חממת סרטי הביכורים של פסטיבל קולנוע דרום: סטודיו דרום (.קום)

בסוף חודש ינואר, בין התאריכים 31.1-5.2, תתקיים חממת 'סטודיו דרום' זו השנה השישית, המוקדשת לבמאים/יות ומפיקים/ות בישראל, המעוניינים לקדם פרויקט עלילתי ארוך ראשון או שני.

לעמוד החממה

החממה בת 5 הימים מתקיימת ביוזמת המכללה האקדמית ספיר, בית הספר לאמנויות הקול והמסך ופסטיבל קולנוע דרום, בשיתוף חממת Produire au Sud של פסטיבל שלוש היבשות בנאנט, צרפת, המכון הצרפתי בישראל ופרוייקט הקולנוע הישראלי – קרן רבינוביץ לאמנויות ומשרד התרבות והספורט.

חממת “סטודיו דרום” תתקיים במתכונת קורונה, בהובלת מומחים בינלאומיים וישראליים. בסיום החממה, ארבעת הפרויקטים הנבחרים יוצגו באירוע פיצ’ינג שיתקיים השנה באופן חד פעמי במתכונת אונליין.

במסגרת החממה, יועברו סדנאות מקצועיות על ידי מנטורים מובילים מתעשיית הקולנוע הישראלית והאירופית, בהם הבמאי ויועץ התסריט נדב לפיד, המפיק אמיר הראל (למה הפקות), המפיצה וירג'יני דבסה (אלפא ויוילט), גיום מנגה (3continemts) ושרי תורג'מן. שיאה של החממה הוא אירוע הפיצ'ינג, בו משתתפי הסדנה מציגים את הפרויקטים שלהם בפני אנשי ונשות תעשייה ישראלים ובינלאומיים.

הפרויקטים שנבחרו לקחת חלק במהדורת "סטודיו דרום" 2021:
"ההתאבדות השניה של תום" | במאית קרני הינמן, מפיקה סיון ורדינה
"בית" | במאית אור סיני מפיקה עדי בר יוסף
"המדונה של הפרחים הפרחים" | במאי עומר טובי, מפיק גיל סימה
"המאסטרו" | במאי יונתן פרץ מפיק קובי עזרן

תמיר הוד, מנהל פסטיבל קולנוע דרום ומיכל לביא, מנהלת אמנותית: "כבוד גדול עבור פסטיבל קולנוע דרום ובית הספר לאמנויות הקול והמסך בספיר, להפיק ולקיים בישראל את סטודיו דרום - אחת מ-6 החממות הבינלאומיות שמקיים פסטיבל שלוש היבשות ברחבי העולם - זו השנה השישית. 

בשנים האחרונות היתה חממת סטודיו דרום בישראל למקפצה משמעותית עבור יוצרות ויוצרים בישראל להשלים את סרטיהם/ן ולהגיע איתם ללב התעשייה האירופית. 

אנחנו מתרגשים להוסיף לסוללת המנטורים/יות של הסטודיו את הבמאי נדב לפיד והמפיק אמיר הראל, אנשי מפתח בתעשיית הקולנוע בישראל ובעולם, ואת וירג'יני דבסה מחברת ההפצה "אלפא ויולט", אחת המפיצות הבולטות בשוק האירופי. 

השנה, בתוך טירוף הקורונה, החממה תתקיים באופן מקוון- ואנו נעשה כל שנוכל כדי שתהיה חמה וקרובה מתמיד."

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

HR LAB
קורס HR Lab הנו קורס בחירה חדשני במחלקה לניהול משאבי אנוש במכללה האקדמית ספיר. הקורס, שפועל בתמיכת פרויקט פועלים לעתיד של בנק הפועלים, מזמן לסטודנטיות וסטודנטים בשנה ג' התנסות ייחודית ובלתי שגרתית בתהליכי יזמות אמיתיים, חדשנות, יצירתיות וחשיבה עיצובית (Design Thinking) בעולמות התוכן של משאבי אנוש. חדשנות, יזמות וקהילה: פתרונות טכנולוגיים בתחום ה-HR ליצירת אימפקט קהילתי הסטודנטיות והסטודנטים במעבדה לומדים לאפיין ולפתח מוצרים דיגיטליים וסוכני AI מתקדמים בשפה טבעית, ללא צורך ברקע קודם בתכנות, תוך שימוש בשיטת ה-Vibe Coding וכלי בינה מלאכותית יוצרת.
מגישת חדשות
פרופ' עינת לחובר, פרופ' חברה במחלקה לתקשורת, פרסמה בשיתוף ליאת גרנות דדון, עו"ד ענת טהון אשכנזי, תמר צבי את דו"ח המחקר ייצוג נשים בחדשות בישראל, במסגרת פרויקט ניטור המדיה העולמי [GMMP] לשנת 2025. פרופ' עינת לחובר, מרצה בכירה במחלקה לתקשורת, אשר תחום המומחיות וההוראה שלה הוא מגדר ותקשורת - ניתוח ביקורתי של הזיקות בין מגדר והקשרים שונים של מדיה, מנהלת את המחקר על ייצוג נשים בחדשות בישראל מאז שנת 2010. המחקר הישראלי הוא חלק ממחקר בינלאומי על ייצוג נשים בחדשות, שמתקיים מאז ועידת בייג'ין ב-1995 על מצבן של נשים בעולם.