגי, מרצה בכיר במחלקה לתקשורת: Relations between Development Towns and Kibbutzim אם רוצים להבין את זרמי העומק של הקונפליקט הפנים-יהודי בישראל, שלאורך השנים כונה בשמות שונים - ישראל הראשונה והשנייה, יחסי מרכז-פריפריה, יחסי מזרחים-אשכנזים, ובשנים האחרונות שוב דובר בשיח הציבורי על ישראל הראשונה והשנייה, צריך להבין לעומק את טיב היחסים בין עיירות הפיתוח לקיבוצים השכנים להן. ספר זה מתעמק ביחסים בין שדרות וקיבוצי המועצה האזורית שער-הנגב, החל משנות החמישים, יחסים שראו עליות ומורדות במהלך השנים.
יריד משפטים 2025
אתמול התקיים יריד ההתמחויות השנתי במכללה האקדמית ספיר, במסגרתו נערכה היכרות בין סטודנטים משנה ג' בבית הספר למשפטים לבין 30 משרדים פרטיים מובילים וגופים מהמגזר הציבורי, במטרה לאפשר השתלבות בהתמחויות כבר במהלך השנה האקדמית. באירוע נכחו כ־100 סטודנטים, המחפשים את מסלול ההתמחות המתאים להם, אותו הם נדרשים לבצע כחלק מתוכנית הלימודים. הסטודנטים נפגשו עם נציגי המשרדים והגופים השונים, שמעו על אפשרויות ההשתלבות, והתרשמו מקרוב מאופי העבודה והצרכים בשוק התעסוקה. לסטודנטיות ולסטודנטים ניתנה האפשרות לקיים שיחות אישיות עם נציגי הארגונים, לבחון מסלולי קליטה עתידיים וליצור קשרים מקצועיים כבר במהלך הלימודים.