"בית", סרטה של סמדר אפשטיין פלגי, בוגרת תואר שני בבית הספר לאמנויות הקול והמסך, זכה במקום הראשון  בקטגוריית סרט סטודנטים דוקומנטרי בפסטיבל סולידריות 2020 לקולנוע וזכויות אדם

סרטה של אפשטיין פלגי גם זכה במקום הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל דוקאביב ה-22 בספטמבר האחרון.

"בית" בן 27 דקות, עוסק בשתי נשים המנקות בית מוזנח של אחת מהן שגרה שם עם 12 החתולים שלה. מצב הבית הוא תוצאה של שנים של הזנחה. הרצון של האחת לעזור לשנייה מתנגש בחוסר היכולת של הדיירת להתמודד עם ההזנחה שלה. הדבר יוצר תהליך סיזיפי שבמהלכו הלכלוך מתבהר והתודעה החדשה מתחילה לחלחל.

את הסרט הפיקה, כתבה וצילמה סמדר אפשטיין פלגי, אפשטיין פלגי כתבה את התסריט עם ניר דבורצ'ין שגם ערך את הסרט; על הצילום בנוסף לאפשטיין פלגי אחראית ורדית גולדנר; את הפסקול עיצב אילן אדמון ועל המוזיקה אחראית רותם אסולין. הסרט הופק בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.
תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש עם 100 אחוזי מעבר. מועצת רואי החשבון פרסמה השבוע (יום ב') את ציוני בחינת ההסמכה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת, שנערכה ב-13 בפברואר בבנייני האומה בירושלים, אליה ניגשו 681 נבחנים ונבחנות. 11 סטודנטים ממכללת ספיר ניגשו לבחינה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת (מועד סתיו 2023) - וכולם עברו. מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה. שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%. לידיעה המלאה באתר גלובס