לרגל יום הרדיו הבינלאומי, הקדיש שירות בתי הסוהר כנס חגיגי על כוחו השיקומי של הרדיו לפרויקט "רדיו פוקוס" בשיתוף ובהנחיית המחלקה לתקשורת במכללת ספיר

"רדיו פוקוס" הוא פרויקט יוקרתי של שב"ס, במסגרתו אסירים משדרים לאסירים בכל הארץ כחלק מתהליך השיקום. מרצים וסטודנטים ממסלול הרדיו במכללת ספיר מגיעים בכל שבוע לבית הכלא לעבוד עם האסירים על תכניות הרדיו השונות ומלמדים אותם לשדר, לערוך ולהפיק. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בארץ אשר ממשיך פרויקטים דומים בחו"ל שזכו להצלחה ותהודה גדולה. המחלקה לתקשורת במכללת ספיר נבחרה להיות זו שתלווה את תהליך ההכשרה המקצועי, הן בשל הרמה המקצועית הגבוהה והן בשל המחויבות הערכית והחברתית של המכללה. טל שמידט, מנהל "רדיו פוקוס" ואלון לוי, מנהל ההפקה, הם בוגרי מסלול רדיו במחלקה לתקשורת, מכללת ספיר.

בכנס, שהתקיים בשבוע שעבר (13.2.20), השתתפו מטעם מכללת ספיר: פרופ' ניר קידר, המשנה לנשיא המכללה, ד"ר מוטי גיגי - ראש המחלקה לתקשורת, ד"ר נועם פיינהולץ - ראש מסלול רדיו ושידורים דיגיטליים, עידו אריאל - מנהל תחנת הרדיו "קול הנגב" וד"ר אלה בן עטר - מרצה במחלקה לתקשורת, מרכזת מגמת הרדיו בתיכון "שער הנגב", לצד סטודנטים ממסלול רדיו, שעובדים באופן קבוע ברדיו פוקוס יחד עם האסירים.

ד"ר נועם פיינהולץ: "כמי שמלווה את הפרויקט הזה מקצועית בשנים האחרונות במסגרת מסלול הרדיו במחלקה לתקשורת בספיר, זו הייתה פגישת מחזור מרגשת: אנשי רדיו פוקוס לדורותיהם (ובראשם קארין שכל הדבר הזה הוא הבייבי המדהים שלה), אנשי השב"ס שמלווים את התכנית, הקולגות מספיר שמגיעים לכלא איתי כדי ללמד את האסירים לשדר, הסטודנטים המדהימים שלנו שמגיעים לכלא כל שבוע, האסירים שמשדרים ומוציאים מהמדיום הזה דברים מרגשים באמת... וגם שני אסירים לשעבר. לראשונה נפגשנו כששני הצדדים חופשיים לגמרי. אחד מהם אפילו אמר על הבמה באחד הפאנלים שלפעמים הוא מתגעגע לכלא פשוט כי הוא מתגעגע לרדיו."

המחלקה לתקשורת גאה לקחת חלק בפרויקט המהווה שיתוף פעולה בין עמותת טופז, הקרן למפעלים מיוחדים של ביטוח לאומי, משרד הרווחה והשב"ס, ואנו גאים בכולכם על התרומה לשיקום האסירים.

המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, בראשות ד"ר מוטי גיגי, מכשירה סטודנטים בתחומי התקשורת השונים: עיתונות, רדיו ושידורים דיגיטליים ותקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית. הלימודים משלבים בין תיאוריה ועשייה עיתונאית. הסטודנטים במחלקה מפעילים אתר חדשות "ספירלה", ואת רדיו "קול הנגב". בוגרים רבים של המחלקה משולבים בתעשיית התקשורת.

במסלול רדיו שידורים דיגיטליים, בראשות ד"ר נועם פיינהולץ, הסטודנטים לומדים באופן סדנאי, תוך כדי תפעול פעיל של תחנת הרדיו החינוכי קול הנגב והתנסות במגוון המקצועות בתחום: הפקה, תחקיר, טכנאות, עריכת מוזיקה, הגשת תכניות אישיות, דיווח מהשטח, ביצוע ראיונות והעלאת פודקאסטים לרשת.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.