סרט האנימציה "מטען עודף" זכה במקום הראשון בתחרות לסרט אנימציה קצר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה.

סרט נוסף שהתקבל לתחרות הוא 'כאפות' של היוצר אדם מגרלה. שני הסרטים הוצגו לאחרונה במסגרת תחרות סרטי בוגרים.ות בפסטיבל קולנוע דרום.

'מטען עודף', הסרט בן שש דקות של היוצרת עינת קשת, מספר על רעות שקופצת על ההזדמנות לטוס לאירוע משפחתי עם אביה, חיים, בסן פרנסיסקו. בדרך, האינטראקציה ביניהם חושפת את הדימוי הספציפי שיש לחיים עבור בתו, אותו הוא רוצה להציג באירוע. רעות מגלה כי היא שונה מאותו הדימוי, ואביה אינו מודע לכך. כשאביה מביא אותה למספרה, מתגבש חיבור ייחודי עם מעצבת השיער, וזו עוזרת לרעות לבטא את עצמה ולגבש חלק מעצמיותה.
 
על הפקה, תסריט ועריכה אחראית היוצרת עינת קשת; על עיצוב הפסקול והמוזיקה אחראי דניאל שמר; על המשחק אחראים שירן הוברמן, אורן חבוט ומאיה תומאס. הסרט נתמך על ידי קרן גשר לקולנוע רב תרבותי.
 
'כאפות', סרט בן 14 דקות , מספר על אדם חוזר מהטיול הגדול במזרח לאריאל שמעבר לקו הירוק, בתחושה שהוא נולד מחדש. הוא מביא את התובנות ושלוות הנפש שהוא חווה בטיול בחזרה לארץ. כשהוא מתאחד עם אחיו הקטן בן ועם חבריו התל אביבים, גילי ודולב, הוא מגלה שעל אף התובנות שצבר, כמעט בלתי ניתן בישראל לשרוד אפילו יום אחד מבלי לברוח.
 
על התסריט והעריכה אחראי אדם מגרלה; על ההפקה והצילום אחראית אלינור כהן; על עיצוב הפסקול אחראי דולב אזולאי; על המוזיקה אחראים: רז כהן, דולב אזולאי  ונועם קצין; על המשחק אחראים: אדם מגרלה, דולב אזולאי וגלעד בלום. הסרט נתמך על ידי קרן גשר לקולנוע רב תרבותי.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.